Patrocinado porPatrocinado por

Grandes buques refúxianse na ría polo temporal atlántico

Luis Carlos Llera Llorente
luís carlos llera VIGO / LA VOZ

SOMOS MAR

M.Moralejo

42 barcos solicitan escala e enchen os peiraos de Vigo

13 dic 2025 . Actualizado á 04:46 h.

O mar de fondo con forte ondada no Atlántico provocou que varios barcos ro-ro (roll on- roll off) que se dedican á carga e descarga de coches e outras mercancías refuxiásense no porto de Vigo, enchendo os peiraos de Bouzas e incluso o do Arenal con Guixar onde permaneceron dous buques de vehículos á espera de que mellorase o tempo. «Pedíronnos permiso para quedarse no porto e non saír polo mal tempo», sinalaron fontes dos prácticos de Vigo, que son capitáns que guían aos buques nas manobras de atracada e desatraque na ría de Vigo. «Na zona das illas Cíes hai máis buques refuxiados», sinalaron as mesmas fontes.

Durante a xornada de onte había no porto 100 barcos e solicitaron escala 67. Á hora do peche desta información autorizáranse 42 escalas. Na zona do Areal atopábanse atracados o Aquarius Leader, de 199 metros de eslora , procedente do Xapón e o buque con bandeira lusa Auto Eco, de 181 metros de eslora. Este barco ten 30 metros de manga e é un dos que fai a ruta pola fachada atlántica unindo os portos de Portugal con Vigo.

Bouzas, repleto

Estes barcos tiveron que atracar na zona central do porto próxima a Guixar porque en Bouzas atopábanse catro barcos de grandes dimensións: o Napoli, de Italia; o Friedrich Russ de Portugal, o Vega Leader, de Panamá e o Blue Heritage. Ademais na terminal móvense os barcos de Suardíaz que fan as rutas cara ao norte de Europa e o norte de África levando coches e pezas de automoción.

A política do grupo Stellantis de levar a produción dos seus coches máis alcanzable sae norte de África fixo que aumente o fluxo de pezas da industria auxiliase da automoción cara a Marrocos, onde o porto de Tánxer intenta competir do teu ao teu co de Alxeciras, que é o primeiro en colectores.

Todo este tráfico en aumento polo Nadal xera contaminación na ría. Por iso a Autoridade Portuaria de Vigo continúa traballando en diversas iniciativas encamiñadas cara á descarbonización do porto. Neste contexto, a terminal ro-ro de Bouzas xa conta coa infraestrutura necesaria que posibilitará que a partir do primeiro trimestre do 2026 os buques car-carriers poidan apagar os seus motores durante a súa escala e conectarse á rede eléctrica, o que eliminará as emisións de gases de efecto invernadoiro e mellorará a calidade do aire na contorna do porto. Trátase do sistema enerxético OPS (Onshore Power Supply), que fornecerá enerxía renovable aos buques atracados no peirao, reducindo a súa contaminación atmosférica e acústica.

As navieras UECC e Suardíaz serán as primeiras en beneficiarse deste sistema, que permitirá manter apagados os motores auxiliares dos buques.