No pasado mes de xuño non estivo presente no desfile en Milán da súa colección para home da próxima primavera. Será enterrado de xeito íntimo e a súa capela ardente será na cidade lombarda
04 sep 2025 . Actualizado á 17:57 h.O mundo da moda está de loito este xoves a causa do falecemento do prestixioso deseñador italiano Giorgio Armani aos 91 anos. Nos seus últimos momentos estivo acompañado da súa familia e de Leo Dell'Orco, o seu compañeiro durante os últimos 20 anos, segundo informou o seu grupo empresarial (que conta cun imperio de máis de 350 tendas en todo o mundo).
«Con infinito pesar, o grupo Armani anuncia o falecemento do seu creador, fundador e incansable motor: Giorgio Armani. O señor Armani, como sempre lle chamaron con respecto e admiración os seus empregados e colaboradores, faleceu tranquilamente, rodeado dos seus seres queridos. Incansable, traballou ata os seus últimos días, dedicándose á empresa, ás coleccións e aos diversos e sempre novos proxectos en curso e en desenvolvemento», comunicou a casa de moda de luxo, que inclúe as liñas de roupa Giorgio Armani Privé e Emporio Armani.
De pel sempre bronceada e pelo branco, vestido sempre de negro, con camisetas cinguidas e, nas grandes ocasións, camisa branca, o deseñador italiano, moi activo a pesar de a súa idade, vivía nun palacio milanés, desde o que dirixía os seus negocios e controlaba o proceso de creación das súas coleccións. Pero o seu estado de saúde xa non era bo nos últimos meses e o pasado xuño saltaron as alarmas porque non estivo presente no desfile en Milán da súa colección para home da próxima primavera.
Nese momento atopábase convalecente tras o seu paso polo hospital. Tivo unha infección pulmonar que o obrigou a hospitalizarse e a convalecer na súa casa da Vía Borgonuovo de Milán, o que lle impediu asistir ao evento, algo moi pouco frecuente neste incansable traballador que nunca deixou os talleres.
Segundo medios italianos como o Corriere della Sera, o seu funeral celebrarase de forma privada de acordo coa súa expreso desexo e a capela ardente do deseñador instalarase en Milán desde o sábado 6 de setembro ata o domingo 7 de setembro, e permanecerá aberta de 09:00 a 18:00 horas dentro da Armani/Teatro.
Traxectoria
«O re Giorgio» foi unha lenda absoluta da moda, unha icona universal do estilo contemporáneo que puxo á muller e a súa liberdade no centro e inventou estilos, sempre caracterizados pola súa eterna elegancia. O índice Bloomberg Billionaires estima que a riqueza do modisto é de case 10.000 millóns de euros.
Ao longo dos anos, Giorgio Armani construíu unha visión que se expandiu desde a moda cara a todos os aspectos da vida, anticipándose aos tempos con extraordinaria claridade e pragmatismo.O deseñador tiña unha curiosidade inesgotable e unha profunda atención ao presente e ás persoas. Neste percorrido, estableceu un diálogo aberto co público, converténdose nunha figura querida e respectada pola súa capacidade de conectar con todos.
«Sempre atento ás necesidades da comunidade, estivo activo en múltiples frontes, en especial apoiando á súa amada Milán», engade a compaña. Giorgio Armani é unha empresa con 50 anos de historia e desde o grupo destacan que a independencia (de pensamento e de acción) foi sempre o selo persoal do deseñador. De agora en diante, a súa familia e empregados faranse cargo do grupo con respecto e continuidade destes valores.
Estaba considerado como un dos poucos e exitosos deseñadores que soubo manter o equilibrio entre a visión creativa e o liderado empresarial, mentres a maioría das casas históricas foron absorbidas por grandes conglomerados internacionais. Pero Armani loitou por seguir segue fiel a si mesmo e á filosofía coa que comezou no seu taller en Milán en 1975 onda o seu socio Sergio Galeotti, falecido hai xa catro décadas.
O deseñador naceu na localidade italiana de Piacenza o 11 de xullo de 1934 e nun primeiro momento orientouse a estudar medicamento na Universidade de Milán. Ese estudo do corpo humano derivou os seus pasos cara á moda, un sector ao que se orientou en corpo e alma tras cumprir o servizo militar e traballar como escaparatista. Empezou a realizar os seus propios deseños a partir de 1961, centrado especialmente na moda para home coa firma Nino Cerrutti e, posteriormente baixo o seu propio nome por conta propia, lanzando en 1974 a súa primeira colección.
