Jealsa tentea o terreo para investir na industria pesqueira de Cabo Verde
SOMOS MAR

Sopesa aliarse con Ubago para xestionar as plantas paradas tras caer Atunlo
12 abr 2025 . Actualizado á 04:45 h.https://www.lavozdegalicia.es/noticia/somosmar/2025/03/28/gigante-atunlo-va-liquidacion/0003_202503g28p29991.htmA boirense Jealsa e a malagueña Ubago non se coñecen de onte. Sen dúbida non de 1929, cando naceu en Galicia a agora andaluza-marroquí —daquela non existía a galega, que botou a andar no 58—, pero si das voltas que dá a vida. Tamén a dos negocios. Son, á vez, rivais e clientes. Os produtos dunha e outra rózanse nos estantes de Mercadona —ambos son interfornecedores da cadea valenciana—, fabrican conservas en distintas partes do mundo e agora poderían acabar coincidindo en Cabo Verde. Esta vez, como aliados.
Porque a empresa dos herdeiros de Jesús Alonso Fernández está a tentear o terreo para desembarcar en Mindelo, na illa de San Vicente. Está a valorar se quedarse cos investimentos que quedaron orfas tras a caída de Atunlo, a comercializadora de atún vasco-galega xa en vías de liquidación.
Na empresa boirense só exhiben cautela: «Non hai ningún acordo nin nada pechado», sinalan. No entanto, as mesmas fontes admiten a continuación que non se pechan en banda a investir no sector pesqueiro caboverdiano. A explotar a parte da planta de Atunlo que Pernas e os seus socios deixaron de xestionar cando a falta de liquidez e o peso da débeda adquirida abocou á comercializadora e fabricante de túnidos e derivados a un concurso de acredores con, agora sábese, fatal desenlace.
Frigorífico e planta
En Cabo Verde, Atunlo explotaba en réxime de concesión unha frigorífico propiedade do Gobierno local e unha planta de elaboración de lombos de atún e outros produtos de 7.000 metros cadrados na que traballaban ao redor de 350 persoas. Segundo informacións de medios caboverdianos, estes empregados acumulaban en febreiro catro meses sen recibir salarios nin os pagos á seguridade social. Desta planta, Atunlo tiña o 51 % do capital, mentres que o 33 % pertencía a Frescomar e o 16 % a Frigove.
Dos soldos dos traballadores da plataforma de frío que xestionaba Atunlo, pero que é propiedade do Estado, fíxose cargo Portos de Cabo Verde (Enapor), que hai uns días anunciou que asumira os seis meses de salario que se debían ao persoal, así como das súas cotizacións á seguridade social (alí INPS). Segundo explicou a empresa pública nun comunicado, seguirá pagando os soldos dos traballadores ata a chegada de «un novo operador privado que administre a referida plataforma de almacenamento frigorífico e logo absorba a estes traballadores e os seus procesos contractuais». Mentres, a entidade demandou á aseguradora de Atunlo, á que reclama 650.000 euros.
A prudencia de Ubago e Jealsa á hora de confirmar a operación contrasta coa locuacidade de Enapor, cuxo administrador trasladou á prensa a súa convicción de que a asunción do frigorífico por parte dun novo operador é cuestión de pouco tempo. De feito, un equipo técnico xa emprendeu labores de revisión e mantemento dos equipos —que quedaron tamén en mans do Gobierno— para coñecer o seu estado. Ao parecer, tras máis dun ano parada, a planta necesita un certo investimento, pero non esaxerada, sinalan fontes coñecedoras do seu estado.
Medios de Cabo Verde sinalan que as instalacións serán xestionadas por un consorcio de empresas liderado por Frescomar, «onda outras dúas empresas españolas», recolle A Nação.
Unha redución arancelaria que podería achandar o desembarco da boirense
No medio deses números que está a botar Jealsa, a visita dunha delegación de Cabo Verde organizada pola CEG (Confederación de Empresarios de Galicia) non puido ser máis oportuna (se realmente é fortuíta). Nesa expedición, o ministro de Pesca do país, Jorge Maurício dos Santos, e o resto de cargos da Administración marítimo-pesqueira que o acompañaban, puido comprobar «a solidez e solvencia» dunha compaña, Jealsa, que acumula «máis de 65 anos de experiencia».
O responsable de Pesca de Cabo Verde veu, en xeral, a inspirarse sobre «a cadea mar-industria e o turismo», ámbitos nos que o país insular mostra gran potencial, explica Juan Manuel Vieites, presidente da CEG. Claro que o desembarco da compaña boirense en chan caboverdiano sería máis doado se se acaba de pechar ese acordo de asociación económica bilateral que hai tempo que o país africano busca coa UE, un pacto que, como explicou Vieites, levaría asociado exencións ou vantaxes arancelarias para determinados produtos indispensables para as industrias transformadoras españolas, como o atún, a melva ou a cabala. A xuízo do presidente da CEG, as vantaxes actuais non son suficientes e considera que habería que elevar de 5.000 a 8.000 as toneladas de atún exentas de cargas, de 1.000 a 2.000 de melva e de 3.000 a 4.000 a xarda.