Patrocinado porPatrocinado por

O Goberno do Uruguai anula un contrato co  estaleiro vigués Cardama por «fortes indicios de fraude»

Alejandra Pascual Santiago
alejandra pascual VIGO / LA VOZ

SOMOS MAR

M.MORALEJO

O presidente da República asegura que irán aos tribunais polo pedido de dúas patrulleiras. A dirección da empresa galega: «Formalmente non nos comunicou nada». En abril foron arrestados catro militares do país suramericano

23 oct 2025 . Actualizado á 18:44 h.

Duro revés para o estaleiro galego Cardama: cae o maior contrato nos seus 107 anos de historia. O presidente da República do Uruguai, Yamandú Orsi, anunciou este mércores pola noite que o seu Goberno presentará unha denuncia «ante a Xustiza na súa fase civil e penal» ao detectar «fortes indicios de fraude ou estafa ao Estado» relacionados co encargo de dúas patrulleiras oceánicas adxudicado ao estaleiro de Vigo. A medida discorre en paralelo á rescisión do contrato das embarcacións de defensa, valorado en preto de 84 millóns de euros.

Orsi sinalou en rolda de prensa que o seu Goberno asinou o pasado 21 de outubro unha resolución para paralizar o encargo que fora asignado ao estaleiro vigués no 2024 polo Executivo de Luis Lacalle Pou. Uruguai rescindiu o contrato tras a demora na recepción dun documento coñecido como «garantía de fiel cumprimento do pedido» —no que as partes aseguran que cumprirán coas obrigacións dispostas no acordo— e a detección de irregularidades.

O presidente uruguaio, que compareceu onda dous membros do Executivo, explicou que a factoría naval da avenida de Beiramar iniciou sete veces o proceso de validación da garantía «e todos foron rexeitados». Os 45 días hábiles dos que dispuña de prazo «transformáronse en once meses», describiu o prosecretario (asesor da presidencia) Jorge Díaz. Cando tempo despois recibiron un aval para asegurar o 5% do pedido, a legalidade deste sementou a desconfianza no Goberno. O documento de garantía foi emitido por Eurocommerce, unha sociedade con sede en Londres. O Executivo uruguaio rexeitou o documento porque «estaba en inglés, non traducido nin apostilado», indicou Díaz, engadindo que tampouco estaba acreditada a representación da empresa británica.

Orsi deu instrucións ao embaixador do país no Reino Unido, Luis Bermúdez, para que se persoase nas oficinas da sociedade que emitira a garantía. Entón, descubriron que na dirección que facilitara Eurocommerce non se aloxaba ningunha entidade de crédito, «senón que alí funciona unha inmobiliaria». Solicitouse entón asesoría á compaña británica Arnold & Porter, que concluíu que esa compaña estaba «en liquidación desde agosto». O Goberno uruguaio considera que estaban ante «unha empresa de papel».

A dirección de Cardama mostrouse onte moi sorprendida polo ocorrido e polas declaracións do Goberno suramericano. «Decatámonos de todo pola prensa», asegurou Mario Cardama, director do estaleiro. Prevé desprazarse el mesmo ata Uruguai «para manter unha reunión co presidente e que me aclare todo ocorrer». O empresario vigués asegurou onte que non se lles comunicou « formalmente nada, nin o proceso xudicial iniciado nin a rescisión do contrato». «Hai dúas semanas que estivemos coa ministra de Defensa [Sandra Lazo] e non nos informou sobre nada de isto», insistiu Cardama.

Sobre o aval presentado, o director do estaleiro refírese a todas as complicacións que atravesaron para lograr financiamento. A adxudicación produciuse nun período de importantes conflitos bélicos e moitas entidades bancarias mostrábanse remisas a conceder créditos en defensa.

Catro militares foron arrestados na investigación do caso polo Ministerio de Defensa

O pasado mes de abril, catro militares foron arrestados pola súa presunta vinculación co que medios uruguaios xa bautizaron como o Cardamagate. Foron o excomandante Jorge Wilson (antigo xefe da Armada), dúas contraalmirantes e un capitán de navío que estiveron privados de liberdade por, supostamente, por mentir sobre os pagos ao estaleiro vigués. Foi unha medida disciplinaria adoptada pola ministra de Defensa, Sandra Lazo, no marco da investigación.

Un mes despois, o Goberno enviou a dous técnicos ao estaleiro vigués para coñecer de primeira man a súa situación e o avance da construción das patrulleiras. Cardama anunciou o arranque da súa posta a punto o pasado 26 de marzo. A factoría comprometeuse a entregar a primeira embarcación no prazo de 18 meses, como destacou o prosecretario Jorge Díaz na rolda de prensa do pasado mércores pola noite.

Relevancia

Resultar gañador no concurso foi toda unha lombeirada para a atarazana galega por varios motivos. O primeiro, porque supuña a súa irrupción nun segmento en auxe como é o da seguridade e defensa. Doutra banda, porque lograba un importante pedido de nova construción despois de varios anos entregado fundamentalmente a labores de reparación naval. E, ademais, porque acadou o maior contrato da súa centenaria traxectoria.