
A licitación do concurso inicia un proxecto que aumentará os espazos públicos, cun edificio icónico en Batería ou Calvo Sotelo, un multiusos e vivendas en San Diego e o traslado da pesca a Oza
21 may 2025 . Actualizado á 04:46 h.Dentro dun ano coñecerase a proposta gañadora do concurso internacional aprobado onte no consello de administración da Autoridade Portuaria. Será ese o momento no que se coñeza —a grandes liñas— o plan para desenvolver nos anos posteriores, para o que se deberán seguir unha serie de liñas mestras en cada unha das zonas da fachada marítima, desde o dique de abrigo ata o peirao de Oza.
Batería e Calvo Sotelo
Primeira fase e cun edificio icónico. Os peiraos máis céntricos son os que se desenvolverán dun xeito máis veloz tamén, xa que están abertos á cidadanía e nos últimos anos foron escenario de diferentes iniciativas, desde festivais musicais ás exposicións da Fundación Marta Ortega Pérez. Esta última funciona a través dunha concesión, un modelo que se pretende reproducir noutros puntos desta zona para obter ingresos. A premisa para estes peiraos é que primen espazos públicos e zonas verdes e prevese a creación dun edificio icónico que caracterice a transformación.
Linares Rivas e a Palloza
Un intercambiador de transporte. Estes peiraos, nos que aínda se mantén actividade produtiva, principalmente vinculada á pesca, integraranse na malla urbana. Ademais da creación de zonas para o uso cidadán, unha das ideas máis recorrentes é situar nesta zona un intercambiador de transporte próximo á praza de Ourense. Tamén se prevé o aproveitamento dalgunhas das construcións actualmente usadas polo sector pesqueiro «para que colaboren na difusión da actividade pesqueira» e seguir «sendo un aceno de identidade da cidade».
Centenario
Manterá a actividade produtiva. Este é o único peirao no que se prevé que siga habendo actividade portuaria. Os plans pasan por que sexan mercancías limpas e estudarase a posibilidade de que se utilice para o tráfico de colectores e outras cuestións, como a chegada de buques ro-ro —de carga e descarga de cargamento rodado en buques ou ferris— e ro-pax —de pasaxe de transbordo rodado—. O Porto considera imprescindible manter este espazo para a actividade produtiva, debido ás súas características e localización.
San DIEGO
Vivendas e moito máis. Mentres que no resto de zonas descártase a construción de vivendas, a extensión do peirao de San Diego —coa estación de mercancías suma practicamente a metade dos 800.000 metros cadrados que se liberarán— fai que este sexa un dos usos seguros para esta parte dos terreos que se transformarán. Aínda non está claro nin cantos pisos haberá nin a súa tipoloxía, pero a súa presenza combinarase con outros usos, como o terciario ou a creación dun polo de innovación vinculado a sectores como o biosanitario, o agroalimentario, a economía azul ou a circular e a loxística. A idea que se trasladou é que sexa un barrio mozo, moderno e cheo de actividade acotío a través desa combinación. A todo iso engádeselle a proposta de estudar a creación dun gran multiusos de maior capacidade que o Coliseum co que atraer eventos culturais ou deportivos de maior entidade que os que acolle a cidade nestes momentos.
Oza e Petroleiro
Novo fogar da pesca. O peirao de Oza é o fogar de repouso da flota pesqueira coruñesa e nos próximos anos será o lugar no que desenvolva toda a súa actividade. Prevese o traslado de toda a actividade a esta zona ocupando parte do peirao petroleiro, no que Repsol ten concesión ata o 2027. O movemento da actividade pesqueira a esta nova localización inclúe tamén a lonxa.
Participación
Novas ideas. A Comisión Coruña Marítima desenvolveu nos últimos meses un proxecto participativo a través dunha páxina web e cinco talleres temáticos. Neles xurdiron numerosas ideas e ningunhas incorporáronse aos acordos estratéxicos do concurso internacional. Entre as propostas máis singulares que xurdiron están museos sobre Picasso, a emigración, o mar e unha franquía co Reina Sofía de Madrid. Unha gran biblioteca central, un dique portuario, unha nova sede do Centro Oceanográfico e un xardín escultórico ou un botánico foron algunhas iniciativas para os peiraos máis céntricos. Un ferri, autoestradas para bicicletas ou derrubar o viaduto da avenida do Exército foron outros dos proxectos expostos no ámbito da mobilidade. Crear piscinas con auga mariña, destinar láminas de auga a deportes acuáticos ou recuperar o castelo de San Diego foron outras das ideas que xurdiron.