
Levará a cabo traballos de enxeñería e planificación, ademais das obras
20 abr 2025 . Actualizado á 10:09 h.A Armada española incide en que o adecuado mantemento dos seus buques, «entendidos como plataformas integradoras de sistemas complexos», é un requisito esencial para garantir a súa correcta operatividade. Por iso, abriu unha licitación para adxudicar a primeira fase dun acordo marco que estará en vigor este ano e o próximo, por un presuposto de 55 millóns de euros.
Este tipo de acordos marco serven como paraugas para dar cobertura a determinadas actividades durante un período de tempo e cunhas condicións preestablecidas, que irán xerando diversos contratos.
Mediante o recentemente adxudicado a Navantia, os estaleiros públicos ocuparanse —nas súas instalacións da ría de Ferrol, a baía de Cádiz e Cartaxena— das varadas regulamentarias, as reparacións de obras incidentais e das tarefas para o tratamento de superficies asociadas. A través das varadas, os barcos son sometidos a revisións periódicas, co fin de asegurar que os seus sistemas e equipos, así como a súa estrutura, atópanse en perfecto estado.
Navantia construíu 62 buques e lanchas de desembarco cos que conta a Armada española, aínda que tamén se ocupará do mantemento doutros 12 que foron erixidos noutros estaleiros. Entre os traballos que vai acometer no marco deste acordo atópanse os de enxeñería cando sexan necesarios para o labor de sostemento; subministración de información; avaliación dos custos; planificación e programación das obras para executar «para asegurar os prazos mínimos de inmobilización das unidades e, por tanto, a máxima dispoñibilidade das mesmas».
Tamén se ocupará da xestión da subcontratación, dos posibles traballos adicionais en cada acción de sostemento, así como de diversas accións de xestión.
Modernización
En canto aos buques que non foron construídos nos seus estaleiros, na maior parte dos casos ocupouse da actualización e modernización das citadas unidades, adecuándoas ás necesidades da Armada dentro da contorna asignada a estas, de maneira que poidan operar coas máis esixentes normas de seguridade e o respecto ao medio ambiente.
Ademais do impacto económico que teñen as varadas dos buques nos distintos peiraos e diques de Navantia como resultado do seu apoio ao ciclo de vida, tamén son fonte de ocupación para o mantemento do emprego, tanto no persoal principal como na súa rede de compañas auxiliares.