Patrocinado porPatrocinado por

A pesqueira viguesa Profand compra unha planta en Boston e entra na acuicultura de lagostino

Alejandra Pascual Santiago
alejandra pascual VIGO / LA VOZ

SOMOS MAR

Martina Miser

Mantivo unha facturación de 930 millóns de euros o ano pasado e incrementou un 14% o seu ebitda. O grupo aumenta a súa produción de bandexas con Mercadona

20 abr 2024 . Actualizado á 02:28 h.

A discreta Profand continúa como segunda empresa española do sector pesqueiro, unha potencia que se achega a Nova Pescanova. A compaña viguesa mellorou os seus rexistros no 2023, ao anotarse un resultado bruto de explotación (Ebitda) de 68 millóns de euros, o que representa un incremento do 14% con respecto ao ano anterior, ademais de reflectir unhas contas saneadas nun sector que viviu meses de turbulancias. A pesqueira que preside Enrique García Chillón asocia este aumento con «a normalización paulatina de distintos gastos de explotación, como os fretes e a electricidade tras a espiral inflacionaria sufrida os últimos exercicios».

Con todo, a causa do incremento en gastos financeiros, o resultado neto axustado situouse en 12,3 millóns fronte aos 15,6 do 2022. Este descenso ten que ver coa subida dos tipos de interese que o Banco Central Europeo situou no 4,5% a peche do 2023 para conter a inflación, aínda que Profand destaca que o encarecemento do financiamento que resentiu é a nivel global. Christine Lagarde, presidenta da institución europea, dixo en decembro do ano pasado que os economistas albiscaban o «final do camiño» ao predicir que a inflación cederá este ano. Ao longo do 2023, varias organizacións da pesca galega e española advertiron o lastre que supuxo a billa do financiamento para o negocio nos últimos meses.

No 2023, Profand facturou 930 millóns de euros, o que supón unha lixeira rebaixa con respecto ao 2022 (932 millóns). Tamén experimentou un descenso nas toneladas procesadas ao pasar de 120.000 a 112.000 no 2023. As cifras enténdense nun contexto xeneralizado de caída do consumo pero significativa inflación, como o que leva meses afectando o mercado español e internacional.

Outro dato facilitado por Profand ten que ver cos investimentos realizados polo grupo, que ascenden a 63,3 millóns de euros o ano pasado. O grupo vigués destinou capital á adquisición dunha nova planta de procesamiento en Boston, onde xa tiña unha filial para operar no mercado norteamericano. Ademais, decidiu impulsar unha granxa de produción acuícola de lagostino vannamei en Ecuador. Suporá a súa irrupción neste nicho de mercado. Esta última aposta demostra o interese de Profand por crecer cun modelo de negocio vangardista e que lidera desde hai anos Nova Pescanova. 

Mercadona

A firma de García Chillón destaca «un forte plan de investimentos nos últimos dous anos co obxectivo estratéxico de ampliar e reforzar a capacidade industrial, así como fomentar a estratexia de integración vertical do grupo, acompañando a Mercadona no desenvolvemento do seu novo modelo de peixe». Este proxecto do grupo de Juan Roig propón facilitar a experiencia de compra e o consumo entre os clientes, fileteando ou preparando o produto e ofrecéndoo en bandexas, listo para cociñar. O grupo comercializou no 2023 uns 67 millóns de bandexas, das que 59 foron producidas en España. «Un incremento do 14% que vén da man da aposta de Mercadona polo novo modelo de venda de peixe», apuntan.