Liberado o mercante encaixado cinco días contra unha ponte en Arxentina
SOMOS MAR
O buque de 228 metros de eslora foi remolcado tras ensanchar a fenda do seu casco para facilitar a retirada
02 feb 2024 . Actualizado ás 19:15 h.Por orde xudicial, e despois dun operativo que se prolongou unhas catro horas, este venres foi liberado o mercante de 228 metros de eslora (longo) e 36 de manga (ancho) que desde o domingo pola tarde permanecía encaixado contra a base de dous alicerces dunha ponte en o río Paraná Guazú, afectando á principal saída ao Atlántico para as exportacións agropecuarias de Arxentina e tamén unha importante vía comercial para Paraguai.
Distintos medios de comunicación arxentinos dan conta dun operativo que incluíu o ensanche da enorme fenda que se fixo o buque cando chocou contra o viaduto Zárate Brazo Longo. Cortaron o casco no costado de babor, preto da proa, para evitar que ao arrastralo puidese danar máis o navío e a base de dous alicerces do viaduto. Despois dous remolcadores lograron desincrutar ao En May, un cargueiro de bandeira de Liberia que foi trasladado a un peirao da cidade de Zárate para avaliar os seus danos e reparalo. Zárate Tránsito, a través do seu perfil de X, difunde unha imaxe do mercante.
De momento é o desenlace dun accidente marítimo cuxas causas aínda non se esclareceron publicamente. Polo que transcendeu ata agora, o En May navegaba o pasado día 28 pola tarde polo Paraná, rumbo ao porto arxentino de San Lorenzo, onde prevía embarcar produtos agropecuarios. Procedente de Singapur e sen carga, «sufriu problemas no temón, por causas que aínda se descoñecen, e perdeu o control, chocando cun alicerce de protección da ponte», explicaba a Prefectura Naval Arxentina nun comunicado do que se fixeron eco distintos medios. Sucedeu á altura do quilómetro 106 do Paraná e non houbo feridos nin danos ambientais.
Desde o domingo ata que este xoves o Xulgado Federal de Campá ordenou retirar o cargueiro, técnicos das autoridades arxentinas e dunha empresa internacional especializada nese tipo de rescates inspeccionaron o mercante e o viaduto. Avaliaron os danos e os riscos, buscando o mellor modo de resolver un accidente que durante case cinco días interrompeu a navegación nesa arteria fluvial arxentina. Non totalmente, porque as embarcacións de menor porte si podían desprazarse desviándose por outra zona do río.
Para liberar ao En May cortouse o tráfico por estrada e tren na ponte Zárate Brazo Longo, desde as nove e media da mañá deste venres ata a unha e media da tarde, hora local arxentina que en España se corresponde coa unha e media e as cinco e media da tarde. Coordinada pola Prefectura Naval Arxentina e con participación da Gendarmería Nacional e dunha empresa especializada, despregáronse medios mariños e terrestres. Directamente, unha trintena de profesionais, entre tripulantes, capitáns e mergulladores, segundo distintos medios de comunicación arxentinos.