Patrocinado porPatrocinado por

O incendio do buque Awadi encara a súa recta final coa extracción de auga contaminada da súa adega

SOMOS MAR

Carmela Queijeiro

Unhas barreiras protectoras despregáronse no mar ao redor do barco, aínda fumarento, ao detectarse un gran depósito con residuos

03 sep 2025 . Actualizado á 19:07 h.

O incendio do buque Awadi encara a súa recta final no que, de liquidarse con éxito, sería toda unha xesta dos equipos de emerxencias despregados no porto de Ribeira. Despois de máis 48 horas sendo pasto das chamas, a situación no interior do barco, con bandeira de Mauritania e con 50 metros de eslora, parece ver a luz ao final do túnel, aínda que non sen obstáculos. Sen ir máis lonxe, o operativo viuse obrigado a reforzar as medidas de seguridade ao detectarse un depósito de auga contaminada na adega do buque. Extraer estes residuos é un dos últimos pasos antes de dar por finalizada a emerxencia.

A incidencia detectouse pasadas as nove e media da noite do martes, durante un achique na sala de máquinas. Nese momento as bombas comezaron a expulsar aceite e hidrocarburos pola zona de descarga, o que obrigou a frear o proceso polo perigo de contaminación.

El Awadi, a primera hora del miércoles, en el puerto de Ribeira.
O Awadi, á primeira hora do mércores, no porto de Ribeira. CARMELA QUEIJEIRO

A pesar de empregar panos absorbentes para poder continuar, o sistema non rematou de funcionar, polo que se optou por parar de evacuar auga ata o día seguinte. A media tarde do mércores chegaron ao porto empresas especializadas que procederon á extracción da auga con camións cisterna, un paso fundamental para endereitar o barco e extinguir o lume por completo. Este procedemento levou a cabo tras a instalación de barreiras protectoras no mar pola posible caída de residuos.

Causante do escore

A principal hipótese dos técnicos a cargo do operativo é que a acumulación de líquido e demais residuos na adega é a causante do escore do barco cara a estribor. De feito, o remolcador que empurraba o buque contra o peirao para achegarlle firmeza deixou de facelo, manténdose aínda así o arrastreiro notablemente inclinado.

A pesar de que o lume continúa activo en forma de pequenos rescaldos, os bombeiros dérono por controlado. No caso de que o lume vaia a máis, activan os sistemas de extinción e refrixeración. A zona máis afectada polas chamas a estas alturas é a ponte de mando, aínda fumarento.

Ata o punto acudiu o presidente de Portos de Galicia, José Antonio Álvarez. O representante do ente autonómico, ademais de enxalzar o traballo de todos os membros do dispositivo, optou por ser prudente para dar prazos con respecto ao barco, asegurando que o prioritario é mantelo á boia. Así mesmo, sinalou que a armadora conta con seguro e que se está facendo cargo dos gastos das empresas actuantes. Así mesmo, declarou que a valoración do custo total da intervención realizarase unha vez déase por finalizada. O mesmo apuntou acerca do destino do arrastreiro calcinado.