As vendas de eléctricos superarán aos de combustión na China no 2025

La Voz

ECONOMÍA

Chalinee Thirasupa | REUTERS

O país venderá ata 12 millóns de unidades deste tipo de automóbiles

26 dic 2024 . Actualizado á 11:25 h.

Os vehículos eléctricos de batería (BEV, polas súas siglas en inglés) superarán en vendas por primeira vez aos automóbiles de combustión o próximo ano en China, segundo unha investigación do diario británico Financial Times publicada este xoves. O rotativo sinala que as vendas nacionais de coches 100% eléctricos e os híbridos enchufables (PHEV, polas súas siglas en inglés) crecerán ao redor dun 20% interanual no 2025 ata superar os 12 millóns de unidades, segundo as estimacións proporcionadas ao medio británico por catro bancos de investimento e grupos de investigación.

Esta cifra sería máis do dobre dos 5,9 millóns de vehículos eléctricos vendidos no 2022, engade. Ademais, isto poría a China, o mercado automotriz máis grande do mundo «anos por diante dos seus rivais occidentais», indica o Financial Times. Doutra banda, agarda que as vendas de automóbiles con motor tradicional de combustión caian máis do 10% o próximo ano a menos de 11 millóns, o que reflicte unha caída de case o 30 % desde os 14,8 millóns no 2022.

O xornal tamén lembra que aínda que o ritmo de crecemento das vendas de vehículos eléctricos en China hase desacelerado «desde o frenesí» posterior á pandemia, as previsións suxiren que o obxectivo oficial de Pequín, establecido no 2020, de que os vehículos eléctricos representen o 50% das vendas de automóbiles no 2035, acadarase 10 anos antes do previsto.

Ademais, segundo as previsións da industria do automoción chinesa proporcionadas polos bancos de investimento UBS e HSBC, así como os grupos de investigación Morningstar e Wood Mackenzie ao diario, na próxima década, as fábricas establecidas na China para producir decenas de millóns de automóbiles con motores tradicionais case non terán mercado interno ao que atender.

Tamén destacan como o rápido ascenso da industria chinesa de vehículos eléctricos agora ameaza aos grandes fabricantes nacionais de Alemaña, Xapón e Estados Unidos. Mentres o mercado chinés de vehículos eléctricos encamiñábase cara a un crecemento interanual próximo ao 40% no 2024, a participación de mercado dos automóbiles de marcas estranxeiras caeu a un mínimo histórico do 37%, «unha forte caída» desde o 64% no 2020, segundo datos de Automobility, unha consultora con sede en Shanghái, publicados na investigación do xornal británico.

Neste sentido, o diario recolle que só neste mes, GM amortizou máis de 5.000 millóns de dólares (4.808,78 millóns de euros) do seu valor comercial en China; o holding detrás de Porsche advertiu dunha amortización da súa participación en Volkswagen de ata 20.000 millóns de euros. Ademais, sinala a integración de Nissan e Honda como unha resposta á «contorna empresarial drasticamente cambiante», como citaron as empresas esta semana.

Rivalidade interna entre marcas chinesas

No entanto, Financial Times sinala que os fabricantes de automóbiles chineses enfróntase á súa propia rivalidade interna. Os expertos consultados polo xornal indican que aínda que os BEV eran unha parte «estratexicamente importante» da nova economía de alta tecnoloxía de China, agardaba que a intensa competencia «expulsase» a máis actores do mercado a medida que a industria se consolide.

«Aínda que o sector de vehículos eléctricos en China está claramente en auxe, tamén enfronta unha desaceleración do crecemento (desde unha base moi alta), un exceso de oferta de modelos, unha intensa competencia e unha guerra de prezos», destaca no publicación un analista de HSBC.

Outro analista de Morningstar apunta a que varios fabricantes de automóbiles internacionais, incluído o grupo alemán Volkswagen, non agardaban lanzar novos modelos relevantes de vehículos eléctricos na China ata fins do 2025 ou o 2026.

Ademais, HSBC estimou na investigación que os fabricantes en China tiñan planeado lanzar ao redor de 90 novos modelos de automóbiles no cuarto trimestre do 2024 (aproximadamente un por día) e case o 90% eran vehículos eléctricos. Con todo, a incerteza sobre a política económica en China de cara ao próximo ano resultará nun «comezo de ano débil» tras un peche sólido do 2024, segundo anota outro experto de UBS na publicación.

Así, o experto indica que haberá un aumento forte nas compras a finais do 2025 impulsado pola expiración dos subsidios e a imposición dun imposto do 5% ás compras de vehículos eléctricos no 2026, en comparación co 0% de finais do próximo ano.