O ano de lanzamento do seu selo presentou unha primeira colección masculina, con chaquetas de traxe liberadas da súa rixidez orixinal, que lle reportou un éxito inmediato, tanto que en 1979 alzouse co premio Neiman Marcus, o Óscar da moda.
Un ano máis tarde empezou a crear moda feminina e un dos trazos máis característicos das súas pezas era a adaptación de liñas masculinas ao vestidor feminino. Foi nos anos 70 cando a súa «chaqueta desestructurada» cambiou as regras do xogo. Rompeu coa rixidez da moda masculina, pero tamén xogou un papel crave na moda feminina, con traxes de chaqueta e pantalón de corte rigoroso e masculino.
Rompeu cos estereotipos de xénero: para os homes, pezas fluídas e suaves; para as mulleres, un estilo estruturado e andróxino. Tamén era coñecido polo seu uso de cores neutras, como o gris, o beige, o greige (unha palabra acuñada para referirse á súa cor característica, a medio camiño entre o gris e o beige) e o uso extensivo da azul noite, que se converteu na súa marca.
Á marxe da roupa, o deseñador tamén tivo éxito con liñas de perfumes, complementos ou lentes e entre a súa numerosa clientela tamén estiveron curiosamente equipos de fútbol ingleses e italianos ou persoal de liñas aéreas de empresas italianas que luciron elegantes uniformes co selo do modisto.
Tamén se atreveu coa Alta Costura con Giorgio Armani Privé, que segue existindo dúas décadas máis tarde. Era toda unha personalidade a nivel mundial e especialmente no seu Italia natal, onde en 2021 obtivo o título de Cabaleiro da Gran Cruz da Orde ao Mérito da República Italiana.
Ademais, no medio século que estivo detrás da súa marca, tivo a oportunidade de que os seus deseños fosen lucidos por membros de familias reais e tamén por actores e actrices de Hollywood. Deste xeito, acabou converténdose nun dos primeiros deseñadores en utilizar o product placement como ferramenta estratéxica, vestindo a actores en películas e en alfombras vermellas.
Estrelas como Jodie Foster, Helen Mirren, Cate Blanchett, Naomi Watts ou Amanda Seyfried pasearon as súas creacións polos eventos máis importantes da industria. Nos 80 en Hollywood triunfou vestindo a un mozo Richard Gere en American Gigolo, e o seu tándem traxe-camiseta, aínda hoxe un clásico das súas coleccións, fíxose popular grazas a Don Johnson na serie Miami Vice.
Mentres, a súa empresa seguía dando os pasos xustos para converterse nun imperio, con acordos de colaboración con xigantes como L'Oréal e novas aperturas de tendas en enclaves esenciais, como Manhattan, en Madison Avenue (1984), ou París (1986). Na década seguinte, a súa expansión empresarial chegou a todo o mundo, incluída España, onde abriu a súa primeira tenda en 1998 en Madrid.
Armani tamén tivo influencia no terreo empresarial, dado que en 2004 asinou cunha asociación con sede en Dubai para construír hoteis e complexos turísticos da súa propia marca coa intención de expandirse a diferentes recunchos do planeta.
Entre a súa clientela máis destacada, atópanse os actores George Clooney, Michelle Pfeiffer e Jodie Foster, cantantes como Ricky Martin e Lady Gaga, ou Charlene de Mónaco, no día da súa voda co príncipe Alberto.
Ademais, a súa estreita relación co mundo do cine permitiu deseñar o vestiario de películas como The Untouchables e dos modelos de actores como Uma Thurman e Ethan Hawke en Gattaca, Clooney e Pitt en Ocean's Thirteen (2007) ou Christian Bale en The Dark Knight.
Preocupado polo medioambiente e crítico co masivo consumo e a superprodución na industria da moda, Armani aboliu o uso de peles de animais nas súas coleccións en 2016. Realizou en varias ocasións deseños con fins solidarios e era embaixador de boa vontade do Alto Comisionado das Nacións Unidas para os Refuxiados (ACNUR). Durante a pandemia do coronavirus, doou máis dun millón de euros para combater a emerxencia e fabricou materiais de protección para os sanitarios.
A súa elegancia e educación non lle impedían ser directo, como cando en 2020 arremeteu contra os deseñadores que, ao obrigar ás mulleres para vestir segundo as tendencias sen considerar o que lles convén, asegurou que «violan» ás súas clientas.
