Disney e NBCUniversal presentan a primeira gran demanda de Hollywood contra unha empresa de IA

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

Acusan á ferramenta Midjourney de roubar e copiar algúns dos personaxes máis famosos das súas producións

12 jun 2025 . Actualizado á 17:55 h.

Disney e NBCUniversal presentaron a primeira gran demanda dun estudo de Hollywood contra unha compaña de servizos de intelixencia artificial (IA), Midjourney, por crear imaxes a partir de fotogramas de filmes como Deadpool e Lobezno e Gru: O meu vilán favorito. «Isto é un roubo», aseguran os estudos na demanda, presentada o pasado martes nun tribunal de California e recollida agora por Efe, na que acusan a Midjourney de «violacións dos dereitos de autor».

Midjourney é unha startup de IA xenerativa e, segundo os demandantes, no seu web «mostra centos, se non miles, de imaxes xeradas polo seu servizo de imaxes a pedimento dos seus subscritores, que violan os dereitos de autor» de ambos os estudos.

Na demanda, publicada por medios como Variety e Deadline, os estudos inclúen imaxes xeradas por Midjourney de personaxes como Deadpool, Lobezno, Spider-Man, os Minions, Simba, a Sirenita e Shrek. E tamén de Darth Vader e C3PO, de Star Wars; Raio MacQueen, de Cars; Elsa, de Frozen; Buzz Lightyear e Woody, de Toy Story, Homer Simpson e Hulk e Iron Man, dOs Vengadores.

Segundo os dous estudos, antes de presentar a demanda, pediron á compaña «que detivese o roubo da súa propiedade intelectual», pero en lugar diso «seguiu lanzando novas versións do seu servizo de imaxes, que, segundo o fundador e CEO de Midjourney, teñen imaxes infractoras de maior calidade».

Disney e NBCUniversal, que esixen un xuízo con xurado, aseguran que «ao apropiarse das obras protexidas por dereitos de autor dos demandantes e logo distribuír imaxes (e proximamente vídeos) que incorporan e copian descaradamente aos famosos personaxes de Disney e Universal, sen investir un céntimo na súa creación, Midjourney é o oportunista por excelencia dos dereitos de autor e un pozo sen fondo de plaxio».

«A piratería é piratería, e que unha imaxe ou un vídeo infractor creásese con IA ou outra tecnoloxía non o fai menos infractor. A conduta de Midjourney aprópiase indebidamente da propiedade intelectual de Disney e Universal» e supón unha ameaza para os fundamentos da lei estadounidense de dereitos de autor «que impulsa o liderado estadounidense en cine, televisión e outras artes creativas».

Os estudos cualifican o negocio de Midjourney de «contrabando» e consideran que non só é un ataque contra eles e contra toda «a comunidade creativa que achega a maxia ao cine, senón que tamén representa unha ameaza máis ampla para a industria cinematográfica estadounidense, que creou millóns de empregos e achegado máis de 260.000 millóns de dólares á economía nacional».

Por iso reclaman unha compensación por danos económicos que non especifican e que se establezan medidas preliminares ou permanentes que «prohiban e impidan a Midjourney» distribuír obras protexidas por dereitos de autor.

O vicepresidente executivo e director legal de Walt Disney Company, Horacio Gutiérrez, afirmou nunha declaración que son optimistas sobre o uso responsable da tecnoloxía de IA para fomentar a creatividade. «Pero a piratería é piratería, e o feito de que a realice unha empresa de IA non a fai menos infractora».

Mentres que a vicepresidenta e conselleira xeral de NBCUNiversal, Kimberley Harris, sinalou que «a creatividade é a pedra angular» do seu negocio e o que intentan coa súa demanda é «protexer o duro traballo dos artistas que nos entretén e inspira», ademais de «o importante investimento que facemos no noso contido».

Midjourney, con sede en San Francisco, é «un laboratorio de investigación independente que explora novos medios de pensamento e expande o potencial imaxinativo da especie humana», segundo afirma na súa web.

Unha compaña fundada por David Holz -foi investigador da NASA e realizou investigacións en neurociencia no Instituto Max Planck-, formada por un pequeno equipo autofinanciado e centrado no deseño, a infraestrutura humana e a IA. Conta con 11 empregados a tempo completo e un equipo de asesores.

Aplicacións de espidos

Por outra banda, Meta denunciou a unha empresa que promociona aplicacións para xerar espidos nas súas plataformas como parte dunha acción mais ampla contra este tipo de contido que inclúe un novo sistema de detección. As aplicacións que usan ao intelixencia artificial xenerativa para crear espidos ou imaxes sexualmente explícitas de persoas sen o seu consentimento non están permitidas nas plataformas de Meta, e aínda así, promociónanse nelas, como desvelou recentemente unha investigación de CBS News.

A compaña asegura que elimina os anuncios que promocionan as apps que «ispen» e que restrinxiu os resultados de procura en Facebook e Instagram.