Patrocinado porPatrocinado por

A UE ofrece 2,2 millóns por demostrar alternativas ao gasoil en pesqueiros de máis de 12 metros

Somos Mar REDACCIÓN / LA VOZ

PESCA E MARISQUEO

Un arrastrero de litoral de Celeiro, en una foto de archivo, navegando en medio del temporal
Un arrastreiro de litoral de Celeiro, nunha foto de arquivo, navegando no medio do temporal J.P.

Sen aumentar a capacidade do barco, busca outras tecnoloxías de propulsión e «encher as lagoas de coñecemento sobre as barreiras»

18 mar 2024 . Actualizado á 04:50 h.

Seguindo a folla de roteiro do Pacto Verde Europeo, cuxo obxectivo é conseguir que no 2050 Europa sexa «o primeiro continente climáticamente neutro», a Comisión Europea continúa dando pasos cara á descarbonización, o reto de prescindir dos combustibles fósiis, tamén na pesca. Por «demostrar a viabilidade de utilizar tecnoloxías de propulsión alternativas [ao gasoil] e outras solucións, incluídas as dixitais» en pesqueiros de máis de 12 metros de eslora, a Unión Europea paga ata 2,2 millóns de euros.

Impulsa un proxecto piloto de fomento da transición enerxética nun sector, como o pesqueiro, onde hidróxeno, baterías, metanol ou gas aínda non son alternativas viables ao gasoil, de modo particular nos barcos máis grandes, os que adoitan faenar afastados da costa. Sen reviravoltas, afirmouno en Celeiro (Viveiro) Santiago Martín, enxeñeiro naval e director xeneral de Armón Vigo, o maior grupo privado do naval español.

Que de momento non haxa outras opcións enerxéticas para propulsar os barcos require redobrar esforzos para definir como afrontar a descarbonización, e aí enmarca a Comisión unha iniciativa coa que se propón «utilizar o buque como escaparate para promover os resultados entre as partes interesadas, incluídos pescadores e investidores, comunidades costeiras e novas». Trátase, en definitiva, de «mellorar o rendemento enerxético e de emisións do buque, e encher baleiros de información e coñecemento».

Segundo a Comisión, os pouco/pouo máis de 70.000 pesqueiros que sobreviven na UE son «responsables dunhas emisións anuais de 4,3 millóns de toneladas» de dióxido de carbono, o causante de gases de efecto invernadoiro e do quecemento global que acelera o cambio climático. Atribúe á dependencia dos combustibles fósiis a «incerteza» que atenaza ao sector e a diminución da súa rendibilidade, dúas dos problemas que quere contribuír a corrixir con este proxecto piloto.

Concretamente, pretende «explorar a compatibilidade de tecnoloxías e solucións innovadoras e maduras para reducir o consumo de enerxía e as emisións» dos pesqueiros, demostrar que son viables e «enerxeticamente eficientes» e, especificamente, «encher as lagoas de coñecemento sobre as barreiras tecnolóxicas, dixitais, sociais, legais, regulatorias e políticas» para a transición enerxética na pesca.

Sen aumentar a capacidade pesqueira

Para este proxecto permite utilizar pesqueiros en activo, que deben darse de baixa, ou inactivos ou un de probas equipado con motor diéseis. Sempre de 12 ou máis metros de eslora, os aspirantes aos 2,2 millóns de euros deberán equipalo cunha ou máis enerxías de propulsión distintas ao gasoil e/ou mellorar o seu rendemento enerxético para reducir as súas emisións. Deberán demostrar as vantaxes «en condicións operativas reais de pesca, diferentes condicións climáticas e con diferentes artes». Todo iso sen aumentar a capacidade pesqueira, que aínda se mide polo arqueo e a potencia do motor.

Ao finalizar esta experiencia, o buque poderá ser utilizado «como escaparate itinerante dos resultados do proxecto piloto en portos pesqueiros europeos ou como buque-escola para mozos pescadores en toda a UE», engaden os documentos oficiais da convocatoria.