Condolencias
«Déixanos Giorgio Armani aos 91 anos. Coa súa elegancia, sobriedade e creatividade, soubo dar prestixio á moda italiana e inspirar ao mundo enteiro. Unha icona, un traballador incansable, un símbolo da mellor Italia. Grazas por todo», escribiu a primeira ministra, Giorgia Meloni, nas súas redes sociais.
Desde o mundo da moda chegou unha onda de mensaxes de afecto entre os que destaca o da deseñadora Donatella Versace, quen lamentou a perda de «un xigante» que «fixo historia» e que «será lembrado para sempre», mensaxe que acompañou cunha foto en branco e negro de Armani na súa conta de X.
«Na nosa historia sagrada, os anxos teñen un corpo humano normal, non os distingues. Sábese que son eles cando se van. Deixan un agasallo e tamén unha ausencia. Cantas persoas nas nosas vidas son agasallos especiais, sen os cales non poderiamos vivir! Adorado Giorgio... por estes 27 anos de amizade que nos uniron, moita gratitude», escribiu pola súa banda o produtor de cine Ferzan Özpetek.
Tamén el ministro de Cultura, Alessandro Giuli, lamentou a perda de «un referente indiscutible da cultura italiana». «O seu estilo sobrio e innovador redefiniu a relación entre a moda, o cine e a sociedade. Non só foi un mestre da moda, senón un recoñecido embaixador da identidade italiana no mundo», afirmou nunha nota.
Pola súa banda, o vicepresidente do Goberno e ministro de Transportes, Matteo Salvini, escribiu na súa conta de X: «Vaise unha excelencia italiana recoñecida e admirada en todo o mundo. O seu legado seguirá brillando na historia e no futuro do Made in Italy». «O seu legado seguirá brillando na historia e no futuro do Made in Italy», agregou.
O Real Madrid emitiu un comunicado este xoves no que lamentou o falecemento do italiano Giorgio Armani, «unha das figuras máis relevantes e emblemáticas do mundo da moda de toda a historia».
«O Real Madrid C. F., o seu presidente e a súa Xunta Directiva lamentan profundamente o falecemento de Giorgio Armani, propietario do Olimpia Milano desde 2008, e unha das figuras máis relevantes e emblemáticas do mundo da moda de toda a historia», escribiu o club na súa páxina web.«Con Giorgio Armani a cargo do club italiano, o Olimpia de Milano gañou 6 Ligas, 4 Copas e 5 Supercopas de Italia», continuou. «O Real Madrid quere expresar as súas condolencias e o seu cariño aos seus familiares, a todos os seus seres queridos, ao seu club e a todos os seus afeccionados. Faleceu aos 91 anos de idade. Descanse en paz», completou o club nas súas redes.
O actor Russell Crowe lembrou na rede social X o seu primeiro contacto coa firma Armani durante o Festival de Cannes de 1997, cando, tras perder a súa equipaxe, o produtor de L.A. Confidential, Arnon Milchan, enviouno á tenda da marca para conseguir un traxe de gala. «Así comezou un romance cos traxes de Armani que continúa ata hoxe», escribiu o intérprete, que acompañou a mensaxe cun sentido «Mr Armani», en referencia ao creador.
Tamén desde o mundo editorial, a revista GQ despediu ao deseñador cualificándoo como «o padriño do estilo italiano e unha forza impoñente na moda durante máis de 50 anos», destacando a magnitude do seu legado.
Conmemoración do 50 aniversario
En vida, o deseñador xa avanzara parte da programación da celebración do 50 aniversario de Giorgio Armani. Concretamente unha tenda pop-up ou o proxecto Armani/Archivio recentemente presentado durante o Festival de Cine de Venecia que consiste nunha plataforma dixital interactiva con contido de todo o catálogo de coleccións de Giorgio Armani.
Durante a Semana da Moda de Milán (MFW), programada do 23 ao 29 de setembro, lanzaranse as súas coleccións de muller para a primavera de 2026 e o 24 de setembro estaba marcado no calendario como a xornada na que o deseñador abriría ao público unha exposición na Pinacoteca di Brera, unha das galerías máis prestixiosas de Italia. Estará composta por 150 vestimentas representativas do medio século de percorrido da marca.
O imperio pasará á súa fundación
A marca Giorgio Armani, con ingresos anuais de 2.300 millóns de euros, pasará agora ao control da súa Fundación, aínda que con algúns detalles na repartición de accións.
En outubro de 2023, o xornal Corriere della Sera publicou os estatutos da futura Fundación Giorgio Armani, aprobados nunha xunta extraordinaria en 2016, pero sen determinar a repartición dos varios tipos de accións que seguramente, sinalaba o diario, sería detallado no testamento.
