Patrocinado porPatrocinado por

A OMI apraza un ano a adopción do marco de emisións que gravará a emisión de CO2 no transporte marítimo

efe MADRID

SOMOS MAR

PEPA LOSADA

O secretario xeral da organización sinala que a decisión se toma polas preocupacións e asuntos que quedan por clarificar

18 oct 2025 . Actualizado á 04:46 h.

A Organización Marítima Internacional (OMI) pospuxo por un ano a adopción do marco de emisións netas nulas para o transporte marítimo, o primeiro sistema mundial para fixar os prezos do carbono para ese sector. O adiamento do citado marco regulatorio aprobado xa o pasado abril acordouse este venres mediante unha votación ao termo do segundo período de sesións extraordinario na sede en Londres da OMI do Comité de Protección do Medio Mariño (MEPC).

A votación sobre unha moción presentada por Singapura saldouse cunha maioría de 57 votos fronte a 49, 21 abstencións e 8 non presentados.

En rolda de prensa, o secretario xeral da OMI, o panameño Arsenio Domínguez, resaltou que a adopción da normativa «é unha gran decisión», pero posporase porque aínda existen «inquietudes e asuntos por clarificar». «Hai preocupacións que se teñen que abordar e agora quédanos por diante un ano de traballo», dixo.

Domínguez rexeitou que o adiamento na adopción do citado marco supoña un «contratempo para a OMI» ou que socave a súa «credibilidade» como organización e lembrou que o «actual contexto xeopolítico mundial», en alusión ás presións do Goberno do presidente de EE.UU. Donald Trump, fixo «que todo resulte máis complicado».

Na sesión de clausura, o secretario xeral tamén salientou que tras a sesión de hoxe «non hai nin gañadores nin perdedores» e que o asunto tratado «é delicado para moitos e un tema importante para todos».

«É momento de mirar cara atrás e analizar como abordamos este encontro. Agora teñen un ano para continuar traballando en varios aspectos destas emendas e hai un ano para negociar, dialogar e chegar a un consenso», declarou.

Domínguez instou os Estados membro a empregar o próximo ano para «aprender desta experiencia, regresar renovados dentro dun ano, preparados para negociar e dar os pasos necesarios para abordar os obxectivos establecidos na estratexia de GEI acordada en 2023».

Obxectivo: lograr o cero neto para 2050

Ese marco Net-Zero da OMI -as normas regulatorias sobre o combustible mariño e os prezos de emisións de gases de efecto invernadoiro (GEI)- foi aprobado o pasado abril como parte do obxectivo de lograr as cero emisións netas no transporte marítimo mundial para 2050.

En principio, prevíase que esas medidas entrasen en vigor no 2027, e fosen obrigatorias para os grandes buques transoceánicos de máis de 5.000 toneladas, que emiten o 85% das emisións de CO2 do transporte marítimo internacional.

Entre os seus elementos clave inclúese a implementación dun estándar mundial para reducir a intensidade de gases de efecto invernadoiro (GEI) dos combustibles mariños e como de limpa debe ser a enerxía utilizada por un buque en función do seu impacto climático.

Así mesmo, recolle un primeiro mecanismo global para fixar os prezos das emisións, que xunto con incentivos financeiros pretende animar ás compañas navieiras a usar combustibles e tecnoloxías máis limpas e de cero emisións, tales como o metanol renovable ou o amoníaco.

Este mecanismo de tarificación aplicarase a unha parte das emisións do transporte marítimo a partir de 2028, cun prezo inicial de 100 dólares/tonelada de CO2, e prevé xerar ingresos de entre 11.000 e 13.000 millóns de dólares anuais (entre 9.738 e 11.509 millóns de euros) que se destinarán de forma equitativa e con especial atención aos países e Estados insulares menos desenvolvidos.

Dito marco xa fora acordado o pasado abril mediante unha votación na cal 63 países votaron a favor -entre eles, os 27, Brasil, China, a India, Canadá, o Reino Unido, Corea e Xapón- fronte a unha minoría de 16 Estados que se opuxeron.

Tras o adiamento acordado hoxe, a OMI prevé reunirse outra vez para manter discusións técnicas do 20 ao 24 de outubro nas que abordará detalles crave de deseño e implementación do marco, entre os que figuran incentivos á enerxía verde e a distribución dos ingresos.