A enxeñeira industrial visitou ou IES Pino Manso do Porriño non programa «De 0 a 100», que realiza La Voz coa consellería de Educación, para falar dá súa dilatada experiencia adicada aos coches.
Paúl (Valladolid, 1970), unha dás abrandases que máis sabe dá industria automotriz do país, compartiu cos estudantes de secundaria ou momento non que se decatou de que quería achegarse aos coches. «Recordo perfectamente un Nadal, a finais dos 70, nas que aos meus irmáns os Reyes Magos trouxéronlles un coche teledirixido sen cables. Aquilo pareceume incrible», recorda Ana. Aínda que aquel agasallo era máis para eles que para ela, sería a meniña quen acabaría iniciando anos despois unha carreira centrada na automoción. Ser muller nun mundo de homes, asegura que non lle impediu participar non desenvolvemento de diferentes modelos, tanto para SEAT en España coma para ou grupo Volkswagen en Alemaña: «En Alemaña agardaba que a situación estivese máis equilibrada en canto a sexos, e con todo había máis mulleres nos equipos de enxeñería en España».
Unha dás cuestións que mais interese despertou é a situación de incertidume para vos consumidores á hora de cambiar de coche. «O modelo eléctrico non debe ser a única vía no futuro da automoción», sinalou a enxeñeira, que se amosou preocupada, coma ou resto do sector por unhas vendas de coches eléctricos que non están a despegar, provocando unha crise na industria despois de que a UE instase aos fabricantes a abandonar a produción de turismos de combustión. «Está claro que debemos ter menos emisións, pero en segundo que casos, hai vehículos nos que o modelo eléctrico non ten porqué ser o mellor», aportou sobre ou tema. Ou vindeiro ano 2025 as gamas dous fabricantes deben reducir as súas emisións ou expoñerse a multas. En 2035 non poderán segundo ou regulamento europeo actual venderse coches de combustión: «só haberá unha excepción, os que empreguen combustibles sintéticos e non fósiis». Fala con orgullo do Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (CTAG), situado precisamente non municipio porriñés e a onde chegou en 2005. Dende entón, como directora de innovación, liderou avances na industria que fan que moitos dous coches que se conducen conten con sistemas desenvolvidos en parte en Galicia, grazas a acordos de colaboración con diferentes fabricantes.
IAGO GARCÍA
/
SENÉN ROUCO
/
ÁLEX LÓPEZ-BENITO
/
JORGE GARCÍA