
O Salón do Automóbil de Múnic, celebrado entre o 9 e o 14 de setembro, foi moito máis alá do que o seu nome indica. Para empezar, transcendeu ao que agarda dun simple salón de coches novos para converterse nun salón de mobilidade total, aberto tamén a fabricantes de software, cargadores, tecnoloxía, condución autónoma e novas ideas para o transporte urbano, algunhas de altos voos, pois deixan o asfalto para circular entre as nubes.
A feira de Múnic apunta a converterse en referencia mundial, con 750 expositor e 500.000 asistentes, e enterra a anterior mostra alemá que se celebraba en Frankfurt.
Chega este salón nun momento crítico no que a Unión Europea empeza a tomar en serio as advertencias da industria do continente sobre a precipitación da electrificación co horizonte do 2035. Un prazo inasumible que podería levar ao peche de ducias de fábricas e enviar ao paro a miles de traballadores.
Tarde, como sempre, a Unión Europea trata de emendarse a si mesma e emprazou a todo o sector a deixar claro un novo plan antes de que acabe este ano. Outra evidencia da inutilidade que alberga esta institución e os políticos que traballan nela.
Nesta contorna hai que considerar que ningunhas das cousas que se viron en Múnic poden marcar tendencias de futuro. Por exemplo, as baterías de estado sólido que xa se presentaron neste espazo da man de Rimac, pero que serán realidade xa nos modelos dunha ducia de marcas chinesas e europeas no 2026.
Tamén son premonitorios os esforzos dalgúns fabricantes de compoñentes como Horse, que naceu dunha alianza entre dous xigantes como Renault e a chinesa Geely e que nos propón un sistema que é capaz de estender a autonomía dun coche eléctrico mediante a colocación dun compacto motor xerador alimentado por gasolina ou combustibles sintéticos. Unha boa alternativa aos híbridos.
En temas de mobilidade, Múnic resucita tamén a revolución pendente da industria automobilística, a da condución autónoma, arrefriada nos últimos anos polas urxencias da electrificación, pero que agora retoma novas solucións que permitirán ensaiar xa a condución autónoma de nivel 4 nalgúns países europeos, entre eles España. Eu, de momento, non me subirei a esta proposta e prefiro a un taxista de toda a vida que me leve e tráiame, no canto dun condutor invisible, sen nome nin responsabilidade civil.
Para rematar hai que dicir que en Múnic tamén chegaron boas noticias para España. Catro modelos, os Volkswagen IDE Polo e IDE Cros, o Cupra Raval e o Skoda Epic, serán fabricados no noso país nos próximos meses.