Patrocinado porPatrocinado por

O Porto de Vigo, listo para levar mercancías de Stellantis, Inditex e Estrella Galicia na súa futura autoestrada ferroviaria

Alejandra Pascual Santiago
alejandra pascual VIGO / LA VOZ

SOMOS MAR

M.MORALEJO

A galega Transglobal presenta na terminal de Guixar o sistema de carga de semirremolques nos
innovadores vagóns VTG

19 dic 2025 . Actualizado á 00:39 h.

O porto de Vigo deu un novo paso adiante na súa estratexia por pór en marcha unha autoestrada ferroviaria que mellore as súas conexións co interior peninsular e o centro de Europa. Na terminal de Guixar, Transglobal demostrou a súa capacidade para cargar semirremolques, en menos de cinco minutos, sobre os vagóns VTG tipo pocket P4000. Esta mañá, o maior porto de Galicia probou que está preparado para operar sobre eles e dinamizar envíos de mercancías sobre raís, toda unha aposta da institución que esperta o interese dos motores económicos da rexión: Stellantis, Inditex ou Estrella Galicia.

«Nun contexto no que as estradas están cada vez máis tensionadas, os custos e a dispoñibilidade de recursos vólvense máis esixentes e as empresas buscan solucións robustas, o ferrocarril convértese nun aliado imprescindible», reflexionou José Manuel Raimúndez, conselleiro delegado de Grupo Davila. Transglobal é unha das súas filiais e ha bregado para conseguir erixirse na primeira empresa española certificada para cargar remolques de camións sobre os vagóns de VTG, que facilitan a carga e descarga rápida e sen necesidade de guindastres especiais. Estes modernos vagóns, presentados o ano pasado e adaptados ao ancho ibérico, supoñen un punto de inflexión no transporte multimodal desde o mar, ao facilitar as viaxes combinadas.

Transglobal ten varios meses por diante pondo a proba este sistema. Cando as vías estean preparadas e o apartadero ferroviario da Plisan atópese dispoñible, a autoestrada entrará en funcionamento. Así o explicou o presidente do Porto de Vigo, Carlos Botana, que se referiu á proba desta mañá como «un paso cara ao futuro» e insistiu en situar o tráfico de mercancías como un dos piares sobre os que garantir o crecemento dos tráficos no sur de Galicia. 

M.MORALEJO
 

Carlos Gago, director da firma galega de transporte, precisa que cada vagón VTG pode soportar dous semirremolques de 42 toneladas. E engade que no estudo de mercado para xustificar a infraestrutura detectaron especial interese por parte dos sectores téxtil e automoción. O grupo Inditex mantén unha aposta firme polas conexións en tren para o desenvolvemento da súa actividade e, como casos singulares, os impulsores da autoestrada ferroviaria desde Vigo destacan a utilidade por parte doutra compaña referente como é a marca cervexeira de Hijos de Rivera. Ademais, «poderíase conectar coa Autoestrada do Mar» e xerar sinerxías cos seus tráficos, amplamente protagonizados por Stellantis.

«Rexistramos dous millóns e medio de transportes que entran e saen de Galicia todos os anos por estrada. Un tren diario, de luns a domingo, asumiría un 2% do tráfico total de camións que se están movendo entre a comunidade e Madrid. E estariamos a reducir en preto de 20.000 quilómetros en cada suco de estrada», argumenta Gago. Cada tren, de 15 vagóns, podería levar 30 semirremolques ou colectores.