Por que precipitouse o N216MH sobre o río Hudson? O helicóptero non tiña sistemas para rexistrar as incidencias

G.V. REDACCIÓN / LA VOZ

INTERNACIONAL

Restos del helicóptero recuperados del río Hudson
Restos do helicóptero recuperados do río Hudson Junta Nacional de Seguridade no Transporte (NTSB) | EFE

Polo momento barállanse hipóteses tan dispares como o incidente cun dron ou un fallo no motor. Agustín Escobar, Mercè Camprubí e os seus tres fillos de 4, 8 e 10 anos, perdían a vida o xoves en Nova York tras estrelarse a aeronave turística na que viaxaban. O irmán de Mercé: «Foron sen sufrir e cun sorriso no rostro»

13 abr 2025 . Actualizado á 16:01 h.

Cúmprense cinco días do tráxico suceso que tiña lugar o domingo en Nova York. Unha familia ao completo, os pais e os seus tres fillos, perdían a vida tras precipitarse ao río Hudson o helicóptero turístico no que viaxaban. No sinistro morría tamén o piloto da aeronave, Sexan Johnson, de 36 anos.

En que punto está a investigación?

As últimas noticias apuntan a que o helicóptero non levaba instrumentos de rexistro de incidencias: nin gravadoras de vídeo nin cámaras a bordo, nin ningún sistema de aviónica capaz de rexistrar información para a investigación.

Na súa última actualización das pescudas, a NTSB, a Xunta Nacional de Seguridade no Transporte, si puido recuperar varias partes do aparello, como a fuselaxe principal, incluíndo a cabina de mando e a cabina de pasaxeiros, a parte dianteira do tubo de cola, as aletas do estabilizador horizontal e a aleta vertical. Ademais, comezaron a avaliar o sistema de control de voo do helicóptero.

Restos del helicóptero que se estrelló el jueves con una familia española en el río Hudson de Nueva York
Restos do helicóptero que se estrelou o xoves cunha familia española no río Hudson de Nova York Junta Nacional de Seguridade no Transporte (NTSB) | EFE

Ata cando seguirá o rastreo?

Os mergulladores do Departamento de Policía de Nova York continuarán este domingo coa procura do rotor principal, a caixa de engrenaxes principal, o rotor de cola e gran parte do brazo de cola do helicóptero, a través do uso dun soar de varrido lateral para identificar posibles localizacións dos restos.

Que di a empresa?

Ata o de agora, responsables da NTSB reuníronse con representantes da operadora do helicóptero, New York Helicopter Charter Inc., para revisar os rexistros operativos, as políticas e os procedementos, os sistemas de xestión da seguridade e a experiencia do piloto. Os investigadores tamén examinaron dous helicópteros de proba.

A NTSB puido constatar que a última inspección importante do helicóptero accidentado tivo lugar o 1 de marzo. Antes do accidente, o helicóptero realizara sete percorridos turísticos polo que o sinistro tivo lugar no oitavo do día.

Cando sucedeu todo?

O accidente tivo lugar pasadas a 15.00 hora local do pasado xoves. O helicóptero, un modelo Bell 206, voou durante uns 16 minutos antes de caer á auga. Pouco antes de precipitarse ao baleiro, o aparello rodeou a Estatua da Liberdade antes de remontar o río Hudson cara á ponte George Washington.

La familia española fallecida en el accidente aéreo en Nueva York antes de subir al helicóptero
A familia española falecida no accidente aéreo en Nova York antes de subir ao helicóptero New York Helicopter Circuítos LLC | EFE

Quen son os falecidos?

No sinistro morreu unha familia española ao completo, ademais do piloto da nave. Os españois, que residían en Barcelona, son Agustín Escobar, CEO de Rail Infrastructure en Siemens Mobility a nivel global, a súa muller Mercè Camprubí, directiva en Siemens Energy, e os seus tres fillos, de 4, 8 e 10 anos. «Fóronse xuntos, sen sufrir e fóronse cun sorriso. Como familia queremos lembrar e honrar a súa felicidade e sorriso para sempre. Estamos a tratar de asimilar toda esta situación», dixo Joan Camprubí, irmán de Mercé, nunha rolda de prensa en Nova York onde realizou unha ofrenda floral e está a seguir as xestións para a repatriación dos corpos. «Fóronse xuntos, deixando unha pegada indeleble», expresou o sábado nas redes sociais

A familia atopábase en Nova York, unha cidade que os pais coñecían ben polos seus traballos, celebrando o aniversario dun dos pequenos. O pai estaba ademais na Gran Mazá en viaxe de traballo.

