Alarma ambiental polos incendios dun petroleiro e un cargueiro con cianuro de sodio que chocaron preto da costa británica
SOMOS MAR

Reino Unido prepárase para combater verteduras no mar do Norte, onde buscan a un tripulante tras rescatar a outros 36 do Stena Inmaculate e do Solong
11 mar 2025 . Actualizado á 14:40 h.Ao nordeste do Reino Unido, no mar do Norte, fronte a Yorkshire, seguían incendiados onte á noite un petroleiro con bandeira de EE.UU. cargado con queroseno para avións militares e un portacontedores con pavillón de Portugal que, entre outra carga, transportaba 15 colectores de cianuro de sodio químico. Por causas sen aclarar, este último, o Solong, chocou contra o Stena Inmaculate, que estaba fondeado. Onte á noite faltaba un tripulante, do buque portugués, e os outros 36 foran rescatados sen lesións relevantes. Á espera de como acaben os barcos, o impacto das verteduras alarmaba.
Gardacostas do Reino Unido despregou medios aéreos e marítimos desde que minutos antes das dez da mañá do 10 de marzo transcendeu o choque. A medida que pasaron as horas distintas fontes coincidían en que o cargueiro portugués de 140 metros de eslora había embestido ao petroleiro estadounidense de 183. Tras o choque, ao sucederse incendios e explosións, os 23 tripulantes do Stena Inmaculate abandonárono. Igual que a outros 13 do Solong, recolléronos embarcacións de auxilio e trasladáronos a porto. A última hora da tarde sóubose que buscaban a un do navío luso que non fora localizado.
Cando comezaron a difundirse vídeos e fotografías, as laparadas e as columnas de fume indicaban a gravidade dun sinistro que sucedeu a uns 20 quilómetros da costa, nunha zona transitada ao noroeste da Canle da Mancha. Remolcadores de distintos tamaños preparados para a extinción de incendios e para combater a contaminación mariña trataron de sufocar as chamas. A media tarde, os geolocalizadores permitían contar ata 15 na contorna dos mercantes, pero a unha distancia de seguridade de algo máis de tres quilómetros. Pasadas as nove da noite, parte deles dirixíanse ao porto de Grimsby. Outros continuaban na zona, escoltando aos buques accidentados.
Desde Downing Street, un portavoz do Gobierno británico cualificaba o sucedido como «extremadamente preocupante», aínda que coincidía con Greenpeace Reino Unido en que era pronto para saber o alcance do dano ambiental.
Ao redor de mediodía, a empresa Crowley, xestora do Stena Inmaculate, confirmaba que perdera parte do combustible que transportaba para avións do Departamento de Defensa dos Estados Unidos. A media tarde facíase público que, segundo Lloyd's List Intelligence, a bordo do Solong había 15 colectores de cianuro de sodio químico, considerado altamente tóxico en determinadas circunstancias, así como unha cantidade indeterminada de alcol. Ao peche desta edición os barcos seguían á boia, co que quedase das súas cargas e co carburante que cada un emprega para propulsarse.
Varios departamentos do Gobierno británico preparáronse para intentar responder o estado no que amenzan os buques este martes e, sobre todo, á posible contaminación, que dependerá de factores como a reacción do cianuro se entra en contacto co mar e o derrame do queroseno ou do combustible dos mercantes incendiados.