
O sector afiánzase como alternativa de moda sostible con identidade
12 oct 2025 . Actualizado á 08:16 h.Os visitantes de Vintage and Coffee son recibidos por unha escaleira marrón decorada con plantas e cadros coloridos. Ao baixar os primeiros chanzos, un par de bólas de discoteca de diferentes tamaños anticipan que o interior do local é tan rechamante e especial como as pezas que a súa dona, María Fernández, selecciona para ofrecer aos seus clientes. Formada en política e socioloxía, María sentiu sempre unha fascinación pola moda, a súa historia e todo o que a rodea. Motivada pola súa paixón, inspirouse nas súas viaxes polo mundo para emprender un proxecto que leva máis de once anos en funcionamento, situado no número 4 da rúa Juana de Vega, na Coruña.
No seu establecemento, todos os estilos teñen cabida. Precisamente ese é un dos seus obxectivos: «Que as persoas atopen a súa identidade e combinen as súas pezas habituais con pezas vintage». Os seus provedores, na súa maioría europeos, ofrécenlle deseños que María escolle un a un, lava, ferro e asegúrase de que estean en perfectas condicións para a súa venda. «O vintage pode competir con calquera marca e trato de que así sexa», agrega Fernández.
Iago Gómez, propietario da tenda ferrolá situada no número 38 da rúa Dolores, traballa seguindo a mesma filosofía. «No mundo da moda vintage, a roupa adoita clasificarse en dous graos: A e B. O grao para corresponde a pezas en perfecto estado, mentres que o grao B inclúe aquelas que presentan algunha imperfección. No meu caso, sempre compro de tipo A», explica, ao referirse á oferta do seu negocio.

Fai un par de anos, Iago comezou a interesarse por certas firmas ás que accedía a través de aplicacións como Vinted ou Wallapop. Tras compartir as súas compras cos seus amigos e comprobar que o interese era mutuo, decidiu abrir Chavs Clothing no 2020. Un proxecto que naceu inicialmente en redes sociais e que, case dous anos despois, materializouse nun local físico que ofrece pezas vintage, artigos de marcas de moda galegas como os jerséis de NWHR Clothing ou os bolsos de denim de The River, e que tamén conta coa súa propia marca de upcycling.
Felipe Ces abriu Kaméleon Vintage no número 65 da avenida Rosalía de Castro, en Santiago de Compostela, motivado por unha situación similar á de Iago. Durante unha viaxe a Italia tivo a oportunidade de comprar varios conxuntos a bo prezo, o que lle fixo exporse «abrir un negocio que ofrecese roupa económica e de boa calidade». O xerme de Kaméleon Vintage xestouse en Wallapop, madurou na internet e, en 2021, abriu as portas dun establecemento que o ribeirense dirixe acompañado de dúas persoas máis e que se fixo un oco entre estudantes, turistas e residentes da cidade.

Unha moda que convence
A historiadora estadounidense Anne Hollander soubo captar un cambio cultural que bulía baixo a superficie en 1979, cando publicou In Vintage Clothes, un ensaio no que describía a fascinación moderna polas pezas doutra época. Desde entón, o vintage deixou de ser unha afección de nicho para converterse nunha realidade visible nas rúas de moitas localidades galegas.
Ces coincide con María e Iago en afirmar que, ata hai pouco, «existía un estigma sobre a roupa vintage», un prexuízo que parecía aldraxar un consumo orientado non só a dar unha segunda vida a roupa de calidade, senón tamén a fomentar unha economía circular moito máis responsable.
Nos últimos anos non só se incrementou o número de tendas, tamén o fixo o de eventos. Ningúns se organizan con fins benéficos ou froito de alianzas entre afeccionados ao sector e, noutros casos, son impulsados polos propios comercios especializados. É o caso de Kaméleon Vintage, que a finais de mes rebaixa a 10 euros unha selección de pezas e ofréceas nunha xornada con formato de mercadillo, ou das pop ups que pon en marcha na Coruña O Tendal Vintage.
Lucía Rodríguez e Helena Rico son compradoras habituais e convencidas. Sempre que poden visitan as súas tendas favoritas e non dubidan en achegarse aos mercadillos cando teñen oportunidade de facelo. Ambas as descubriron o seu interese pola moda do pasado fai un par de anos. Hoxe locen as súas adquisicións no día a día e, no caso de Rico, estilista de profesión, incorpóraas tamén aos looks dos seus traballos. A pesar de ser persoas distintas, comparten unha experiencia única que só ofrece o vintage: gozar de pezas con deseños irrepetibles e historias propias, gravadas en cada tecido, cremalleira e peto.