Belén García Cabeza, premiada pola mellor tese doutoral en estudos de xénero do G-9

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

.

A investigadora analiza o papel do sistema educativo na construción de identidades de xénero dos adolescentes migrantes

08 jul 2025 . Actualizado á 15:49 h.

Belén García Cabeza, integrante do departamento de Pedagoxía e Didáctica da Universidade da Coruña (UDC), foi recoñecida co premio á mellor tese doutoral na IV edición do Premio de Investigación en Estudos de Xénero do Grupo de 9 Universidades (G-9). Trátase dun galardón de carácter estatal, aberto a todas as universidades públicas españolas, que pon en valor o seu labor cunha cualificación de sobresaliente cum laude.

Baixo o título A (de)construción de identidades de xénero de adolescentes migrantes estudantes de ESO na Coruña: discursos e prácticas en contrapunto de-desde o sur-sur contorna a feminidades e masculinidades, a súa publicación analiza, desde unha perspectiva cualitativa, feminista e interseccional, a influencia do sistema educativo na deconstrucción das identidades de xénero do alumnado migrante latinoamericano escolarizado en centros públicos da provincia da Coruña.

O traballo constata, ao longo de sete anos de investigacións e entrevistas realizadas en seis institutos públicos das localidades da Coruña, Arteixo e Carballo, que a experiencia migratoria actúa como un activo de identidade, favorecendo expresións de xénero máis críticas e diversas, especialmente entre os mozos migrantes. Así mesmo, pon de manifesto o compromiso da investigadora cos temas sociais, unha traxectoria que comezou no 2006 e que desenvolveu desde entón ao redor de liñas de traballo como a coeducación, as identidades de xénero, os feminismos, a investigación cualitativa e a análise crítica do currículo.

«Este premio reforza o meu compromiso de seguir investigando a educación, a sociedade, as migracións e as identidades, con e desde as marxes, a través dunha perspectiva que persegue a transformación das aulas para a consolidación de espazos educativos máis xustos, inclusivos e sensibles á diversidade», declarou a autora.

O comité avaliador, encargado de seleccionar o traballo entre as vinte candidaturas que aspiraban a recibir o galardón, destacou a calidade metodolóxica e a pertinencia social da investigación, así como a súa capacidade para xerar ferramentas transformadoras no ámbito educativo e contribuír ao debate académico e lexislativo sobre identidade, xénero e migración. A cerimonia de entrega do premio, dotado con 1.500 euros e un diploma acreditativo, tivo lugar no marco da Asemblea de Reitores do G-9.