Patrocinado por Patrocinadopor

Liberado o mercante encaixado cinco días contra unha ponte en Arxentina

Somos Mar REDACCIÓN / LA VOZ

SOMOS MAR

El mercante liberiano En May, tras ser desincrustado de un piar del puente de Zárate Brazo Largo, en el río Paraná Guazú, contra el que se empotró el 28 de enero, en una imagen difundida por Zárate Tránsito en X.
O mercante liberiano En May, tras ser desincrustado dun alicerce da ponte de Zárate Brazo Longo, no río Paraná Guazú, contra o que se encaixou o 28 de xaneiro, nunha imaxe difundida por Zárate Tránsito en X. Zárate Tránsito

O buque de 228 metros de eslora foi remolcado tras ensanchar a fenda do seu casco para facilitar a retirada

02 feb 2024 . Actualizado ás 19:15 h.

Por orde xudicial, e despois dun operativo que se prolongou unhas catro horas, este venres foi liberado o mercante de 228 metros de eslora (longo) e 36 de manga (ancho) que desde o domingo pola tarde permanecía encaixado contra a base de dous alicerces dunha ponte en o río Paraná Guazú, afectando á principal saída ao Atlántico para as exportacións agropecuarias de Arxentina e tamén unha importante vía comercial para Paraguai.

Distintos medios de comunicación arxentinos dan conta dun operativo que incluíu o ensanche da enorme fenda que se fixo o buque cando chocou contra o viaduto Zárate Brazo Longo. Cortaron o casco no costado de babor, preto da proa, para evitar que ao arrastralo puidese danar máis o navío e a base de dous alicerces do viaduto. Despois dous remolcadores lograron desincrutar ao En May, un cargueiro de bandeira de Liberia que foi trasladado a un peirao da cidade de Zárate para avaliar os seus danos e reparalo. Zárate Tránsito, a través do seu perfil de X, difunde unha imaxe do mercante.

De momento é o desenlace dun accidente marítimo cuxas causas aínda non se esclareceron publicamente. Polo que transcendeu ata agora, o En May navegaba o pasado día 28 pola tarde polo Paraná, rumbo ao porto arxentino de San Lorenzo, onde prevía embarcar produtos agropecuarios. Procedente de Singapur e sen carga, «sufriu problemas no temón, por causas que aínda se descoñecen, e perdeu o control, chocando cun alicerce de protección da ponte», explicaba a Prefectura Naval Arxentina nun comunicado do que se fixeron eco distintos medios. Sucedeu á altura do quilómetro 106 do Paraná e non houbo feridos nin danos ambientais.

Desde o domingo ata que este xoves o Xulgado Federal de Campá ordenou retirar o cargueiro, técnicos das autoridades arxentinas e dunha empresa internacional especializada nese tipo de rescates inspeccionaron o mercante e o viaduto. Avaliaron os danos e os riscos, buscando o mellor modo de resolver un accidente que durante case cinco días interrompeu a navegación nesa arteria fluvial arxentina. Non totalmente, porque as embarcacións de menor porte si podían desprazarse desviándose por outra zona do río.

Para liberar ao En May cortouse o tráfico por estrada e tren na ponte Zárate Brazo Longo, desde as nove e media da mañá deste venres ata a unha e media da tarde, hora local arxentina que en España se corresponde coa unha e media e as cinco e media da tarde. Coordinada pola Prefectura Naval Arxentina e con participación da Gendarmería Nacional e dunha empresa especializada, despregáronse medios mariños e terrestres. Directamente, unha trintena de profesionais, entre tripulantes, capitáns e mergulladores, segundo distintos medios de comunicación arxentinos.