A febre polas capibaras crece en Santiago: «En febreiro non sabía nin o que era e en mes e medio esgotamos uns peluches»
VIVIR SANTIAGO

Un comercio moi coñecido en Compostela confirma o furor que esperta o roedor vivente de maior tamaño e peso do mundo. Un fenómeno viral trasladado a distintos produtos
10 abr 2025 . Actualizado á 14:47 h.Nos últimos meses un peluche coouse en Santiago en distintas celebracións de aniversarios infantís. O protagonista é unha capibara, o roedor vivente de maior tamaño e peso do mundo. Un animal, nativo de Latianoamérica, que, coa súa natureza relaxada, converteuse nun fenómeno nas redes sociais, onde os usuarios presumen das súas virtudes, como a de durmir, comer herba e levar ben co resto dos animais.
«En febreiro non sabía nin o que era e en mes e medio esgotamos os peluches de capibara que temos de menor tamaño», confirma Raquel Rey, encargada de Novo Center, o popular negocio, con ampla sección de xoguetes, da zona norte de Compostela. «Hai dous meses empezoume a preguntar moita xente se o tiñamos. Tras buscalo por internet e ver o furor, falei co meu xefe e xa o incorporamos. Para que a xente soubese que o tiñamos, puxemos tres unidades do peluche na liña de caixa e a cada pouco houbo que repolos», engade divertida. «Temos, ademais de chaveiros de capibaras, tres tamaños de peluches. En mes e medio o que se esgotou foi o de menor tamaño, o de 25 centímetros. Falamos co provedor e di que xa non ten. Quedan en tendas os de 40 e 60 centímetros. A verdade é que é un furor entre os nenos...», confirma, profundando en como unha moda da internet trasládase rapidamente aos comercios con distintos produtos.

«Aínda hai pouco pasoume tamén que me preguntaron por uns bonecos que tiñan a cara con forma de televisor… Ao final buscando tamén por internet, vin que todo viña dunha serie de Youtube, de temática similar á do videoxogo Fortnite», sinala.
No caso das capibaras, a súa viralización débese a varios factores, máis aló da virtude de que nun mundo dominado polo estrés do día a día, un peluche, co seu aspecto, logre trasladar serenidade.
As capibaras fixéronse populares no Xapón, un país onde, na actualidade, ata contan, dentro do Bioparque Nagasaki, dun sitio de augas termais para elas, onde acoden moitos dos seguidores do roedor. Desde Xapón a febre saltou a máis países.
Outro factor que axudou a que nos últimos anos as capibaras, tamén coñecidas como carpincho, chigüire, chigüiro, tivesen un grande éxito virtual foi a canción Capybara, que o músico ruso Alexey Pluzhnikov subiu hai dous anos a TikTok. Un tema de melodía pegadiza que miles de usuarios usárono para crear vídeos con imaxes do roedor, acompañadas de frases graciosas ou situacións cómicas.
«Isto sempre empeza na internet e nas redes, e de aí dá o salto aos comercios, con distintos produtos», reflexiona Raquel Rey, encargada de Novo Center.
En Flow, o filme letón que levou o último Óscar a mellor película de animación, un dos personaxes é unha capibara.

En Santiago, non só en Novo Center xa preguntan por capibaras. Na xoguetería Din e Don, no Ensanche, teñen xogos para bebés coa imaxe do roedor máis viral mentres que na tenda da firma danesa Tiger, a capibara protagoniza xunto ao cágado, un anfibio tamén famoso na rede, unha colección que inclúe desde bolígrafos a cadernos. «Ao velos a xente séguese sorprendendo por orixinais, pero a case todos xa lles soas as capibaras, e lévanos», testemuñan na tenda.