Patrocinado porPatrocinado por

Óscar Riveiro, agricultor de Castro de Rei: «Tirei 3.000 quilos de nabizas porque non mais recolleron»

Uxía Carrera Fernández
UXÍA CARRERA LUGO / LA VOZ

AGRICULTURA

Óscar tiene una explotación agrícola en ecológico en Castro de Rei y vende a tiendas y hosteleros
Óscar ten unha explotación agrícola en ecolóxico en Castro de Rei e vende a tendas e hostaleiros Óscar Cela

O sector primario de Lugo apoia a folga mentres intenta resistir as perdas; as pequenas tendas alimentación están a facturar a metade e os talleres de coches xa teñen unha semana de espera

25 mar 2022 . Actualizado á 09:27 h.

Unha gran parte de gandeiros e agricultores non teñen transporte desde fai máis dunha semana para comercializar os seus alimentos, pero tampouco poden parar a súa fabricación. A consecuencia é que se ven obrigados a desfacerse dos seus produtos, como as decenas de gandeiros tiveron que facer con litros de leite.

No caso dos agricultores, hai certas verduras que non poden esperar almacenadas e lucenses como Óscar Riveiro, de Castro de Rei, tivo que tirar 3.000 quilos de nabizas. «Estaban recollidas dás últimas dúas semanas, pero ou transportista avisoume de que non ía traballar», explica. Eran as quendas finais da campaña, tal e como explica o agricultor, que cultiva en ecolóxico desde o 2009.

«Menos mal que estamos en inverno e hai pouca variedade, se chega a pasar en verán tingamos que tirar quilos e quilos de froita e verdura». Agora Óscar atópase co seu almacén repleto de patacas que non poden repartirse, pero polo menos non se estragan: «Hai clientes de tendas ou hostaleiros que están vindo ata aquí a recollelas de xeito particular». Aínda así, o agricultor asumirá as perdas deste mes porque apoia a causa, de feito, acudiu a algunha das manifestacións. «Que baixen ou gasóleo é necesario para todos». Tamén continúa nesta liña a asociación de Gandeiros Agromuralla, que soporta a entrega de penso «a contagotas» e perde leite porque «estamos non mesmo equipo dous transportistas».

As tendas de proximidade recupéranse do desabastecemento: «Facturamos un 50%»

Marta Pérez, de la tienda de productos de cercanía y ecológicos Bico de Grao en Lugo
Marta Pérez, da tenda de produtos de proximidade e ecolóxicos Bico de Grao en Lugo Óscar Cela

Os camións chegan esta semana ás tendas de alimentación con máis frecuencia que os primeiros días de folga. Aínda así, nin os locais que non dependen de produtores foráneos libráronse do desabastecemento: «Pasamos a facturar ou 50%», asegura Marta Pérez, da tenda da sociedade corporativa Bico de Grao.

Os pequenos comercios de alimentación quedaron «baixo mínimos» e agora empezan a remontar, pero para eles as perdas pesan máis que «para as grandes superficies ter vos lineais baleiros». En Bico de Grao manteñen a mercancía de seis produtores próximos a Lugo que aínda teñen nabizas, cabazas, grelos, limóns ou kiwis e que, ademais, ten distribución propia. Con todo, todos os produtos de fóra da provincia, non conseguen chegar: «Vos transportistas coméntannos que aquí non queren vir porque é onde máis problemas hai». Entre eles están gran parte das froitas e verduras, xa que actualmente a produción en Galicia é baixa e tamén os produtos de neveira. Pérez destaca que apoian totalmente o parón, pero lembra que as tendas pequenas de proximidade teñen unha resistencia moito menor.

Cristina Cabo da Despensa do Avó optou por ir recoller ela mesma no seu coche algún pedido porque os primeiros días non recibiu nada de mercancía. «Agora mellorou, pero para as pequenas tendas especializadas é máis difícil conseguir produtos», apunta. De feito, relata que se se prolonga moito máis poden quedarse sen a maioría da súa mercancía, xa que ademais en Lugo non hai ningún grande almacén de produtos ecolóxicos.

Os talleres recorren aos seus coches particulares para conseguir pezas

Os once días sen transporte xa se fan notar tamén nos talleres de reparación de vehículos de Lugo. «Temos coches esperando dende hai unha semana», afirma o dono dun dos negocios, Ginés Veiga. A pesar de que a subida do gasoil provocou unha baixada de clientes.

Recibir determinadas pezas de fóra de Galicia é practicamente imposible. «Ou que antes chegaba dun día para outro agora tarda máis dunha semana, aínda que acaba vindo», explican desde talleres David Vázquez. Aínda que non é algo novo, xa que como lembra Luis Abelleira, o presidente da Asociación Provincial de Reparación e Venda de Automóbiles e Recambios, o sector levaba tempo afectado por «unha falta de pezas impresionante». Polo que esta carencia multiplicouse coa folga de transportes. «Se alguén ten unha avaría no coche e necesita arranxalo con certa urxencia, simplemente non pode facelo, ten que esperar». Os responsables destes negocios lamentan non poder dar o servizo adecuado, por isto están a recorrer ao transporte de pezas nos seus coches particulares: «Polo menos as casas de recambio de Lugo teñen bastante stock de aceite, filtros ou pastillas».