O Goberno propón a regularización dos inmigrantes que chegaron a España antes do 31 de decembro de 2024

Álvaro Soto MADRID / COLPISA

ESPAÑA

EUROPA PRESS

O Executivo negocia cos grupos parlamentarios o texto, que permitirá legalizar a 500.000 persoas e que pretende salvar as carencias do Regulamento de Estranxeiría, que entra en vigor este martes

20 may 2025 . Actualizado á 13:16 h.

O Goberno está a negociar cos grupos parlamentarios unha nova regularización para conceder permisos de residencia e traballo a uns 500.000 inmigrantes que chegasen  a España antes do 31 de decembro do 2024. A Executivo toma como base unha iniciativa lexislativa popular (IPL), presentada o 9 de abril do 2024 e con 600.000 firmas de apoio, que todos os grupos do Congreso, menos Vox, apoiaron en abril o ano pasado, que estivo paralizada trece meses e que agora volve porse sobre a mesa para permitir a regularización de quen quede fóra do Regulamento de Estranxeiría, que este martes entra en vigor.

O novo texto do Gobierno propón un «réxime transitorio, excepcional e limitado no tempo» e expón a data do 31 de decembro do ano pasado para a chegada dos inmigrantes que queiran legalizar a súa situación, aínda que se abre a negociala durante o proceso parlamentario.

Os beneficiarios deben cumprir certas condicións, como non ter antecedentes penais, demostrar a súa estancia en España ou acreditar a súa situación de vulnerabilidade, segundo o borrador do documento.

A proposta do Executivo márcase como obxectivo cubrir as carencias do novo Regulamento de Estranxeiría, que desde hoxe abre a porta á regularización duns 300.000 inmigrantes en España, aínda que segundo as organizacións sociais, deixa no aire a situación dos solicitantes de asilo rexeitados.

As oenegués criticaban que o Regulamento de Estranxeiría prexudicaba aos solicitantes de asilo, xa que se as súas peticións son rexeitadas deberán pasar entre seis meses e dous anos en situación irregular para poder ser regularizados. Tamén os mozos migrantes tutelados e extutelados ven como as súas condicións para conseguir a regularización endurécense.

O Regulamento de Estranxeiría foi aprobado polo Consello de Ministros, a proposta do departamento de Inclusión, o pasado 19 de novembro e busca adecuar a norma á situación migratoria actual, satisfacer as necesidades do mercado laboral e das persoas migrantes e facer fronte ao reto demográfico español.

 O regulamento establece cinco modalidades de arraigamento ás que se poderán acoller os inmigrantes para solicitar a súa regularización: social, sociolaboral, familiar, socioformativo e de segunda oportunidade, unha modalidade dirixida ás persoas que tiveron unha autorización de residencia nos últimos dous anos e non se renovou por algunha razón.

Tamén reduce o tempo esixido de permanencia en España para acceder ao arraigamento de tres a dous anos para acceder a esta condición, flexibiliza os requisitos que se deben cumprir, e permite contabilizar tanto o traballo por conta allea como por propia desde o primeiro momento. Todas as autorizacións iniciais serán dun ano (salvo a familiar, que chegará aos cinco) e as renovacións, de catro.

O documento que entra hoxe en vigor «representa un equilibrio entre a extensión e protección dos dereitos das persoas migrantes e o rigor xurídico e a atención ás necesidades de España», afirmou a ministra de Inclusión, Elma Sáiz, tras a súa aprobación no Consello de Ministros. «Achega seguridade xurídica e simplifica trámites e protexe dereitos, pero ademais, ofrece novas posibilidades ás persoas que decidisen desenvolver o seu proxecto de vida en España, a elas e ás súas familias», subliñou.

Na mesma liña que as oenegués, o Defensor do Pobo, Ángel Gabilondo, avisou de que os novos requisitos de acceso ao arraigamento para os solicitantes de protección internacional «podería abocar á irregularidade sobrevinda a miles de menores». No informe Nenas e nenos estranxeiros en España sós ou acompañados, rexistrado nas Cortes Xerais, Gabilondo considera que lvos menores migrantes teñen que facer fronte a complexas prácticas administrativas que dificultan a súa integración.