O Porto e o Concello de Moaña chocan polo derrubamento do talude do vial aos estaleiros

Luis Carlos Llera Llorente
luís carlos llera MOAÑA / LA VOZ

MOAÑA

XOAN CARLOS GIL

O inestable terraplén veuse abaixo hai ano e medio por unha fuga de Aqualia e a Autoridade Portuaria urxe a reparación á que o Concello moañés négase

03 sep 2023 . Actualizado á 21:48 h.

Urxe reconstruír o terraplén porque o talude da estrada costeira pódese vir abaixo de novo en Meira. A Autoridade Portuaria de Vigo e o Concello de Moaña manteñen un enfrontamento por un derrube que se produciu hai un ano e medio e que segue alterando a costa da ría de Vigo. Afecta o vial de acceso aos estaleiros Atolvic, especializado en iates de luxo e aos estaleiros A Xunqueira en Punta Arroas. Por esta baixada discorren vehículos con pezas pesadas e o Porto considera que a reparación é urxente para que o problema non se acentúe. Os veciños xa avisaron do risco.

O desprendemento do talude sobre a praia de Ou Cocho deixou á vista parte a tubaxe de auga corrente do Concello e a de saneamento dun colexio público da zona. O talude desprendido serve de soporte do vial que dá acceso aos estaleiros

Os terreos afectados pertencen á Autoridade Portuaria e ao Concello de Moaña. O Porto vai tomar cartas no asunto ante a inacción do Concello e vaille a pasar a factura. O derrube provocou un aluvión de terra ata a auga, que sufriu a disolución e enturbouse varios días provocando lodo nunha zona de nena de chocos.

O 29 de marzo do 2022 un «enorme desprendemento de terras», segundo o parte da Policía Local obrigou ás 8.15 horas a cortar un carril na estrada costeira a Moaña, a PO-313 á altura da baixada á praia de Ou Cocho, en Meira.

A investigación realizada polo Porto determinou que o derrubamento se produciu pola fuga das tubaxes de Aqualia. A auga filtrouse cara a lle interior de talude que separa a estrada da praia de Ou Cocho e acabou derrubándose sobre a areal cubrindo unha parte da súa superficie. Agora queda dispoñible para os bañistas que queiran tomar o sol unha cala de area algo mais pequena que a que había antes.

Un informe da empresa de enxeñería de camiños Zubía considera que o derrubamento se produciu por unha saturación do terreo pola existencia de perdas das redes municipais na cabeza do talude. Así o recolle o informe asinado polo enxeñeiro de Camiños Javier Zubía Fernández en xullo do 2022. «Por tanto, a reparación dos devanditos servizos será responsabilidade do Concello de Moaña e deberá garantir a súa correcta execución e estanqueidad de modo que nun futuro non ocasione danos no talude», di o informe.

En cambio, o Concello de Moaña sostén que a reconstrución do talude non é responsabilidade deles senón que é competencia do Porto.

Nesta tesitura, o Porto decidiu licitar as obras para poder empezalas o 1 de novembro, cunha duración de dous meses. Fano «despois de que desatendesen os nosos requirimentos, porque non queren arranxar o talude», sinalan fontes da Autoridade Portuaria de Vigo. O proxecto saíu a licitación por 300.000 euros.

As dúas administracións levan meses de comunicacións cruzadas erradas. O 29 de marzo, e tras recibir un aviso por parte do Concello de Moaña, a Policía Portuaria realizou unha visita á zona e comprobou o derrubamento.

O 13 de xuño de 2022, o Concello de Moaña remitiu á Autoridade Portuaria de Vigo o informe realizado polo arquitecto Juan Zaballa no que di que a zona está incluída na Delimitación dos Espazos e Usos Portuarios do Porto de Vigo, Sostén que as obras de reparación e modificación deste talude foron realizadas ata a data pola Autoridade Portuaria de Vigo. En xullo de 2019 pechou a praia do Cocho para realizar obras de contención no talude, e colocar unha protección na súa cabeza ao bordo do vial. En 2020 asfaltouse o vial, limpeza de cunetas e regularización de tapas de pozos na superficie correspondente á zona de servizo do porto. O Concello árgüe que con estas obras pasouse en dous metros ou máis a liña de bordo do talude inicial. «A non compactación das ampliacións e o paso de vehículos polo vial de acceso aos estaleiros levou ao límite a capacidade mecánica do terreo do talude e o talude é claramente inestable».

O 20 de xullo de 2022, a Autoridade Portuaria remite ao Concello de Moaña o informe pericial realizado por Zubía Enxeñeiros no cal se expoñen as distintas análises realizadas para a identificación das principais causas do desprendemento. A partir dos distintos estudos levados a cabo conclúese que a presenza de auga debido á existencia de redes de servizos municipais provocou a perdida de material que rematou afectando á estabilidade do talude.

O 19 de setembro de 2022, a Autoridade Portuaria remite ao Concello de Moaña un escrito requirindo que na maior brevidade posible procedan a restituír o talude ao seu estado orixinal pero volven a non facer caso. Así se sucederon os dimes e diretes durante varios meses, ata o de agora.