Aínda que, segundo apunta o xornal A Repubblica, os seus herdeiros están xa sentados no Consello de administración da fundación, dirixida por Pantaleo Dell'Orco, quen foi a súa man dereita e compañeiro de vida, o seu sobriño Luca Camerana e o director executivo de Rothschild Italia, Irving Bellotti.
Será a fundación quen xestione unha marca global con 8.700 empregados, 650 tendas, ademais de hoteis, restaurantes e clubs, incluíndo a histórica Capannina, un dos establecementos de praia máis famosos de Italia, na localidade Forte dei Marmi, en Toscana, adquirido o agosto pasado. Foi o último agasallo que quixo facer Armani aos seus colaboradores e a Dell'Orco, o seu compañeiro durante os últimos 20 anos, e ao que coñeceu nese famoso local.
A compaña pechou 2024 con ingresos de 2.300 millóns de euros e nunca deixou de investir: 332 millóns de euros o ano pasado, o dobre dos 168,5 millóns de euros de 2023. Con todo, Armani sempre foi un empresario prudente, remiso ao endebedamento, e deixa unha empresa saneada á fundación: a finais de 2024, contaba cun pouco menos de 600 millóns de euros en liquidez para impulsar o crecemento futuro.
«Tamén se estipula que a fundación non distribuirá ganancias, activos nin excedente operativos, transaccións que están expresamente prohibidas, incluso indirectamente: calquera ganancia ou excedente destinarase a actividades institucionais», explica o diario A Repubblica.
Os analistas estiman que a empresa podería ter un valor actual de entre 6.000 e 7.000 millóns de euros. A valoración considera non só os ingresos e a rendibilidade, senón tamén o prestixio da marca e a súa carteira inmobiliaria: edificios no distrito da moda de Milán, localizacións icónicas en Nova York, París, Londres e Hong Kong, boutiques, hoteis, restaurantes ou espazos multifuncionais.
Giorgio Armani mantívose como único propietario do holding ata o final, sen vender accións a fondos ou grupos externos, nin a cambio de liquidez nin de visibilidade.
A finais dos anos 60 coñeceu a Sergio Galeotti , que se converteu no seu socio na vida e o traballo: foi quen o convenceu para crear a súa propia empresa e traballar como consultor para marcas de moda, para logo abrir o seu propio estudo en Milán en 1973. En 1975, Armani e Galeotti fundaron xuntos Giorgio Armani Spa e nese ano presentouse a primeira colección masculina, para a primavera/verán de 1976, que inmediatamente atraeu a atención dos expertos da industria.
Co tempo, a marca ampliou o seu universo para incluír outros sectores, que se converteron en parte integral da súa identidade: Armani Casa, Armani Beauty, Armani Ristorante, Armani Hotels. Áreas diferentes, pero unidas por unha dirección estilística coherente, baseada no rigor formal, a elegancia minimalista e a calidade discreta.
Relación estreita co deporte
Giorgio Armani tivo tamén unha gran relación co deporte durante toda a súa vida ao ser o propietario do equipo de baloncesto Olimpia Milano, coñecido desde a súa compra como o Emporio Armani Olimpia Milano, que vestía con pezas elaboradas por EA7, liña da casa de moda. Vestiu tamén á selección italiana de fútbol en varios Xogos Olímpicos e na Eurocopa 2021, así como a equipos italianos da talla do Nápoles ou o Juventus Turín.
De feito, un dos primeiros do mundo deportivo en lamentar o falecemento do deseñador foi o presidente do Nápoles, Aurelio De Laurentiis, que publicou na rede social X a mensaxe: «Con gran tristeza decateime do falecemento do meu amigo Giorgio Armani. En nome da miña familia, do grupo Filmauro e de todo o Napoli Calcio, expreso as miñas condolencias á súa familia e a Leo Dell'Orco (a súa man dereita)».
Vestiu á súa vez os deportistas italianos e á expedición do seu país que participou no Xogos Olímpicos de Londres 2012, de Río 2016, de Tokio 2020 e de París 2024. Nos próximos Xogos Olímpicos de Inverno de Milano-Cortina 2026, a delegación do país igualmente vestirá a prestixiosa marca a pesar do falecemento do modisto.
Recentemente, o grupo Armani asinou unha colaboración co Juventus Turín para vestir fóra o campo aos xogadores do primeiro equipo masculino en todos os eventos oficiais durante as tempadas 2025-2026 e 2026-2027.