A Xunta fará un seguimento da situación do transporte no IES Frei Martín Sarmiento

Cristina Barral Diéguez
cristina barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

Parada del autobús del IES Frei Martín Sarmiento de Pontevedra, en la calle María Victoria Moreno
Parada do autobús do IES Frei Martín Sarmiento de Pontevedra, na rúa María Victoria Moreno ADRIÁN BAÚLDE

O Servizo de Mobilidade admite que houbo «incidencias puntuais» coas rutas deste instituto de Pontevedra, pero considéraas xa resoltas

11 oct 2025 . Actualizado á 05:00 h.

A Xunta recoñece que desde o principio deste curso 2025/2026 houbo incidencias no servizo de transporte escolar do IES Frei Martín Sarmiento de Pontevedra. Con todo, desde a Consellería de Presidencia, que leva transportes, aseguran que esas incidencias foron puntuais nas chegadas e saídas dos autobuses do centro educativo. Unhas «incidencias puntuais» que a Administración autonómica considera «resoltas», segundo información que lle traslada Monbus, a empresa concesionaria do servizo de transporte deste instituto da cidade.

Familias con fillos na ESO sosteñen que esas incidencias, lonxe de estar resoltas, séguense producindo. Sen ir máis lonxe, este xoves unha nai dunha alumna matriculada en 2.º da ESO relataba unha. «Hoxe [polo xoves] o noso autobús saíu da parada A Parda-Xulgados ás 8.05 horas. A maioría dos nenos perderon o bus, non sabemos a que hora temos que estar entre as 8.05 e as 8.20 horas. É unha tomadura de pelo».

Desde a Consellería de Presidencia, a preguntas de La Voz, explican que as queixas referidas á saída do centro eran por unha sinalización deficiente, «que xa foi corrixida». Fan fincapé desde o departamento da Xunta en que se realizou unha inspección por parte do Servizo de Mobilidade, «na que se constatou que a sinalización era correcta e que os autobuses chegaron a tempo, sen que houbese máis queixas ao respecto».

Funcionamento

No entanto, ante as queixas feitas públicas pola Asociación de Nais e Pais de Alumnos (ANPA) Xocas do Frei Martín Sarmiento, avanzan que se fará un seguimento da situación do transporte escolar deste instituto de Pontevedra «para confirmar o correcto funcionamento do servizo».

Desde a ANPA só queren que o servizo mellore e desenvólvase con normalidade. Insisten en que antes de facer pública a súa queixa dirixíronse á empresa concesionaria e tamén ao organismo competente, que é a Dirección Xeral de Mobilidade. A xunta directiva da ANPA Xocas sabe que a finais de ano está previsto renovar as concesións. «Queremos dar a voz a esta situación, xa que se volven a redactar os contratos nas mesmas condicións seguirá permitíndose ás empresas concesionarias manexar os horarios a súa conveniencia en detrimento da calidade e seguridade do servizo», expón a asociación que representa as familias.

A ANPA di contar con todo o apoio do equipo directivo do IES Frei Martín Sarmiento. Insiste en que o contacto con Monbus é constante porque envían á empresa concesionaria todas as incidencias que se van rexistrando desde que en setembro arrincou o curso. Sosteñen que o representante da compaña só lles responde «con escusas e non solucións». As principais queixas das familias teñen que ver cun suposto incumprimento de horarios, tanto á ida como ao regreso, e coa falta de seguridade.