Santiago xa permite aparcar sen custo o coche eléctrico en zona verde e de ORA

SANTIAGO

O Concello, a pesar de iso, segue cobrando cartóns, sen advertir desa excepción
18 ago 2025 . Actualizado á 05:00 h.Os propietarios de vehículos eléctricos matriculados en Santiago xa poden aparcar nas rúas reguladas por ÓRAA e tamén nos espazos reservados para residentes, a zona verde, sen pagar nin un euro. Ademais, poden facelo por un tempo ilimitado, ao estar eses vehículos excluídos da ordenanza municipal que regula tanto o servizo de ÓRAA como o aparcadoiro de residentes. En Santiago hai case 400 coches eléctricos de batería, enchufables e de autonomía estendida. Aínda que esta e outras vantaxes non son de nova aplicación, moitos propietarios deses vehículos descoñécenas.

De feito, esta mesma semana, esta excepción foi advertida mediante unha nota manuscrita por un dos controladores da ORA á propietaria dun coche 100% eléctrico que o aparcou na rúa Santiago de Chile e esqueceu sacar o billete. Nesa nota informábaselle de que o seu vehículo, por ser eléctrico, non tiña que pagar a ORA, á vez que se lle advertía que debía ter pegada no parabrisas o adhesivo de cero emisións. Aínda así, librouse da sanción. O coche si levaba ben visible o indicativo correspondente ao cartón de residente de municipio, pola paga 50 euros ao ano. A afectada, Carmen Martínez, recoñece a súa sorpresa. Asegura que, desde que comprou o vehículo hai case dous anos, «aparquei moitas veces en zona ORA. Pago coa aplicación, pero aquel día, coas présas, pasóuseme. E nunca me dixeron nada». Esta compostelá aproveitou para agradecer ao controlador o detalle de informala desas exencións, «porque eu seguiría pagando».

Pero ten máis motivos para estar molesta. Sinala que, cando cambiou o cartón de residencia de municipio do seu anterior coche de combustión ao eléctrico, «entreguei a documentación do vehículo, onde pon 100% eléctrico, e non me avisaron de que ía pagar 50 euros por algo que era gratis para o meu novo coche. Só me dixeron que a ORA tiña un desconto do 50% e que podía aparcar nas zonas de residente en horario diúrno», explica.
«Certo descoñecemento»
O seu non é un caso illado, porque esa mesma usuaria coñece polo menos a outra persoa na súa mesma situación, que tamén ten o cartón de pago. No Concello recoñecen que hai «certo descoñecemento», e que pode haber algúns casos. Aínda que indican que esa desinformación dáse máis co tipo de cartóns de residentes que coas excepcións para os coches 100% eléctricos. Indican que no departamento de tráfico, onde se tramitan estes cartóns, aténdense numerosas dúbidas sobre as condicións das mesmas.
Confirman en Raxoi que, cando se conceden os cartóns de residencia, só se comproba o empadroamento en Santiago do titular e do vehículo, pero non as características do mesmo. Entre a documentación solicitada, pídese fotocopia do permiso de circulación e tamén do último recibo do seguro. Pero é obvio que, ao comprobar o empadroamento do coche, non salta que eses vehículos teñen unha redución do 75% no imposto de circulación por ser eléctrico.
As vantaxes e rebaixas tributarias que moitos descoñecen
Todos os teñan ou vaian solicitar un cartón de residente por municipio (50 euros ao ano), e os que aparcan con máis ou menos frecuencia en prazas reguladas pola ORA, deberían ler con detemento a ordenanza del Sistema de Ordenación e Regulación do Servizo da ORA e Aparcamento de Residentes.
Que regula a ordenanza en Santiago?
Regula «os espazos de aparcamento en superficie dispoñibles na cidade». Nese texto defínense dous réximes de aparcadoiro nas vías públicas. Por unha banda, o ordinario da ORA (azul), no que se distinguen zona de curta duración, zona xeral e zona de longa duración; e por outro, os excepcionais, reservados para residentes (verde).
Cales son as excepcións que establece esta ordenanza?
Quedan exentos de pagar ORA e zona verde os vehículos de auto-taxi, cando o condutor estea a realizar un servizo; os destinados á asistencia sanitaria que pertenzan a Seguridade Social, Cruz Roja ou Protección Civil, así como as ambulancias cando estean de servizo; os oficiais dos corpos de seguridade, debidamente identificados, e de servizo; os oficiais dos bombeiros, identificados e de servizo; e os vehículos eléctricos identificados co distintivo «0 emisións» emitido pola DXT.
Poden as motos, ciclomotores e bicicletas aparcar en ÓRAA?
Non, as motos e ciclomotores de dúas rodas e bicicletas non poden estacionar na zona azul fose das prazas reservadas para eles. Nos seus espazos delimitados non pagan óraa.
Os vehículos excluídos da ordenanza teñen limitado o tempo de estacionamento en ÓRAA e de residentes?
Non. Estes vehículo non teñen límite de aparcadoiro nin nas prazas azuis nin nas verdes, pero para iso deben estar debidamente identificados, ben co distintivo «0 emisións» ou rotulados, no caso dos de asistencia sanitaria, bombeiros, corpos de seguridade do Estado ou radio-taxi. Estes últimos só poden estar no tempo do servizo.
Hai bonificacións no imposto de circulación?
Si. É do 100% para os coches históricos ou cunha antigüidade de 25 anos desde a súa fabricación. Hai unha bonificación do 75%, con duración indefinida, para os coches eléctricos de batería, eléctricos enchufables ou eléctricos de autonomía estendida (en Santiago hai 399); do 50%, con duración indefinida, para os de gas licuado de petróleo, gas natural comprimido, gas natural licuado, hidróxeno, biometano, etanol ou biodiésel (hai 25); e do 75%, durante 5 anos desde a primeira matriculación, para os híbridos e eléctricos híbridos (349 en Santiago). Estes descontos non se aplican de oficio. Os titulares deben facer a solicitude antes do 1 de febreiro; e os novos, no momento da alta en padrón.