Un hummus que lembra a chourizo e ao cocido

Begoña Rodríguez Sotelino
begoña r. sotelino VIGO / LA VOZ

VIGO

Óscar Vázquez

Calabizo, a marca viguesa que inventou o embutido vexetariano de cabaza, lanza untables que comezan co paté oriental cun toque galego e ingredientes de calidade como o aceite de oliva virxe extra

29 dic 2023 . Actualizado ás 01:38 h.

Hai unha década, tres profesionais viguesas, dúas enxeñeiras e unha licenciada en Económicas, tiveron a idea de elaborar un embutido sen carne (feito fundamentalmente con cabaza curada, nacional, e toda a galega que atopan). Grazas a este invento, os vexetarianos e veganos do planeta xa non teñen por que renunciar ao sabor do chourizo, porque o Calabizo, que é a súa marca rexistrada e patentada, crávao. Tras un longo proceso de investigación e a posta en marcha de todo o operativo, o produto comezou a conquistar o mercado no 2016.

Edurne Sendra, enxeñeira agrónoma, leva desde 1998 dedicada ao mundo da industria agroalimentaria. Sofía Calvo, enxeñeira técnica agrícola, é unha apaixonada da cociña e dedicou máis de quince anos á restauración, os dous últimos especializada en restaurantes vexetarianos. Unha das súas tarefas en Calabizo é pensar e desenvolver novos pratos vexetais seguindo a filosofía do proxecto que completa Keila Pousa, economista e responsable da área comercial. A nova aventura é un hummus que tamén leva cabaza como ingrediente principal.

«Creamos seis variedades, pero este é o primeiro», apostila Edurne, que aclara que «o occidentalizamos porque realmente sabe a garavanzos con chourizo, pero co toque oriental do sésamo». Respecto da enorme variedade que hai no mercado, explica que o seu ten unha porcentaxe moi alta de aceite de oliva virxe extra, máis de 11 %. «Hai moitas nas tendas que teñen aceite de nabina, de girasol ou outros, e loxicamente, son máis baratos. Ou usan garavanzos de México ou de Arxentina, variedades de segunda que permiten outros prezos, pero os nosos son de León e da variedade manteiga, a mesma que para a potaxe. As especias levan tajín e o pemento é da Vera », advirte engadindo que define á empresa co é que as súas materias primas son sempre nacionais e de alta calidade. «É outra historia, hai un por que en todo o que facemos», sinala sobre unha firma cento por cento vexetal que non emprega ningún tipo de aditivo alimentario, «só o que calquera persoa podería ter na súa despensa», asegura.

O produto, que xa está nas tendas, está a ter unha moi boa acollida. Sendra sostén que o hummus é un untable «moi coñecido, pero nun tramo de idade baixo. Por amais dos 50 anos, a xente non o controla demasiado, pero este ten un punto de chourizo que lembra ao cocido e convence consumidores non acostumados a el, cun gusto menos exótico. A untuosidad dálla o sésamo e o aceite, é un hummus castizo, máis noso», razoa sobre este produto galego con sabor adulto para o que ensaiaron máis de 50 receitas ata chegar á que consideraron perfecta.

A empresa que naceu en Vigo aínda que a súa base está no polígono de Porto do Molle, en Nigrán, está a piques de trasladarse a unha nave máis grande. Están a abrir máis posibilidades nun universo de pratos onde ten cabida o Calabizo. Por exemplo, na hostalería, onde ata agora non se meteron. Este ano estreáronse coa Pepita , que ten unha hamburguesa que leva o seu produto estrela, e case media ducia de restaurantes en Barcelona que teñen en carta pratos co embutido de cabaza. «E están a piques de saír alianzas importantes», avanza sobre un crecemento que avanza coa ampliación da gama de pratos preparados e os untables. «O seguinte en saír será de Calabizo picante, e o resto están en desenvolvemento, tres deles, con outros vexetais, sen cabaza, para lograr sabores máis frescos, que encaixen, por exemplo, cunha cervexa», argumenta. O medio natural da firma viguesa son as tendas pequenas, de proximidade, aínda que tamén dispoñen de tenda online na súa web. Pero todo o que fan está rexido pola sustentabilidade. Por iso o envase do hummus é de aluminio, un material reciclable sen bisfenoles, que tamén encarece, «pero é o granito de area. Sostible e con plástico?, non», razoa.

Oun pouco de historia

Calabizo estreou selo ecolóxico pouco despois de sacar o seu primeiro produto. Logo lanzaron un prato preparado, a potaxe de garavanzos con Calabizo. O parón do ano do covid, con peche por falta de materia prima, encerráronse a investigar e deseñar os untables. Elaboran tamén preparados de lentellas e fabas para o mercado estranxeiro, un mercado que lles interesa «pero non á conta de perder a nosa esencia nin o control do noso produto», afirman. Aínda así, Calabizo pódese atopar en países como Estados Unidos, Italia, Suíza, Francia... «Inglaterra xa non, porque o Brexit fíxoo moi complicado», recoñecen.