Catro plataformas levan a Cabaleiro aos tribunais pola supresión de paradas de tren en Castela e León

VIGO CIUDAD

A acusación presentada hoxe considera ao alcalde de Vigo como «instigador» e esténdese ao presidente de Renfe, ao secretario de Estado de Transportes e ao presidente do ADIF por prevaricación
07 jun 2025 . Actualizado á 18:34 h.Tres plataformas cidadás e un partido político de Castela e León presentaron hoxe en Zamora unha denuncia contra o alcalde de Vigo, Abel Caballero, ao que consideran «instigador» dun delito de prevaricación vinculado á supresión de paradas no eixo de alta velocidade entre Galicia e Madrid. A denuncia esténdese ao presidente de Renfe, Álvaro Fernández Heredia, ao presidente do ADIF, Pedro Luis Marco, e ao secretario de Estado de Transportes e Movilidad Sostenible, José Antonio Santano, aos que os denunciantes acusan dun suposto delito de prevaricación administrativa e abandono de servizos públicos vinculado á eliminación de máis dunha vintena de paradas dos trens de alta velocidade nos seus traxectos entre Madrid e Galicia.
Representantes dos catro colectivos (Agricultores e Gandeiros Libres de Zamora, Terra Sostible, Viriatos Zamora, e a formación política Unión do Pobo Leonés) céntrase sobre todo na eliminación de frecuencias que dean servizo á comarca zamorana de Sanabria, onde non parará ningún dos trens de Vigo que o facían ata o de agora, nin os dous da Coruña que recalaban na mesma localidade castelá.
O escrito presentado ante os xulgados de Zamora sinala que o alcalde de Vigo instou a supresión de paradas ao reclamar trens máis rápidos e directos entre Vigo e Madrid, aludindo incluso ao alto número de trens que entendía o rexedor xa conectan distintos puntos da comunidade de Castela e León coa capital de España.
A base da denuncia céntrase nos prexuízos que entenden os colectivos sociais e o partido rexionalista que causará aos zamoranos, e sobre todo aos residentes en Puebla de Sanabria, a supresión de frecuencias dos trens de alta velocidade que entrará en vigor o luns. Reclaman como medida cautelar que se paralice o novo calendario e horarios da alta velocidade e sigan activas as paradas que se van a eliminar.
Pon de manifesto o escrito rexistrado en sede xudicial que a supresión de paradas é «inxusta e arbitraria» e priva de servizos básicos á poboación, que entre outras circunstancias critica a perda de servizos de conexión en horas punta entre a estación de Otero de Sanabria e a capital provincial zamorana.
O rexedor vigués reaccionou advertindo que non cambiará de postura respecto á esixencia dun tren que realice a viaxe o máis rápido posible entre Vigo e Madrid. «O que pense que vai asustar a esta cidade e que eu vou deixar de defender a Vigo, equivócase completamente». O alcalde engadiu que defender unha AVE que conecte coa capital de España «por baixo das catro horas é o noso dereito». En paralelo lembrou que aos vigueses «xa nos fan dar unha volta de cen quilómetros por Santiago», circunstancia da que culpou ao PP de Aznar e Rajoy. «Cren que nos van a asustar, pero asístenos a razón, cumprimos a legalidade ao cento por cento e non vou parar de defender a Vigo», concluíu na súa reacción á denuncia presentada en Zamora contra el.
Pilar Calvo, a avogada que presentou dita denuncia, asegura a La Voz, en cambio, que coa supresión das paradas vulnerouse os artigos 404 e 409 do Código Penal, por prevaricación, ao tomarse unha decisión que entende é inxusta a propósito, e pola eliminación dun servizo público que mantén deixa aos habitantes das localidades afectadas en inferioridade de oportunidades respecto ao resto. «Entendemos que o alcalde de Vigo é o instigador desta prevaricación porque foi el quen pediu que o tren de Vigo tardase 15 minutos menos», sinala a letrada. Ao seu xuízo, profesores, persoal sanitario, funcionarios e o resto da cidadanía que vive en Zamora ou Sanabria e traballa ou ten que ir á outra localidade da provincia verase minguada dun transporte público que estima é fundamental para eles. Calvo sinala que 50 persoas van de Zamora a Sanabria ao día nos trens suprimidos e entre 20 e 30 en sentido contrario, continxente que mantén é suficiente para manter as paradas.
Manuel Herrero, portavoz provincial en Zamora de UPL, sinala tamén a este xornal que as expropiacións de terreos que se realizaron para construír o tendido do tren de alta velocidade «fixéronse apelando ao interese xeral e ao servizo público. Que ocorre, que atender as necesidades dos zamoranos ten menos interese social e xeral e teñen menos dereitos de utilizar un servizo que a xente de Vigo?», cuestiona tras presentar a denuncia. Engade como conclusión, que coas paradas suprimidas en Sanabria, os seus veciños non terán un tren para viaxar a Zamora ata as 14 horas, o que subliña non fará máis que despoblar a zona afectada.