Pablo Franco (director técnico de Rioxa): «Os novos riojas van ser unha sorpresa con maiúsculas»

SABE BEN

ANA F. BARREDO

Un galego presenta anadas novas da rexión con máis historia: son os froitos das viñas rioxanas máis prezadas, vestidas con moito mimo

25 oct 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Pablo Franco Sarria (Barco de Valdeorras, 1980) regresa a Galicia para presentar o novo de Rioxa. Toda unha revolución que afrancesa as etiquetas para vestir un proxecto que rescata as orixes das vides máis especiais desta todopoderosa denominación.

-Como ha ir a vendima?

-Foi atípica, pero será lembrada como a máis segura. Nun momento tan crítico, o Consello Regulador envorcouse coa prevención. Cada equipo ten ferramentas adaptadas ás súas necesidades.

-Como afecta esta crise a unha denominación con tanto percorrido?

-Vívese con moita cautela. Nesta situación de pandemia, máis que por tradición, a denominación de orixe deféndese pola solidez e confianza que a marca Rioxa xera no mercado, aínda que non podemos obviar as dificultades especialmente pola redución do consumo nunha canle prioritaria para Rioxa como o é o da hostalería. As vendas no mercado nacional, que representa un 63 % da comercialización total, caeron un 18,55 %; coa canle de hostalería como o punto crítico, cun descenso do 49 %. O contraste é o crecemento da canle de alimentación, un 14 %. Iso si, durante o confinamento habémosnos/habémonos envorcado nas redes para dar apoio a un socio crave como a hostalería, campaña como a de Che mereces un Rioxa axúdannos a seguir movendo a maquinaria a pesar da situación.

-En que consisten as novidades que presentan en Árbore dá Veira?

-Rioxa expón un reto e é preguntar aos nosos amigos de Galicia se nos coñecen de verdade. Traemos propostas novas que presentan a identificación dos viños polo seu lugar de orixe como Viños de Zona (Rioxa Alta, Rioxa Alavesa e Rioxa Oriental), os Viños de Municipio e os Viños de Viñedo Singular. Estes últimos cuns altos requisitos técnicos e de calidade. E estas novas propostas van estar enfrontadas con viños baseados na ensamblaxe, non se debe esquecer que a historia de Rioxa vai ligada a esta mestría. En resumo, os novos riojas van ser unha sorpresa con maiúsculas. Estou seguro de que ao finalizar a xornada a resposta á pregunta de se coñecen Rioxa de verdade vai ser moi distinta ao que se pensaba ao empezar as catas…

-Hai un intento para achegarse a un público novo, que busque menos madeira...

-Non teño eu moi claro que o consumidor novo busque menos madeira… A madeira o que non debe facer é anular o viño, aquí penso que se deben ter moi en conta as elaboracións e os lugares deses viños, que en Rioxa son moi diversos e que poden facer que os viños expresen outros aromas e condicionen o peso da madeira que talvez tradicionalmente se lles deu aos viños de Rioxa. A madeira é un recipiente magnífico para a conservación dos viños e máis aínda nesa conservación, que é viva, o viño evoluciona e vai gañando matices polo que é un reto poder chegar a catar un viño con idade. Rioxa pensa en elaborar viños non só para o consumo actual, senón para que duren no tempo e contribúan a que a rexión continúe crecendo. Estou seguro que o público novo lle sorprenderá o que Rioxa está a propor e vaise a namorar a delicadeza e finura das novas anadas.

-Como se pode cambiar unha rexión vinícola tan aferrada á tradición?

-Cambiar?, por que? O que Rioxa expón é pór en valor a súa historia, a súa tradición, compartir a sabedoría que ha ir adquirindo ao longo dos anos, non esquezamos que é a denominación de orixe máis antiga de España, xa que se creou no ano 1925. Rioxa o que propón é dar a coñecer o seu territorio a través das orixes dos seus viños. Agora é o momento de explorar os matices e a complexidade de Rioxa a través dos seus viñedos máis singulares e prezados.