O comisario de Transporte cre que a pegada de carbono do sector marítimo é aínda demasiado grande
SOMOS MAR
As emisións de dióxido de carbono subiron ano a ano desde o 2015 coa única excepción do 2020 e acadaron no 2022 137,7 millóns de toneladas
05 feb 2025 . Actualizado á 05:00 h.O comisario europeo de Transporte Sostible e Turismo, Apostolos Tzitzikostas, afirmou este martes en Lisboa que a pegada de carbono do sector marítimo é «aínda demasiado grande», ao supor entre un 3 e 4% do total de emisións da Unión Europea (UE), polo que debe ser reducida. Así o sinalou na súa primeira viaxe oficial a Portugal, onde tivo unha serie de actividades como a presentación da segunda edición do Informe Europeo sobre o Impacto Ambiental do Transporte Marítimo.
Tzitzikostas destacou nunha rolda de prensa que o documento recolle o progreso que se fixo nese sentido, como un consumo máis eficiente de enerxía por parte dos barcos e a diminución das emisións de óxido de xofre, aínda que resaltou que aínda quedan desafíos.
Precisou que entre eses retos está «un panorama xeopolítico crecientemente complexo e a necesidade de facer unha transición cara a xeitos máis verdes e intelixentes de operar no sector».
O comisario subliñou o informe que lembra o papel que desempeña o transporte marítimo no comercio global, á hora de conectar xente e mercados, e de espolear o crecemento económico dentro da UE. «Leva máis de dous terzos do noso transporte interno de mercancías e facilita tres cuartas partes do noso comercio internacional. Ademais está o apego emocional que moitos europeos teñen co sector marítimo aquí en Portugal, e no meu país, Grecia, pero tamén en moitos países da Unión Europea», dixo.
«Por iso interésanos asegurarnos de que o futuro do sector marítimo en Europa sexa tan impresionante como o seu pasado», remarcou Tzitzikostas, quen opinou que sustentabilidade e competitividade deben «ir da man».
Explicou que «agora a meta é aumentar a competitividade na construción de barcos en Europa e de equipamento das industrias do sector. A transición cara a unha maior sustentabilidade e o uso de máis tecnoloxías dixitais ofrecen unha oportunidade real para Europa de ter un papel de liderado internacional». Así mesmo, anticipou que «un financiamento suficiente» vai ser clave para modernizar a infraestrutura portuaria e para a transición dixital, o que defenderá durante as discusións para deseñar o futuro presuposto da UE.
Segundo o reporte, o sector marítimo representa un 14,2% das emisións de dióxido de carbono da UE procedentes do transporte, unha porcentaxe case equivalente ao da aviación.
Desde o 2015, as emisións provenientes do transporte marítimo subiron anualmente na UE, excepto no 2020, acadando os 137,5 millóns de toneladas no 2022, un 8,5% máis que o ano previo. En paralelo, as emisións de metano do transporte marítimo duplicáronse entre o 2018 e o 2023, constituíndo un 26% das emisións totais deste gas provenientes do transporte no 2022.
E sobre a contaminación atmosférica orixinaria do sector marítimo da UE, as emisións de óxido de xofre (SOx) diminuíron ao redor do 70% desde o 2014, en parte grazas á introdución de zonas de control dese tipo de emisións.
O documento engade que o sector marítimo pode contribuír á contaminación acuática a través de verteduras de substancias perigosas, principalmente de petróleo e derivados, pero tamén a través de descargas operacionais, como augas residuais.