O despedimento dun capitán dun barco, o de «maior demora en España, máis de 11 anos»
SOMOS MAR
![Imagen de archivo de la sede del Tribunal Supremo, en Madrid](https://img.lavdg.com/sc/ZfzfLpvRv2mMz1wCMaWsuZdtW-k=/480x/2024/08/23/00121724415423039978809/Foto/J_20240531_181051000.jpg)
O mariño será indemnizado finalmente con 100.000 euros, máis uns 25.000 por intereses
06 feb 2025 . Actualizado á 04:45 h.Acaba de facerse pública unha sentenza da Sala do Social do Tribunal Supremo que resolve o caso dun capitán español que mandaba un cruceiro de bandeira belga que navega por augas españolas e portuguesas, polos ríos Gualdaquivir e Guadiana, desde Sevilla e con escalas en Cádiz e o Porto de Santa María. O caso remóntase a finais do 2013, cando un representante da propietaria do barco comunícalle a finalización do contrato, un dos que subscribira entre o 2005 e ese ano. Agora, a Sala do Social do Tribunal Supremo ratifica a competencia da Xustiza española e desestima a pretensión da empresa, confirmando que o despedimento foi improcedente e a indemnización para o capitán.
Rafael Goiría González, o avogado que defendeu os intereses do exmando do buque fluvial Belle de Cadix, concreta que será resarcido con «100.000 euros» e con «uns 25.000 por intereses de demora».
A sentenza do Supremo estivo precedida por outras de xulgados do social de Cádiz e de Sevilla e do Tribunal Superior de Xustiza de Andalucía. Tratábase de dirimir a competencia xurisdiccional e o Dereito aplicable no caso dun mariño embarcado nun cruceiro de bandeira belga con base en Sevilla e que navega por augas españolas, recalando nalgún porto portugués. A empresa quería facer valer as normas belgas. Os xulgados de Sevilla e o Tribunal Superior de Xustiza de Andalucía decantáronse polas españolas, explica o letrado Goiría.
Navegación fluvial e marítima
Por medio dunha cuestión prejudicial, o Tribunal de Xustiza da Unión Europea tamén se pronunciou. Tal e como argumentou o Superior de Andalucía, a principal actividade do Belle de Cadix é navegar polos ríos Guadiana e Guadalquivir, «sendo puramente ocasional o transporte por vía marítima, que realiza ante a imposibilidade de realizar a conexión entre ambos os ríos se non é a través do mar».
Para que se considerase un cruceiro e puidéseselle aplicar a juridiscción e o dereito do país onde está abandeirado o barco, é necesario que «transporte por mar pasaxeiros e mercancías entre portos situados na parte continental ou no territorio principal dun só e mesmo Estado membro, sen escalas nas illas». E o Belle de Cadix é «un cruceiro eminentemente fluvial, que se desenvolve practicamente en territorio español e só ocasionalmente utiliza a vía marítima e o territorio portugués a nivel fronteirizo dos ríos Guadalquivir e Guadiana».
A lentitude xudicial
«Por fin o Tribunal Supremo puxo fin ao procedemento de despedimento con maior demora de España, máis de 11 anos», sinala o avogado Rafael Goiría. Reprocha «a desidia da comunidade autónoma de Andalucía que está, xunto a Cataluña e a Comunidade Valenciana, á cabeza na lentitude da xurisdición social».
Neste contexto,« os únicos vencedores son os empresarios, quen en moitas ocasións pecharon as súas empresas antes de finalizar os procesos xudiciais». Así causan «un cuantioso prexuízo nas arcas do Estado, ao ter que facer fronte a gran parte do pago debido, ante a insolvencia empresarial». Tamén vai en contra dos intereses do traballador, «que non ve satisfeita a totalidade da débeda ao estar limitada nos pagos para realizar polo Fondo de Garantía Salarial».