O xeodestino de Santiago inicia a súa actividade reivindicando a gastronomía da comarca

maría rodríguez SANTIAGO / LA VOZ

TEO

cedida

Restauradores e produtores estudan vías de colaboración

09 may 2025 . Actualizado á 05:05 h.

A Lei de Turismo de Galicia do 2011 recolleu no seu articulado o concepto de xeodestino, entendida como unha área xeográfica con recursos turísticos, naturais e patrimoniais que gardan certa homoxeneidade. Entre os xeodestinos establecidos incluíuse o de Santiago, integrado polos munipicios de Ames, A Baña, Boqueixón, Brión, Negreira, Padrón, Rois, Santa Comba, Teo, Val do Dubra e Vedra. E agora, o Grupo de Desenvolvemento Rural Terras de Compostela revitalizou este concepto ao desenvolver o proxecto Ou fío verde, que reivindica o peso do sector primario e a gastronomía destes municipios como unha ferramenta de promoción turística e, en consecuencia, de desenvolvemento económico.

A actividade de Ou fío verde reuniu días atrás na Quinta dá Auga a dezasete restauradores da área de Compostela e a outros tantos produtores para que se coñecesen, establecendo así contactos para posibles acordos comerciais, xa que os primeiros buscan materia prima de calidade e proximidade, e este perfil de produtores pode satisfacer moi ben a súa demanda. Como restauradores asistiron representantes de Onde Keiras, A Quinta dá Auga, Casa Abelleira, Bodeguilla de San Lázaro, Casa Barqueiro, A Ribeira do Tambre, restaurante Villa Verde, Pazo de Cores, A Nave de Vidán, Lume, Casa Beatnik, Ou Fogar do Selmo, Ou Segredo de Padrón, bar Barreiro, restaurante Barrigola, Talladas Gastrobar e Ou Alpendre.

Como potenciais clientes acudiron Xearte Brigitte, A Veiga do Espiño, A Horta do Rodiño, Grupo TGT, Cabrizanca, Orixes Galegas, Daquí darredor, Horta A Castiñeira, Nonéomesmo Compostela, A Dous Capelo, Entrelampo, Pasta Fresca a Ideal, Leira Capeáns, Gandería Mestre, Black Wolf, Hortasán ECO, Pementos Carmucha, Teo Berries e Pitos Rivadulla.

A xornada concluíu cun degustación de produtos e os primeiros contactos entre produtores e restauradores, con fórmulas para apostar pola comercialización de carne de cabra ou pola adecuación dalgunhas explotacións agrícolas aos produtos que en cada momento poidan necesitar o restaurantes interesados nesta iniciativa.