Joan Camprubí atendió a los medios en Nueva York
Joan Camprubí atendeu os medios en Nova York Angel Colmenares | EFE

Altos executivos

Camprubí e Escobar tiña ademais da persoal, unha vida con varios denominadores comúns: a súa dilatada formación como enxeñeiros e a súa vinculación á empresa alemá Siemens, na que ocupaban altos cargos. Agustín Escobar, nacido en 1975 en Puertollano (Ciudad Real), levaban máis de 25 anos na compaña. Director global de infraestruturas ferroviarias, foi ata o 2022 o presidente de Siemens España. O seu papel nesta etapa foi clave para que o proxecto dunha planta de produción de aceiro fose unha realidade na súa querida Puertollano. «Levo esta terra ao corazón», asegurou na rede social laboral Linkedin. Nomeado fillo predilecto de Castela-A Mancha no 2023, estes días expresaron as súas condolencias tanto o presidente autonómico, Emiliano García-Page e o ministro de Transportes, Óscar Puente. «Levo esta terra ao corazón», dixo este último.

Mercè Camprubí era a xerente global de Siemens Energy. Dirixía a área de comercialización e dixitalización. Chegou á compaña hai 16 anos, cando empezou como xerente de vendas. A familia de Camprubí é unha institución no Fútbol Club Barcelona. O seu bisavó, Agustí Montal Galobart, e o seu avó, Agustí Montal Costa —soado por pechar a fichaxe de Johan Cruyff polo conxunto azulgrana, son o único caso dun pai e un fillo que ocuparon a presidencia. O seu irmán Joan pretende presentarse ás próximas eleccións para presidir o club e seguir os pasos dos seus familiares.

Los restos de la nave
Os restos da nave Eduardo Munoz | REUTERS

Hai algunha hipótese?

Moitas, pero poucas claras. As autoridades de EE.UU. barallaban tres posibles causas: un contratempo con algún paxaro ou cun dron, ou quizais a un fallo do motor. «Había tres teorías. Estaba o debate sobre (que estivese provocado) por (un contratempo) con paxaros, con drons ou algún fallo mecánico. Veremos que sucede», dixo o alcalde de Xersei City, Steven M. Fulop, nunha rolda de prensa.

Que sábese do piloto?

Sobre o piloto falecido, desde o Concello de Xersei City confirmaron que se trataba de Seankese «Sexan» Johnson, «un militar afroamericano, veterano de 36 anos e cuxa nai vive en Utah». Este profesional acumulaba 788 horas de voo e tiña certificado de pilotaxe comercial.

Imagen de las tareas de rastreo
Imaxe das tarefas de rastreo ZUMA vía Europa Press | EUROPAPRESS

Son habituais estas viaxes?

Si, son unha atracción turística importante en Nova York, tanto que, tras o sucedido, o alcalde de Nova York, Eric Adams, animou aos visitantes para seguir facendo estas excursións. «Se desexan ver a cidade desde arriba, poden ir a lugares como Vanderbilt, que ofrece unha vista panorámica da cidade, sen necesidade de usar ningún medio de transporte, ou se prefiren usar un helicóptero, deberían facelo», dixo, comparando suceder cun accidente de tráfico. Ademais, descartou impor restricións a estes voos mentres dura a investigación. Hai 80.000 voos ao ano non esenciais na Gran Mazá. 

Os prezos non son baratos, pero tampouco imposibles de asumir. Por 240 euros por persoa pódese realizar un voo polos lugares máis emblemáticos. A compaña que operaba a aeronave, New York Helicopter, publicou  as súas condolencias e unha mensaxe de apoio ás familias das vítimas na súa páxina web. Aseguran estar a cooperar coas autoridades para dar co motivo do sucedido. 

Estas excursións son ademais unha mina doutro. Segundo a Rede de Propiedade de Aviación, só os tres heliportos públicos xeran uns 2,7 millóns de dólares en ingresos para a cidade polo alugueiro das instalacións, e as empresas de helicópteros turísticos, que empregan a unhas 100 persoas, embólsanse uns 11 millóns de dólares anuais.

Varias asociacións pediron xa que se elimine este tipo de viaxes. Polo menos 32 persoas morreron en accidentes de helicóptero en Nova York desde 1977; o máis recente foi no 2019, cando unha aeronave utilizada para viaxes executivas chocou contra o teito dun rañaceos de Manhattan nun espazo aéreo restrinxido e o piloto morreu.