Arrinca a era dixital que revoluciona o despacho de barcos de pesca e de recreo
PESCA E MARISQUEO

Mariña Mercante advirte que os trámites «poderían estar temporalmente inoperativos» e aclara as dúbidas máis comúns
15 ago 2025 . Actualizado á 04:45 h.Se a tecnoloxía non falla, desde este 15 de agosto arrinca a era dixital en trámites tan habituais como esenciais para os barcos de pesca, de recreo e de transporte marítimo: o despacho e o enrole de tripulantes. Comeza a transición do soporte de papel ao informático, pero só para os trámites que se realicen a partir de hoxe. Os que teñan vixencia máis aló de hoxe non será necesario dixitalizalos ata o seu vencemento.
Ana Núñez, directora xeral da Mariña Mercante, explicaba días atrás que o procedemento informatizado incidirá «por igual» en pesca, náutica de recreo e transporte marítimo, «pero é posible que o sector pesqueiro sexa o máis beneficiado».
Segundo Mariña Mercante, o novo sistema simplifica moitos trámites habituais. Para que os barcos poidan navegar, incorpórase o autodespacho (cando por circunstancias extraordinarias non se poida cumprimentar o ordinario en tempo e forma). Aínda que non en todos os casos, o despacho ordinario pode substituírse pola declaración responsable da armador ou do capitán. E introdúcese o despacho simplificado, útil para a pesca porque permite «rexistrar a unha tripulación en varios buques á vez» e en distintas empresas, ademais de aforrar trámites ao non ter que presentar listas de tripulantes —sempre que non haxa cambios— nin máis declaracións responsables se non cambiaron as condicións.
En canto os roles, os tripulantes de pesqueiros xa non terán que ir ás capitanías marítimas a selar os cadernos, que non desaparecen. Enroles e desenroles acreditaranse co xustificante que se xerará cando o capitán ou o armador anótenos.
Son parte das novidades da nova normativa, na que, no caso da náutica recreativa, a declaración responsable da armador que substituirá ao actual despacho non se aplicará de forma xeneralizada. En determinadas circunstancias, seguirase requirindo a autorización expresa de Mariña Mercante para saír ao mar. Por exemplo, se as embarcacións de recreo de uso privado pasan temporalmente a explotarse comercialmente, esixiránselles unha serie de requisitos. Ademais do seguro de responsabilidade civil e un de accidentes para cubrir a todas as persoas a bordo, deberá ser xestionado por unha empresa dedicada ao arrendamento náutico.
Aviso de Mariña Mercante e aclaracións ás dúbidas
Ao mesmo tempo que advirte de que «con motivo das actualizacións necesarias para a implementación do Regulamento de Ordenación da Navegación Marítima (RONM), os procedementos relativos ás solicitudes de despacho e tramitación do rol electrónico poderían estar temporalmente inoperativos», Mariña Mercante publica na súa páxina web unha detallada explicación dos cambios e responde as dúbidas máis comúns que poidan xurdir.