
As aplicacións de mensaxería prepáranse para asumir a Lei de Mercados Dixitais e usuarios de diferentes plataformas poderán pórse en contacto sen necesidade de ter varias contas
18 sep 2023 . Actualizado ás 15:14 h.Poderías vivir sen WhatsApp? Ou es máis de Telegram ? A túa empresa utiliza Threema para as comunicacións internas? Tes un iPhone e utilizas o seu servizo iMessage entre os teus contactos co mesmo dispositivo? Deica pouco, usuarios dunhas aplicacións poderán comunicarse cos doutras sen necesidade de ter en conta en todas as plataformas, grazas á Lei de Mercados Dixitais, que establece novas regras para as empresas tecnolóxicas consideradas como controladoras (ou gatekeepeers), que deberán asumir unha serie de obrigacións e prohibicións que garantan a competencia xusta no sector.
WhatsApp xa se está preparando para iso e traballa na interoperabilidad con outras plataformas, como Signal e Telegram, sen a necesidade de que os usuarios destas dúas teñan unha conta de Meta. O portal especializado WaBetaInfo descubriu recentemente que o servizo de mensaxería que desenvolve Mark Zuckerberg introduciu unha nova pestana denominada Third-party chats (Chats de terceiros) na última actualización beta de WhatsApp para Android 2.23.19.8, dispoñible en Google Play. Grazas a esta interoperabilidad, os usuarios doutras plataformas poderán pórse en contacto cos de WhatsApp sen necesidade de descargar a aplicación.
Esta lei obrigará tamén a Apple a abrir a todos os usuarios, independentemente da marca do seu dispositivo, ao seu servizo de mensaxería exclusivo iMessage; no entanto, a empresa da mazá defende de momento que esta nova norma non afecta o seu servizo porque, aínda que vén instalada por defecto en todos os dispositivos iOs, non é utilizado por un número de usuarios europeos suficiente. De momento, segue sendo exclusiva e, entre as súas características particulares destacan, sobre todo entre o público máis novo, os seus stickers propios e as súas opcións para compartir logos, cancións ou documentos de forma directa.
Máis novidades
O que está claro é que os servizos de mensaxería instantánea son desde a súa creación un elemento imprescindible para as relacións interpersoais. E non deixaron de evolucionar desde a súa creación. WhatsApp foi a primeira que se foi instalando en todos os dispositivos intelixentes e a súa versión actual é moito máis completa que aquela primeira do 2009. As últimas funcionalidades incorporadas por Meta están pensadas para aumentar a privacidade do usuario; aínda que o cifrado de extremo a extremo é a base do seu sistema de seguridade (que impide a calquera terceiro ler as mensaxes cifradas mentres se transmiten desde un teléfono ata o receptor), segundo pasa o tempo van incorporando máis capas de privacidade, como pode ser o bloqueo de chats para protexer as conversacións confidenciais cunha clave; ou a eliminación das mensaxes temporais. Ademais, agora permite silenciar as chamadas de descoñecidos ou comprobar de forma rápida a privacidade, para que cada usuario elixa o nivel de protección adecuado.
Telegram, para envíos masivos
Telegram é o primeiro competidor serio que lle saíu a WhatsApp, cumpriu a súa primeira década de vida en agosto e foi creada en Rusia, aínda que na actualidade ten a súa sede en Dubái. A súa principal baza é a de permitir grandes grupos de usuarios (de ata 200.000 persoas), ou canles para facer difusións a audiencias ilimitadas; así como permitir o envío de documentos de gran tamaño. É mensaxería baseada na nube con sincronización constante, polo que os usuarios só necesitan ter 100 MB no seu dispositivo, a cambio de contar con ata 2 GB na nube, onde se almacenan as mensaxes e arquivos. De feito, na súa última actualización permite aos usuarios compartir cartafoles de chat enteiras cunha ligazón, o que facilita o seu uso en ámbitos laborais.
Threema, a APP suíza pensada para traballar
Con todo, no ámbito empresarial hai outra aplicación, neste caso europea, que está en pleno proceso de expansión en España, e que xa ten grandes clientes empresariais e gobernamentais en Centroeuropa. Chámase Threema, é suíza, tamén ten dez anos de vida e o seu principal aposta é a seguridade e privacidade do usuario, que non necesita achegar ningún dato, nin sequera o teléfono móbil para utilizala. Para esta empresa europea, a restrición dos metadatos é o seu principio reitor, «se non hai datos, non hai risco de que se poida facer un mal uso de eles», explican. O seu servidor só asume o papel de interruptor: cando se entrega unha mensaxe ao seu destinatario, este elimínase de forma permanente ao instante. As súas funcionalidades permiten, por exemplo, bloquear a captura de pantalla para evitar que as mensaxes queden gardados.
O seu principal inconveniente é que, ao non ser gratuíta (ten un custo único para o seu uso de 4,99 euros), non está tan xeneralizada como as anteriores. Desde a compaña explican que, a diferenza de WhatsApp que se financia con publicidade e necesita datos dos usuarios, eles fináncianse coa venda de aplicacións, polo que non necesitan ningunha información privada A que si está a ter un maior impacto é a súa versión para empresas, que lle serve ademais para que cada vez sexa máis coñecida polos traballadores que, segundo confían desde a empresa, rematarán descubrindo o seu potencial e trasladándoa ao ámbito das comunicacións persoais. Empresas como Mercedes -Benz utilizan Threema Work como ferramenta de mensaxería interna, e tamén institucións públicas como o Exército e a Policía suízas, o Banco Central alemán ou o Six, o índice mercantil de Suíza.
Signal, unha das máis seguras
Segundo os usuarios van aprendendo máis acerca do uso da tecnoloxía, prestan máis atención a como se usan os seus datos na rede. E isto apréciase no interese que están a acadar aplicacións de mensaxería instantánea non tan populares pero que ofrecen novos mecanismos de seguridade. Outra delas é a americana Signal, que se pode descargar de xeito gratuíto e que foi deseñada para enviar textos, imaxes, audios e vídeos encriptados. A diferenza da firma suíza, nesta si é necesario ter un dato do usuario, o número de teléfono; pero é o único.
Unha das súas características máis particulares é o teclado de incógnito, que non memoriza palabras, claves ou nomes como fai o doutras compañas; unha función que parece facilitar a escritura pero que en realidade está a ofrecer á compaña información persoal que logo venden aos anunciantes. Tamén permite bloquear as capturas de pantalla, eliminar as mensaxes automaticamente e desenfocar as caras ao capturar fotos ou vídeos.