Dolby atmos: son inmersivo no coche

MOTOR ON

Andreas Ehret, director de Dolby Automotive
Andreas Ehret, director de Dolby Automotive

Fabricantes como Mercedes, Audi ou BYD apostaron pola tecnoloxía avanzada de son multidimensional para potenciar o entretemento a bordo do automóbil en todo tipo de contidos: música, «podcasts», audiolibros, vídeo, comunicacións e incluso videoxogos

20 jul 2025 . Actualizado á 05:00 h.

Dolby, fundada en Londres en 1965 e que unha década despois trasladou a súa sede a San Francisco (EE.UU.), é ben coñecida polo público desde que lanzou o primeiro sistema de redución de ruído, e desde entón acompañounos en todo tipo de formatos: casetes, cine, CD, DVD, plataformas de streaming... Hai 25 anos empezou a deseñar o son no interior do automóbil e coa chegada do audio inmersivo fundou Dolby Automotive no 2021, cuxas solucións foron implantando moitas das principais marcas de coches. Andreas Ehret, director desta división, recibiu a ON Motor na sede de Dolby Laboratories en Núremberg (Alemaña), onde máis de 100 empregados —a maioría enxeñeiros de son— traballan en converter calquera vehículo nunha sala de concertos ou de cine como unha seda. Para iso contan con Dolby Atmos, unha tecnoloxía avanzada de audio inmersivo que permite situar sons con precisión nun espazo tridimensional.

«Dolby Atmos ofrece unha experiencia de son multidimensional espacial premium —explica Ehret—, engadindo capas máis aló do son tradicional». Esta tecnoloxía cada vez entra de formas máis diversas no coche, desde música a películas e incluso videoxogos, transformando o habitáculo nunha contorna de entretemento, onde o detalle e a claridade no son achegan a condutores e pasaxeiros ao contido que gozan. Os ocupantes senten como o son se move ao seu ao redor, «convertendo o vehículo no lugar ideal para cantar as súas cancións favoritas, escoitar podcasts ou ver películas», sinalan desde Dolby.

A diferenza dos sistemas tradicionais, onde os sons se asignan a canles específicas, Atmos utiliza un enfoque baseado en «obxectos sonoros». Isto significa que cada son pode posicionarse e moverse libremente, proporcionando un nivel de detalle e realismo sen precedentes.

Grazas ás súas solucións de software, esta tecnoloxía pode axustarse a deseños acústicos complexos e configuracións de audio para calquera combinación de asentos e modelos de coche. Tamén se integra sen problemas en equipos de son novos ou existentes e adáptase á maioría dos sistemas de altofalantes, incluso sen unidades no teito.

Unha vez masterizada unha canción en Atmos, unha unidade central no automóbil descodifica o sinal de audio e recrea a localización exacta de cada son. Os ocupantes senten a música á súa ao redor, incluso por amais da cabeza, o que Dolby define como «estar no centro da música».

DOLBY VISION

No Consumer Electronic Show (CES) de Las Vegas deste ano, Dolby marcou outro fito na automoción: o debut de Dolby Vision para automóbiles, coa mesma experiencia HDR (alto rango dinámico) que se pode gozar en moitos dos contidos das plataformas de streaming e que ofrece imaxes realistas con máis cores, negros profundos, brillos intensos e detalles precisos en películas, series, xogos e retransmisións de eventos deportivos.

Na nosa visita ás instalacións de Núremberg fomos testemuñas de como os expertos de Dolby desenvolven esta tecnoloxía, que funciona en todos os tipos de dispositivos: televisores de alta gama pero tamén baixo custo, computadores, comprimidos, móbiles e agora tamén no coche.

Xa son máis de 25 os fabricantes de coches que integran as experiencias Dolby, o dobre que hai un ano. Entre eles figuran Mercedes-Benz, Audi, Porsche, Polestar, Lucide, Rivian ou Mahindra. Na feira Auto Shanghái 2025, celebrada o pasado mes de abril, moitos construtores de vehículos anunciaron novos modelos compatibles con Dolby Vision e Dolby Atmos. Varias marcas do grupo BYD presentaron a feira automóbiles que inclúen estas tecnoloxías, que xa están tamén nos Xiaomi SU7 e SU7 Ultra, o Lynk & Co 900, o NIO ET9 ou o Smart #5. As próximas marcas en incorporalas serán Li Auto (nos seus modelos MEGA Ultra e MEGA Home Edition), ZEEKR (009 Grand Collector's Edition e 007 GT), WEY (Gaoshan), ONVO (no L90, o seu novo SUV insignia), Mazda (EZ-60) e Cadillac (LYRIQ-V).

Como xa é habitual, China é a máis avanzada na adopción destes sistemas. Segundo un estudo realizado por Counterpoint en abril a máis de 1.200 propietarios de vehículos no país asiático, o 97 por cento coñece as innovacións de Dolby, catro de cada cinco coinciden en que melloran considerablemente a calidade do entretemento, e nove de cada dez enquisados que teñen previsto comprar un coche nos próximos seis meses están interesados en modelos que incorporen Dolby Vision e Dolby Atmos.

O español Javier Foncillas, vicepresidente de Alianzas Comerciais e Vendas Globais de Dolby Laboratories, destaca que «estamos comprometidos a seguir colaborando con fabricantes de automóbiles e servizos de streaming para ofrecer aos condutores unha oferta de entretemento variada e coa mesma alta calidade que xa gozan na casa ou en movemento».