«Este verán a compra é máis escasa e nótase que non hai festas nin patróns»

gala dacosta / a.ou. FERROL / LA VOZ

FERROL

CARLOTA LÁZARO

Os postos do mercado da Magdalena confían en que a venda mellore en agosto

03 ago 2021 . Actualizado ás 22:07 h.

Os venres e os sábados son os días de maior afluencia no mercado da Magdalena. Os clientes acoden aos postos en busca de produto fresco e de tempada, xa sexa peixe, lácteo, froita, carne ou verdura. Calquera día de agosto é posible ver familias enteiras doutras partes de España na praza -especialmente atráelles a pescadería-. Compran marisco e peixe, como a familia de Rafael e Carmen e os seus dous fillos, que vén desde Alacante cada verán en busca de temperaturas máis suaves e produto local, sobre todo percebe e robaliza. Din que «as cousas alí son moito máis caras e aquí todo é local, garantido».

Aínda así, os vendedores coinciden en que a compra é menos cuantiosa que outros anos e que os turistas son menos, aínda que hai variacións entre uns postos e outros. No seu pescadería, Nico achaca esta baixada do consumo á pandemia, e ademais fai un apuntamento moi interesante: que as persoas maiores van ao mercado cada mañá como forma de reunión. Este ano, con todo, os maiores temen moito ao covid e algúns non se atreven sequera a saír da casa. Pode ver de primeira man as diferenzas con anos anteriores: «Teño traído cincuenta quilos de percebe e nun sábado se ventilaban, este ano con cincuenta quilos botas tres días ou máis».

Na froitería Begoña destacan que o produto máis demandado esta tempada é, sen dúbida, o tomate: «Este ano veñen moitas variedades, e as máis distintas, como o azul ou o negro de Santiago, están caras para a tempada». Tamén notan a influencia do turismo, aínda que non é comparable coa de anos previos: «O turista compra, aínda que sobre todo mira. Gústalle moito o produto de por aquí, da terra».

Sonia leva en É con til, un posto de produción propia e libre de químicos, que cultiva en dous hortos de Santa Mariña do Monte e Sedes para despois vender na praza de abastos. Explica que o covid, sumado á climatoloxía deste ano, están condicionando a produción e a venda, pero procura quedar co positivo e sinala que xente de todas as idades fai un consumo cada vez máis consciente: «Os maiores fíxanse polo ollo e a xente nova ven buscando produto ecolóxico por saúde e cando proba sempre repite». Conta con ilusión como os nenos prefiren os seus tomates cherry antes que unha chocolatina. O produto que máis busca o cliente este verán, efectivamente, segue sendo o tomate.

Para rematar, Antonio, no seu carnicería, explica que este verán hai menos churrascadas e que iso se nota, así como constata que «a cesta é máis escasa e ademais as reunións, de habelas, non son como antes. Xa non se fan patróns nin festas». Ademais, di que os turistas chegan con contagotas. De todos os xeitos, insiste en que «estamos aínda a principios de agosto e hai que esperar a ver como se desenvolve».