O risco que asumen os pilotos

josé luís abadín

DEPORTES

AFP7 vía Europa Press

30 nov 2020 . Actualizado á 19:52 h.

O de Grosjean é un accidente no que, nos anos 70 ou 80, calquera piloto falecería pola magnitude do impacto. Se non fose polo halo, golpeásese a cabeza contra o gardarraíl, quedaríase inconsciente e, co lume, as súas posibilidades de sobrevivir serían mínimas.

O Halo ao principio foi un pouco molesto, e moitos pilotos preguntábanse para que necesitábano. Pero, cando ocorren estas cousas, dásche conta de que grazas a estes sistemas evítanse traxedias. Son métodos de seguridade que o que fan é mellorar a seguridade, que á fin e ao cabo é o que se busca. Hai habido accidentes na historia da fórmula 1 nos anos 70 contra os gardarraíles e os pilotos falecían. De todos os que empezaban a tempada naquela época, tres ou catro morrían. Hoxe en día non ocorre, en parte grazas a todos estes avances na seguridade.

No caso de Grosjean, hai habido unha suma de factores que evitaron a traxedia. O primeiro, que o piloto estivese consciente e que puidese saír polo seu propio pé. O segundo, que os comisarios de pista que botaron o extintor fixeron un camiño que permitiu a saída do piloto. E o terceiro, o equipo médico que chegou moi rápido para atenderlle.

Hai factores que axudaron obviamente a que non se consumase a desgraza. Do mesmo xeito que cando ocorren as traxedias tamén son un cúmulo de circunstancias negativas. Neste caso todo saíu ao lado bo.

Grosjean sempre estivo involucrado en moitísimos accidentes. É un piloto máis agresivo que os demais. Foino sempre. Tivo accidentes moi grandes desde que entrou na fórmula 1. O seu movemento neste caso é ao lado esquerdo da pista ao lado dereito, sen importar quen viña detrás. O importante é que puido baixar polo seu propio pé despois dunha bóla de lume e as altas temperaturas que se acadaron. As súas botas queimáronse completamente e só tardou 23 segundos en saír do coche.

Estas cousas pasaron moitas veces ao longo da historia e fai ver o que é este deporte. Todos os pilotos asumen un gran risco. Non se concibe un deporte coa perda da vida, pero o risco sempre existirá por moitas melloras que aparezan. Hai velocidade e é normal. Pero Grosjean volverá e volverá sendo agresivo, porque sempre foi así.

@JoseLuisAbadin é piloto galego de fórmulas