Patrocinado porPatrocinado por

Pesca ilegal e violacións dos dereitos humanos caracterizan á flota chinesa no Índico, denuncia unha oenegué

Somos Mar REDACCIÓN/ LA VOZ, EFE

PESCA E MARISQUEO

Unha investigación de EJF constata abusos e violencia física coas tripulacións e polo menos catro mortos

11 abr 2024 . Actualizado á 11:31 h.

A flota pesqueira de Chinesa é responsable de prácticas ilegais no océano Índico suroccidental e de cometer «abusos sistemáticos» dos dereitos humanos nos países desa zona, segundo revelou este xoves un estudo da Fundación de Xustiza Ambiental (EJF, polas súas siglas en inglés). As conclusións desta investigación contradín a posición do Gobierno de Pequín, que sostén que as súas actividades favorecen o desenvolvemento sostible e o avance das economías deses países, denuncia a EJF nun comunicado do que se fai eco axénciaa Efe.

A fundación, radicada no Reino Unido, asegura que todos os entrevistados para este estudo que traballaron a bordo de barcos atuneros da flota chinesa -a máis grande do mundo- foron vítimas ou testemuñas de abusos de dereitos humanos e/ou de pesca ilegal. As súas «múltiples investigacións» sobre barcos chineses arrincan en 2020 e inclúen case 320 entrevistas con antigos traballadores da flota, 96 das cales se efectuaron nos últimos seis meses, así como de «fontes de datos secundarias», segundo a oenegué.

Esta nova pescuda constatou que catro traballadores faleceron en pesqueiros chineses entre 2017 e 2023, entre os que se inclúe o suposto suicidio dun membro dunha tripulación que caeu pola borda. Nese período, segundo o informe, os buques chineses estiveron implicados en 86 «casos singulares» de pesca ilegal ou de violacións dos dereitos humanos na rexión, mentres que case a metade dos 95 atuneros que «supostamente teñen permiso» para operar nesa zona do Índico está vinculada a esas dúas prácticas.

«Dos 44 pescadores entrevistados, o 80% reportou cercenamientos de aletas de quenlla, o 100% denunciou condicións de vida e traballo abusivas, o 96% afrontou horas extras excesivas e o 55% sufriu violencia física», precisa o estudo. A EJF indicou, así mesmo, que o 73% dos barcos sospeitosos está autorizado para exportar as súas capturas á Unión Europea (UE), mentres que estas tamén poden chegar a outros mercados internacionais, como a Estados Unidos, Xapón e Corea do Sur.

Chinesa, lembrou a fundación, efectuou cuantiosos investimentos na rexión para construír portos e desenvolver a súa infraestrutura pesqueira, aínda que as condicións dese gasto son «a miúdo opacas» e xeraron preocupación polo seu impacto nas comunidades costeiras. «A nosa extensa investigación expón un simple interrogante: Estes abusos cométense por orde de Pequín ou por fallos na súa responsabilidade para xestionar a súa flota? O peso da evidencia é tan innegable que un ou outro debe de ser certo», expuxo na nota Steve Trent, conselleiro delegado e fundador da EJF.

O activista pediu á comunidade internacional que «preste máis atención» ás actividades da China no océano Índico suroccidental, así como á dos Gobernos dos países da rexión afectados por «a corrupción» e o peso de «débeda derivada dos investimentos» do xigante asiático