Patrocinado porPatrocinado por

Unha enxeñería galega e un armador asturiano lanzan unha planta que capta o dióxido de carbono a bordo dos  barcos

Luis Carlos Llera Llorente
Luis Carlos Llera VIGO / LA VOZ

SOMOS MAR · Exclusivo subscritores

M.MORALEJO

Willbö presenta en Vigo un prototipo que agarda fabricar industrialmente no 2026

31 oct 2025 . Actualizado á 01:04 h.

Como descontaminar os océanos? Capturando o dióxido de carbono das emisións dos barcos e transformándoo en metanol para usalo como combustible que contamina menos. Xa existe un prototipo de planta capaz de facelo. Ten uns cinco metros de altura e sitúa a Galicia e Asturias na vangarda da descarbonización. Probouse con éxito nun buque bull carrier de Ership que traslada cemento desde Xixón a Vigo. «Interésanos moito, agora fai falta que o prototipo pase a un desenvolvemento industrial. Terá que ser máis grande de tamaño para montalo no barco», sinalou a La Voz o representante da armador asturiano Alejandro Hompanera, socio do proxecto.

O proxecto foi presentado o último día de prazo que daba o Perte do naval na sede da Asociación de Industrias do Metal e tecnoloxías afíns (Asime) e no peirao de Bouzas. O proxecto está capitaneado pola empresa de enxeñería Willbö Engineering e forman parte del os estaleiros Astican, Astander, Idesa, Soermar, Ership e Bureau Veritas, co apoio de Asime e Aclunaga. O sistema marca un fito para a descarbonización marítima ao ser capaz de capturar ata un 90% das emisións de CO? xeradas por motores mariños.«Esa porcentaxe acádase nunha travesía de catro ou cinco días, nunha máis longa a porcentaxe é menor, porque se producen máis emisións e hai pouco espazo para almacenalas», explica Enrique Araújo, un dos socios da empresa formada por 15 enxeñeiros e que ten a súa sede en Vigo. Araújo sinala que outros sistemas de propulsión para buques como o hidróxeno ou a electricidade, que permiten a descarbonización teñen as súas dificultades e a realidade é que a maioría dos barcos seguen usando combustible tradicional. 

O sistema CapCO2 permite capturar o dióxido de carbono dos gases de escape dos motores mariños mediante tecnoloxía de absorción con aminas, unha técnica amplamente validada en terra, pero aínda inédita a nivel comercial na industria naval.

O prototipo tipo skid, desenvolvido por Willbö, pode instalarse tanto en buques existentes como integrarse en novas construcións. Os ensaios realizados no Porto de Vigo demostraron a capacidade do sistema para capturar ata un 90% do CO2 emitido.

Durante o acto con armadores e empresas do sector naval presentáronse os resultados técnicos, económicos e ambientais do proxecto, xunto cunha demostración do prototipo CapCO2. Este sistema foi desenvolvido a partir dunha planta piloto física en terra, que permitiu reproducir condicións reais de operación e validar un prototipo compacto e modular, optimizado en peso e volume.

Así mesmo, realizáronse ensaios con emisións reais de motor mariño, avaliando gases, presións e réximes, e deseñouse unha solución escalable e certificable, adaptable tanto a novas construcións como a procesos de actualización en buques existentes.

Este fito supón o peche do programa de I+D financiado polo Perte Naval, que impulsou o desenvolvemento de tecnoloxías estratéxicas de descarbonización na industria, e marca o inicio do camiño cara á industrialización do sistema a escala comercial.

Julián Fontela, director de desenvolvemento de negocio de Willbö, apunta: «Damos un paso decisivo cara á descarbonización do transporte marítimo. Esta tecnoloxía demostra que é posible transformar os buques en parte da solución climática, reforzando ademais o liderado tecnolóxico de Galicia e de España en enxeñería naval sostible».

Willbö prevé iniciar no 2026 a fabricación industrial do sistema (se atopa socios para montar unha fábrica), que incluirá a validación en condicións reais a bordo do primeiro buque e o desenvolvemento de versións adaptadas a distintos tipos de embarcacións e potencias de motor. Esta nova etapa permitirá escalar a tecnoloxía cara á súa comercialización global, posicionando á compaña e á industria galega como provedores estratéxicos de solucións para a descarbonización marítima.