A choiva abre un goteo de cancelacións nos hoteis e desculpas peregrinas: «É que o neno se puxo malo»

Margarita Mosteiro Miguel
Marga Mosteiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

PACO RODRÍGUEZ

Establecementos de Santiago reciben anulacións de reservas con argumentos que son recorrentes, pero tamén ven unha oportunidade para vender de novo cuartos e outros servizos

15 abr 2025 . Actualizado á 05:00 h.

A hostalería de Santiago está a vivir no inicio desta semana Santa unha situación singular. «Está a producirse algunha cancelación pola choiva, pero tamén está a chegar xente pola porta sen reserva», comentaba este luns con cautela o responsable dun hostal do centro histórico. Noutro hotel moi próximo á Catedral, o seu responsable, Javier Torreiro, cruzaba os dedos: «Non tivemos ningunha cancelación, pero aínda hai tempo ata o xoves. Aínda que poida que libremos, porque dá melloría desde a tarde do mércores», indicaba en relación ao prognóstico meteorolóxico.

Os hostaleiros composteláns consideran que os destinos de costa veranse moito máis afectados por cancelacións que os de interior. «En Santiago hai máis alternativas en caso de choiva. Pero que feixes se vas a un hotel de praia con choiva?», expón Torreiro. Outras voces do sector sinalan que quen mantén Galicia como destino e chegan sen reserva «poden cambiar a idea inicial de quedarse na costa e optar por un cuarto en Santiago. Aquí, pola noite, hai alternativas de lecer», defenden.

Unha elevada porcentaxe das reservas destes días faise a través de Booking ou doutras plataformas de procura de cuartos, polo que os encargados das recepcións dos hoteis descoñecen as razóns que alegan eses usuarios para unhas anulacións que se fan dentro do período no que non implican penalización económica. A maioría dos establecementos ofrecen gratuidade ata 48 horas antes do día de chegada, ningúns incluso ata 24 horas antes. «Se cancelan na aplicación, dentro do período de cortesía, non nos decatamos».

E se o fan fóra dese prazo? «Ás veces chaman ao hotel directamente para pór escusas e intentar que non lles cobremos». Os pretextos entón son variados e recorrentes. Explicacións como «o neno se puxo enfermo» ou «toda a gama hospitalaria. Desde unha operación urxente, un ingreso ou ‘a miña sogra caeu'» son frecuentes, apunta Javier Torreiro. Por suposto, «todas as escusas son por algo que se produciu de súpeto», apostilan nun hotel do Ensanche, onde tamén escoitan: «É que a miña sogra se puxo mala. É curioso, sempre é a sogra, non a nai», ironizan. Curiosamente, as cancelacións case sempre adoitan producirse cando hai avisos de choiva, polo que os hostaleiros comprenden que se cancelen cando só se dispón duns poucos días de vacacións.

Claro que, tamén hai hóspedes sinceros, que «basicamente alegan o tempo», constata José Liñares. «Sábese cando non é verdade o que din, pero ás veces devólveslles o diñeiro para poder liberar o cuarto e vendela outra vez. Ao final é mellor, porque ocupas o cuarto e podes ter ingresos por comida, por exemplo», comenta María Moas, do hotel Altamira. En ocasións, ofréceselle ao cliente «un vale aberto para cambiar o día da reserva», explica. Tamén hai razóns «totalmente xustificadas. En ocasións, é certo o ingreso ou a operación. Hai que nos mandan o certificado, incluso sen pedilo». «Cando a razón para cancelar é xustificada, devólvese o diñeiro por cortesía. Se comprobamos que é un problema co avión, devólvese por política de empresa», asegura Javier Torreiro.