O Goberno blinda ao taxi fronte ás VTC tras a sentenza europea

Edurne Martínez MADRID / COLPISA

SOCIEDADE

CESAR QUIAN

Declara ao taxi como servizo de interese público para protexer ao sector ante a avalancha de novas licenzas VTC que poden empezar a entregarse

29 jun 2023 . Actualizado ás 18:31 h.

O Goberno aprobou este martes en Consello de Ministros o real decreto que se estaba negociando co sector dos taxistas desde facía uns días. Por sorpresa, o Executivo aprobou un texto que outorga ás comunidades e concellos ferramentas para limitar a avalancha de novas autorizacións de licenzas VTC que poderían comezar a rexistrarse tras a sentenza do Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TJUE) que o pasado 8 de xuño esixiu que se eliminase a cociente dun vehículo VTC por cada 30 taxis que se establecía en diferentes puntos do noso país.

Desta forma, as rexións poderán limitar as autorizacións de licenzas VTC por motivos ambientais e de xestión do tráfico nas cidades, segundo sinalou a vicepresidenta económica Nadia Calviño durante a súa intervención na rolda de prensa posterior ao Consello de Ministros. Destacou que a intención do Goberno é adaptar o réxime xurídico do servizo de arrendamento de vehículos de turismo con condutor, coñecidos como VTC e cuxas empresas máis importantes son Uber e Cabify, á xurisprudencia europea de leste mesmo ano.

 Con todo, desde as patronais VTC están convencidas de que este texto vai precisamente en contra da sentenza do TJUE, polo que aseguran que pedirán a Bruxelas que abra un procedemento contra o Goberno de España. «Saltáronse os procedementos e han ninguneado ás VTC», asegurou José Manuel Berzal, presidente executivo de Unauto, en declaracións a este xornal.

O real decreto aprobado fixa a declaración do transporte de viaxeiros en taxi como servizo de interese público co obxectivo de blindar ao sector no caso de que haxa unha alta petición de novas licenzas VTC. Isto significará que a planificación das administracións deberán garantir a prestación do servizo cunha cobertura de prestación suficiente para todo o territorio.

Unha decisión «desproporcionada», segundo Berzal, xa que a sentenza do TJUE establece que todas as decisións que se tomen en torno ao taxi deben tomarse tamén para as VTC. O presidente de Unauto mostrouse «decepcionado» despois de que na súa reunión do pasado venres co secretario de Estado de Transportes, David Lucas, aseguráseselles que «non había ningún borrador» e prometéseselles seguir negociando antes de presentar un texto definitivo. «O Goberno hanos mentido e non cumpriu coa súa palabra», sentenciou o representante das VTC.

PUBLICIDADE

Con todo, desde as patronais VTC están convencidas de que este texto vai precisamente en contra da sentenza do TJUE, polo que aseguran que pedirán a Bruxelas que abra un procedemento contra o Goberno de España. «Saltáronse os procedementos e han ninguneado ás VTC», asegurou José Manuel Berzal, presidente executivo de Unauto, en declaracións a este xornal.

O real decreto aprobado fixa a declaración do transporte de viaxeiros en taxi como servizo de interese público co obxectivo de blindar ao sector no caso de que haxa unha alta petición de novas licenzas VTC. Isto significará que a planificación das administracións deberán garantir a prestación do servizo cunha cobertura de prestación suficiente para todo o territorio.

Unha decisión «desproporcionada», segundo Berzal, xa que a sentenza do TJUE establece que todas as decisións que se tomen en torno ao taxi deben tomarse tamén para as VTC. O presidente de Unauto mostrouse «decepcionado» despois de que na súa reunión do pasado venres co secretario de Estado de Transportes, David Lucas, aseguráseselles que «non había ningún borrador» e prometéseselles seguir negociando antes de presentar un texto definitivo. «O Goberno hanos mentido e non cumpriu coa súa palabra», sentenciou o representante das VTC.