Patrocinado porPatrocinado por

A industria pesqueira alíase coa cárnica para frear imitacións veganas

Somos Mar REDACCIÓN / LA VOZ

SOMOS MAR

cedida

Reclaman ao Gobierno unha norma nacional que defenda aos consumidores

27 may 2024 . Actualizado á 05:00 h.

En xuño do 2017, unha sentenza do Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TJUE) resolveu que non existían nin o leite nin o queixo vexetal ao dispor que os produtos en base vexetal non podían comercializarse como leite ou queixo. Pois iso que se aplica aos lácteos é o que queren a industria cárnica e pesqueira para a súa carne e o seu peixe: que non permita etiquetar como tal calquera produto que non leve esa proteína animal á que pretenden imitar, substituír, emular ou simular.

Ese é o obxectivo da alianza estratéxica que estableceron Anfaco-Cecopesca, en representación da cadea mar-industria, Anice (Asociación Nacional de Industrias da Carne de España), Avianza (Asociación Interprofesional Española da Carne Avícola) e Cedecarne (Confederación Española de Detallistas da Carne) e que deron en denominar #CadaCosaPorSuNombre. Tratan de evitar usos espurios das denominacións que tradicionalmente se asocian á proteína animal, para o que piden accións concretas ao Gobierno de España en defensa dos consumidores.

O luns reuníronse co secretario xeral de Recursos Agrarios e Seguridade Alimentaria, Fernando Miranda, ao que reclamaron unha solución normativa para pór coto a estas prácticas, que á parte de adxudicarse beneficios que corresponden a outros produtos, como a carne ou o peixe, poden ter impactos sobre a dieta, ao provocar un desprazamento da proteína animal, ao non ter o consumidor moi clara a composición desa alternativa.

Nese sentido, as patronais xa mantiveron en febreiro pasado unha reunión coa Dirección Xeral de Consumo para pedir á Aesan (Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición) dunha nota interpretativa para a opinión pública que axude a promover unha adecuada comprensión dos seus valores nutricionais.

Con Miranda analizaron as posibilidades que se abren tras prosperar a actuación contra Heura Foods por comercializar proteína vexetal como filetes de merlvza. E puxeron sobre a mesa a necesidade de articular unha regulación a escala nacional que protexa as denominacións se non inclúen dita proteína animal en tanto á especie científica que aplique.

Á espera do TJUE

Tamén revisaron o caso de Francia, que elevou ao Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TJUE) a posibilidade de publicar un decreto para evitar a posible confusión ou engano ao consumidor ao utilizar termos tradicionalmente asociados a produtos de orixe animal, pero que son de vexetais. Segundo Anfaco, as partes acordaron que, unha vez resólvase dita cuestión no TJUE, vai valorar adoptar unha iniciativa similar no Estado español.

Finalmente, a alianza da industria lembrou a necesidade de impulsar desde o Goberno de España que se desenvolva o recolleito no artigo 36 do regulamento europeo de Información ao Consumidor (1169/2011) «para articular os produtos veganos e vexetarianos, como unha vía de solución harmonizada». Esta petición debe trasladarse aos partidos políticos e europarlamentarios, para que o activen pola vía de urxencia tras as próximas eleccións do mes de xuño.

«Cóctel» de proteínas vexetais e aditivos que se aliñan máis cos ultraprocesados

Anfaco, Anice, Avianza e Cedecarne sinalan que os produtos veganos, que cada vez están máis presentes nos lineais dos supermercados, son a miúdo promocionados como alternativas máis saudables e éticas aos produtos de orixe animal, cando «unha análise detallada dos seus ingredientes revela unha realidade diferente». Están elaborados a partir de proteínas vexetais, aditivos e, nalgúns casos, ingredientes que os farían considerarse ultraprocesados e, con todo, pretenden imitar e desprazar aos seus contrapartes de orixe animal. A través de estratexias publicitarias enganosas, preséntanse como opcións beneficiosas para a saúde e o medio ambiente, utilizando denominacións como «atún ou pito vegano, realizando afirmacións sobre supostos beneficios globais de tipo ambiental non sustentados en datos contrastables», denuncian. Apuntan, así mesmo, que desde o punto de vista nutricional, carecen dos beneficios dos produtos de orixe animal, «que ofrecen unha matriz dixestiva única, rica en proteínas de alta calidade, nutrientes esenciais e ácidos graxos Omega 3, como nos peixes azuis, ou vitamina B12 en carnes, que os alimentos veganos non poden igualar».

A iniciativa #CadaCosaPorSuNombre lembra «os beneficios da dieta mediterránea, e que o consumidor teña acceso a produtos auténticos».