A familia de Sandra, a nena que se suicidou en Sevilla, denunciara o acoso escolar dúas veces: «Sentimos impotencia»

La Voz REDACCIÓN

SOCIEDADE

Ramos en memoria de Sandra en su centro escolar
Ramos en memoria de Sandra no seu centro escolar Rocío Ruz | EUROPAPRESS

A menor, de 14 anos, quitou a vida o martes guindándose desde a azotea da súa casa. A súa contorna, que emprenderá accións legais, asegura que recibía insultos e desprezos por parte dun grupo de compañeiras, pero que o colexio non activou o protocolo

17 oct 2025 . Actualizado á 16:08 h.

Todas as miradas están postas nas últimas horas no caso de acoso escolar dunha menor de Sevilla. A nai de Sandra Peña, a nena de 14 anos que se suicidou o martes, asegura que denunciou ata en dúas ocasións que sufría acoso escolar.

Segundo recolle Diario de Sevilla, a familia dirixiuse á dirección do colexio Irlandesas de Loreto, onde cursaba estudos, sen obter resposta ningunha das dúas veces. A primeira denuncia tivo lugar o curso pasado sen que se tomasen medidas. 

A familia, que este venres confirmaba que emprenderá accións legais, explicou que, ao comezo deste mesmo curso, a única medida que tomou o centro foi separala das compañeiras que presuntamente a acosaban. As nenas non coincidían na aula, pero si nos corredores e nalgunha clase concreta.

«Este verán empezou a recibir axuda psicolóxica e, cando empezou o curso, denunciouse a situación no colexio, co informe médico. O colexio non activou en ningún momento o protocolo. Non fixeron absolutamente nada», explicou Isaac Villar, tío de Sandra, á axencia Atlas.

A familia, que está esnaquizada, asegura sentir «impotencia». Segundo puideron confirmar co profesorado, o colexio nunca lle comunicou as reclamacións que a familia fixo ao centro sobre a situación que atravesaba Sandra.

«Que chegue a pasar isto, créanos unha enorme impotencia», di Villar, que confirma que o centro non se puxo en contacto coa familia. «Queremos que se depuren responsabilidades. Apuntamos tanto ás posibles acosadoras como ao centro», insistiu.

Segundo recolle Informativos Telecinco, Sandra era obxecto de «insultos, burlas e desprezos constantes» por parte dun grupo de compañeiras

O colexio emitiu un conciso comunicado no que afirma estar «a colaborar coas autoridades e a administración educativa» e pide respecto para toda a comunidade escolar.

Nos tribunais

Este xoves coñecíase ademais que a Junta de Andalucía vai levar ante a Fiscalía a información solicitada no colexio ao detectar que non activou o protocolo de acoso nin o de condutas autolíticas.

Segundo anunciou a Consellería de Desenvolvemento Educativo e Formación Profesional tras realizar unha inspección no centro educativo, ademais de remitir a información ao Ministerio Público, tamén abrirá un expediente administrativo para depurar as posibles responsabilidades que puidesen derivarse desta falta de actuación.

Os inspectores detectaron, tras recoller testemuños da dirección do colexio concertado e documentos tanto das comunicacións como das actuacións que se puxeron en marcha, que non se activou, segundo esixe a normativa vixente, o protocolo de acoso nin o de condutas autolíticas, tal e como requiría a situación.

Desde o departamento rexional tamén informaron de que un equipo de expertos en benestar emocional está a intervir no colexio para prestar apoio e orientación profesional «nunha situación tan difícil e complicada tanto para o alumnado como para os docentes».

Ao mesmo tempo, trasladaron o pésame á familia da alumna, quen se suicidou nada máis volver do colexio guindándose desde a azotea da súa casa.

Isaac Villar, tío materno de Sandra, en su comparencia ante los medios
Isaac Villar, tío materno de Sandra, no seu comparencia ante os medios Jose Manuel Vidal | EFE

Investigación de oficio

Pola súa banda, o Defensor do Pobo Andaluz en funcións, Jesús Maeztu, informou de que abriu unha investigación de oficio por estes feitos e indicou que se atopa en contacto co seu homólogo a nivel nacional, Ángel Gabilondo, desde que se produciron os feitos.

Na investigación -dixo- quere aclarar «como funcionou o protocolo, que parece que non», un caso que tratou nunha reunión con cinco defensorías doutras tantas rexións.

Para Maeztu, alarma que se denunciou este tema no colexio «dous, tres veces e non se produciu o protocolo», e engadiu que hai que comprobar «se hai habido unha denuncia de protocolo, por que non funciona o protocolo», unha información que reclamará ao director do colexio, entre outras persoas.

Ademais, precisou que xa contactou coa Consellería de Desenvolvemento Educativo e Formación Profesional, á que pediu que «se poña en marcha para pescudar que pasou», e apelou a captar «os sinais de malos tratos» e estar atentos cando un alumno «non estuda ou saca malas notas», ademais de que estean atentos os profesores «que estean no recreo», onde «se detectaría cando hai un neno ao que lle pasa algo». 

«Unha nena alegre, sempre cun sorriso e do Betis»

O tío de Sandra, Isaac Villar, que está a exercer de portavoz nestes duros momentos, describía este venres á súa sobriña como unha nena «alegre», que adoitaba ir sempre «cun sorriso na cara e un abrazo», e que tiña moi en mente ese fútbol que tanto lle apaixonaba e ao seu Betis.

Emocionado, concluíu que a adolescente era «marabillosa», e que ninguén que non soubese polo que estaba a pasar, podería imaxinarllo porque ía sempre feliz.

De feito, a rabia e a impotencia respirábanse este venres nos arredores do centro escolar do mozo, Irlandesas de Loreto, a uns poucos pasos do edificio no que residía e desde cuxa azotea se lanzou o martes.

Tamén unha serie de pintadas na fachada do colexio mostran o enfado da comunidade, con mensaxes nos que se pode ler «cómplices», «asasinos» ou «sempre estarás nos nosos corazóns, Sandra», recolle Efe.

E é que a situación de Sandra, segundo algúns pais, non era única, xa que indicaron que máis alumnos puideron sufrir ese acoso.

Unha muller, que non quixo dar o seu nome, relatou como as súas netas lle han referido situacións de estrés e inquedanza pola «competitividade» que alimentaba o propio colexio entre os seus estudantes.