O camiño do coche eléctrico

MOTOR ON

-

16 mar 2025 . Actualizado á 05:00 h.

A pasada semana presentouse na Coruña, unha das catro capitais españolas escollidas pola marca Hyundai, o novo Inster, un modelo eléctrico de só 3,83 metros de longo, pero con bo espazo interior para catro ou incluso cinco pasaxeiros.

O Inster é un máis dos moitos modelos eléctricos de pequeno tamaño que estes últimos meses están a chegar aos mercados europeos. E non vai ser o último, pois hai unha avalancha de eléctricos urbanos en lista de espera, como Cupra Raval, Renault 4 e Renault Twingo, VW IDE 2 ou o seu irmán pequeno, o id 1.

Á vista da aparición de todos estes modelos e moitos máis que chegarán da China con motores eléctricos e prezos por baixo dos 30.000 euros (ningúns incluso na barreira dos 20.000), creo que o mercado do automóbil eléctrico está a atopar o seu camiño: o dun coche útil, económico, doado e sobre todo accesible para moitos clientes que ata o de agora vían imposible chegar á electrificación. Son modelos pensados para xente que os emprega sobre todo en cidade e en percorridos de proximidade. Ofrecen para eles autonomías de ata 300 quilómetros e motores de potencia media, sen alardes para movernos por autoestradas e autovías.

E é que a industria do automóbil europea quixo empezar a casa polo tellado, quizá nun intento de plantarlle cara a Tesla, abordando a electrificación desde os tamaños máis grandes e as carrocerías máis inconvenientes, as dos SUV. Nese formato o coche eléctrico non ten moito sentido, non é o adecuado para levar cinco ou sete pasaxeiros por autoestradas en percorridos de máis de 400 quilómetros. Nese terreo non teñen comparación cos ruteros diésel ou os poderosos motores de gasolina. E máis cando falamos dunha rede de cargadores escasa e de pouca potencia en termos xerais.

Por iso o coche eléctrico non funcionou como agardaba e os fabricantes europeos empezaron a acumular en cámpalas das súas concesionarios unidades sen destino coñecido. E é que xa non estamos para parques xurásicos con dinosauros.

O dos eléctricos urbanos é moito máis razoable, empezando, como diciamos con eses prezos desde 20.000 euros, como o propio Hyundai Inster, ou o mesmo Volkswagen IDE 1, que anuncia a súa chegada para finais do 2026 con esa cifra redonda como obxectivo.

Coches que se moven ben por cidade, polas súas dimensións entre 3,60 e 4 metros, lixeiros e funcionais, conectados, que é o que queren os mozos agora, e fiables. Deste xeito podemos soñar cunha Europa electrificada para o 2035 se os gobernos cumpren cos seus plans de axuda á compra, e coa implantación dunha rede de cargadores públicos acorde aos miles de coches eléctricos que se queren pór nas cidades.