O segredo das guerreiras do K-Pop para fascinar a nenos de todo o mundo: «Dálles aos mozos o que necesitan»
TELEVISIÓN

A longametraxe, que se converteu no máis visto da historia de Netflix, serve como perfecta introdución ao fenómeno K-pop: «Faios sentirse parte dunha comunidade»
20 oct 2025 . Actualizado á 13:35 h.O número un esta semana na lista Billboard 100, que recolle os álbums que máis pegan no mundo, é Golden, de Huntr/x, un grupo de nome case impronunciable e... virtual. Tres mozas que non existen no mundo real, senón que se concibiron como personaxes para un filme que se estreou en Netflix en xuño, KPop Demon Hunters (As Guerreiras do KPop, en España), con 26 millóns de visualizacións en todo o mundo. Foi o máis visto en 33 países e para finais de agosto era xa a película máis vista da historia da plataforma con 236 millóns de visionados.
Pero aínda que Huntr/x sexa virtual, as que pon voz ás súas cancións son de carne e óso, tres artistas profesionais que, ante o éxito do filme, uníronse para interpretar na realidade aos personaxes. Hai uns días EJAE, Audrey Nuna and Rei Ami estiveron no programa do Jimmy Fallon para celebrar o seu disco de platino, o que mostra que os nenos —o público das guerreiras do K-Pop— son un motor de consumo de primeiro orde.
Este mesmo luns, Zara presentou unha colección de roupa inspirada na película, e os disfraces dos personaxes —sobre todo os das tres integrantes de Huntr/x— están a prezos desmesurados, con Halloween ao virar a esquina. Que é o que fai tan especial ao grupo e á película?
Huntr/x é unha formación de K-Pop (abreviatura de Korean Popular Music), pero non ao uso. O habitual desta corrente é que os seus integrantes «se adestren desde idades temperás para converterse en idols» aos que logo a industria une nun grupo, explica Gemma Rubio, guionista e autora do libro A onda coreana, guía esencial para entendelo. Así naceron todas as súas bandas: xente real adestrada a bum comercial e, de aí, a produto de mercadotecnia. Neste caso foi o camiño contrario: personaxes creados para unha película cuxo éxito os trasladaron á realidade.
E mentres as actrices que pon voces aos personaxes quedaron nun segundo plano, as cantantes saíron á luz deixando as súas identidades para converterse en Zoey, Rumi e Mira, os personaxes do filme. Casualidade? «É un produto ben enfornado cunha afinada maquinaria para entreter e obter beneficios. Veremos máis así», achega a psicóloga Valeria Sabater. Outra cousa serán os números. «O éxito que obtiveron a película e as cancións, tan rápido, é o que máis me sorprendeu», engade Rubio.
Confirma tamén que o fenómeno non se entendería sen a súa parte estética. Aos nenos e adolescentes gústalles esa forma de vestir diferente e coidada, as cores, os tecidos... E as coreografías, elemento esencial do K-Pop e que Huntr/x asume. «Rostros e corpos perfectos, bailes sincronizados, voces que impactan, letras pegadizas… Todo para cativar e quedarse no máis profundo do sistema límbico», a parte emocional do cerebro, contextualiza Sabater, o que o fai «adictivo».
Sentirse parte da comunidade
Unha das cousas que contan os kpopers (os fans do fenómeno) é que lles gusta porque lles pon contentos e serve como vía de escape. «O que vexo entre os máis mozos é soidade», explica a psicóloga. Por iso funciona: «Dálles o que necesitan: música pegadiza e optimista, artistas sacados case dun mundo de fantasía...». Neste sentido, a película acertou de pleno. Tamén «como porta de entrada ao fenómeno para nenos occidentais», destaca Rubio. Ata o de agora o produto era para adolescentes, que é cando nace o sentimento de incomprensión e a necesidade de buscar iguais. «Quizá non foi planeado, pero está a suceder». De feito, as guerreiras arrasan entre os menores de 12 anos.

Sentirse parte dunha comunidade é o seu trazo definitivo. «Hai unha conexión entre cantantes e seguidores. Están ao tanto de todo e a súa opinión conta», explica Rubio. Non é unha parte máis, senón que ten un lugar privilexiado: pregúntaselles e escóitalles. Isto fai que formen clubs, participen en foros e sentan parte de algo grande. «A adolescencia é un momento clave no que se constrúe a personalidade e para iso é necesario un grupo de iguais...», remata a psicóloga Silvia Álava. Aínda que sexan surcoreanos.
De Netflix á gran pantalla: Paso irresistible polos cines
O éxito da película en Netflix foi tal que deu xa o seu salto á gran pantalla, nunha versión en karaoke, titulada Canta coas guerreiras k-pop, que desprazou a todas as súas competidoras en despacho de billetes no seu breve paso polos cines estadounidenses. Agora, repiten xogada en España, cunha estrea a fin de semana de Halloween, aínda que só nos cines Kinépolis.