Navantia realiza un estudo sobre a viabilidade dun novo portaavións para a Armada

SOMOS MAR

A Mariña ambiciona un barco para operar aeronaves de maior alcance
25 jun 2025 . Actualizado á 18:43 h.A Armada española encargou a Navantia a realización dun estudo para coñecer a viabilidade de contar cun portaavións convencional. A Mariña ambiciona dispor dun barco no que operar outros modelos de aeronaves e non só as de aterraxe vertical, como sucede actualmente e por iso encargou á empresa pública o desenvolvemento desa análise.
No seu plan Renove para a flota española, cunha proxección de quince anos, a Armada plasmara o seu obxectivo de contar con dous novos barcos portaavións (do tipo LHD, polas súas siglas en inglés), que virían sumarse ao único actualmente operativo, o Juan Carlos I. Con todo, no marco dun contexto de rearmamento —en plena discusión do incremento do gasto en Defensa—, decidiu modificar esas previsións para que un deses buques convértanse nun portaavións convencional.
As aeronaves que operan no Juan Carlos I son os F-35B de selo americano, o que determinan unha dependencia exclusiva deste modelo do que quere fuxir a Mariña.
O estudo supón dar os primeiros pasos nesa dirección, pero nun camiño de longo percorrido, xa que, tras as preceptivas análises, o proxecto tería que ser autorizado polo Ministerio de Defensa. Os programas navais militares contan cuns prazos de desenvolvemento moi extensos, aínda que, de concretarse, podería abrir novas posibilidades ao estaleiro de Ferrol, aínda que en última instancia sería a empresa pública a que decidise a instalación na que materializar o encargo.
No entanto, na factoría da ría ferrolá construíronse o portaavións Príncipe de Asturias, xa dado de baixa, o seu xemelgo para a Armada de Tailandia, e o Juan Carlos I.
Dous F-110 máis
Outros dos obxectivos que persegue a Armada co plan de renovación da súa flota é a ampliación do programa de cinco fragatas F-110, actualmente en marcha en Ferrol, con outras dúas unidades máis.