0003_202404G12P45992

O dobre reto de Broncano de cumprir a súa audiencia e competir con Pablo Motos

beatriz pallas REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

Movistar+

A cota do 7,5 % fixada por contrato rebaixa a media do 9,6 % lograda ata agora pola 1 nesta tempada

12 abr 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

David Broncano chegará a Televisión Española para quedar durante as próximas dúas tempadas como a fichaxe estrela dunha cadea que busca reinventarse. O presentador da resistencia ten dous desafíos por diante que se irán dilucidando nos próximos meses, cando concrete que forma terá un programa que custará cada curso 14 millóns de euros que sairán do orzamento de TVE. Probablemente cambiará de nome, aínda que ninguén dixo nada por agora acerca do seu contido. O humorista ten ante si un horizonte con dúas marcas a bater. Unha delas son os mínimos de audiencias establecidos por contrato, que o obrigan a superar o 7,5 % de cota de pantalla (un 8 % en caso de ser relegado ao horario nocturno) para poder manterse máis aló dos 18 meses. Ata ese momento será intocable.

«Creo que a fichaxe vai na linea que estaba a adoptar ultimamente TVE de sacar partido da crise de Telecinco e resituarse na súa procura de identidade —afirma Ana González Neira, profesora do departamento de Sociología e Ciencias da Comunicación da Universidade da Coruña (UDC)—. É certo que a cantidade económica impón, pero máis que iso chámame a atención o feito de que o suxeiten durante un ano si ou si, que lle dean unha seguridade no mundo das audiencias, que é tan volátil».

As porcentaxes de audiencia fixados non deberían ser, a priori, un listón moi difícil de escalar. No que vai da presente tempada, do pasado 1 de setembro a este mércores 10 de abril, no horario do access prime time (de 21.30 a 23 horas) Antena 3 suma unha cota de pantalla do 14,4 % (con 1,8 millóns de espectadores de audiencia media) e A 1 vai en segunda posición, cun 9,6 % (1,2 millóns de seguidores), segundo un informe de audiencia elaborado por Barlovento Comunicación con datos de Kantar. Séguenlle Catro (7,9 %), Telecinco (7,8 %), La Sexta (6,5 %) e A 2 (2,7 %).

«Hai que darlle un voto de confianza. É unha aposta moi interesante no sentido de que pode arrastrar a un espectador moi fiel, aínda que o perfil deste non é o mesmo que o de TVE. Ademais, o público da resistencia é moi concreto e consome máis en diferido», indica González Neira.

Na tempada 2022/2023, A resistencia tivo unha cota de pantalla do 0,2 % e 15.000 espectadores de media en emisión lineal na antiga canle #0, mentres que na presente tempada a súa marca ata este mércores é do 0,1 % e 9.000 espectadores en Movistar+ (ambas as canles de pagamento). Os seus datos aumentan no consumo en diferido e na súa resonancia en redes sociais.

Broncano afronta un segundo desafío máis difícil de cumprir que a cota de pantalla, o de competir contra Pablo Motos, líder imbatible desta franxa horaria. Este pasado mércores, O formigueiro marcou un 14 % (1,8 millóns de espectadores).

Do perfil que adopte o futuro programa de David Broncano en aberto dependerá o seu resultado na programación xeneralista. «É certo que é unha persoa moi creativa, ten un equipo detrás e pode ofrecer moito», sinala a profesora da UDC.

Unha das bazas que podería xogar TVE para competir con Motos é a de empezar con este novo programa ao redor das 21.45 horas, antes que o de Antena 3 e coa vantaxe fronte ao espectador de non ter pausas publicitarias. Isto obrigaría a recortar uns minutos a duración do Telexornal 2. «No caso de que fose así, creo que recortar a aposta informativa como cadea de servizo público é un erro. TVE debe ter a información como marca de identidade», valora Ana González Neira.