Trump lanza un programa de «noticias reais» a través de Facebook Live

Tania Brandariz / M.C.G

INTERNACIONAL

JIM WATSON | AFP

O presidente dos EE.UU. sempre se situou en contra dos medios de comunicación, motivo polo que impulsou un programa presentado pola súa nora

04 ago 2017 . Actualizado ás 15:35 h.

A controvertida campaña electoral dos Estados Unidos mobilizou ao mundo. E os medios de comunicación, ante o enfrontamento entre Hillary Clinton e Donald Trump, foron importantes artífices dela. Mentres que os votantes da candidata demócrata apostaban por consultar periódicos como The New York Times -o maior inimigo do republicano-, os de Trump eran asiduos de Fox News. De feito, o agora presidente do goberno de EE.UU. nunca escondeu o seu descontento cos «deshonestos medios», como el mesmo os denomina, así como a súa posición a favor da canle conservadora, chegando a afirmar que os primeiros se estaban «volvendo tolos coas súas teorías conspirativas e odio cego. NBC e CNN son inmirables» mentres que, como se recolle nun chío seu, «¡Fox and Friends é grandioso!».

Sempre quedou clara a predilección de Trump con Fox News -que eloxiou toda a súa campaña-, sendo leste o único medio do que o presidente rechouchiaba as noticias, de forma literal, coma se do seu xefe de campaña tratásese. Aínda así, a maior parte dos medios de comunicación -ao redor do mundo- hanse oposto á súa candidatura. De feito, o agora presidente dos EE.UU. chegou a afirmar que non estaba a competir «contra Hillary Clinton» senón «contra os corruptos medios de comunicación».

Non contento con ter un medio ao seu favor e que sempre, incondicionalmente, situouse con el a pesar das súas polémicas afirmacións, o presidente dos Estados Unidos comezou un proxecto que, amparándose en que todas as noticias que saen da súa persoa «son falsas», pretende loitar pola «independencia informativa». Trátase dunha especie de telexornal que se retransmitirá a través de Facebook  Live e que, segundo adiantou o propio Trump, contará as noticias «reais».

Lara Trump -nora e presentadora do informativo- enunciou, nun intento de eloxio, os «bos actos» do presidente, dos cales os medios de comunicación tradicionais, segundo afirman, esqueceron. O que se fixo, en definitiva, foi contar ao público as actuacións altruístas de Trump, tales como as doazóns do seu salario nos últimos meses a fins benéficos. Por motivos como este, el e a súa familia, nun contexto no que, din, é imposible informarse sen «mentiras», comezaron esta iniciativa contra os medios de 'corrente principal'.

Con 35 millóns de seguidores en Twitter e 25 millóns de persoas que seguen as súas noticias en Facebook, o presidente dos EE.UU sitúase a favor das redes sociais para eludir aos medios de comunicación. Pero, a pesar disto, para que un produto informativo se considere xornalismo debe pasar, valla a redundancia, un filtro xornalístico, e isto é, máis ben, un contido de propaganda. Donald Trump, neste sentido, fusionou a utilidade dunha rede social persoal ou de partido cun programa que, a efectos técnicos, non se diferencia moito dun de televisión «tradicional». A diferenza é que el será o mediador e o que decidirá os contidos que ocupan a axenda informativa, algo que deixa entrever que tipo de noticias elogiadoras da súa figura serán as que aparezan nela.