O variante norte e o tren acaparan os investimentos estatais en Ourense

Miguel Ascón Belver
Miguel Ascón OURENSE / LA VOZ

OURENSE CIUDAD

Pardo de Vera supervisó en septiembre del 2022 el inicio de las obras de la variante norte
Pardo de Beira supervisou en setembro do 2022 o inicio das obras do variante norte ALEJANDRO CAMBA

Os presupostos presentados polo Goberno central prevén a finalización do Museo Arqueolóxico no ano 2027

07 oct 2022 . Actualizado á 05:00 h.

O proxecto de Presupostos Xerais do Estado presentado onte no Congreso polo Goberno en coalición de PSOE e Unidas Podemos insiste nos mesmos proxectos que nos últimos anos. O esforzo investidor concéntrase na mellora das infraestruturas ferroviarias e das comunicacións por estrada.

Estradas

Investimentos escasos nas autovías. Os investimentos para a A-56 a Lugo concéntranse no seu primeiro tramo, entre Eirasvedras e Quintela, un vial de 1,7 quilómetros que tamén se converterá no arranque da coñecida como «variante norte». As obras comezaron fai unhas poucas semanas e o Goberno prevé a súa finalización no ano 2025. Para o próximo exercicio resérvanse 8,9 millóns. Para os seguintes tramos, a dotación é máis modesta (un millón para Quintela-A Casa e 500.000 euros para o resto, ata chegar a San Martiño). Polo que se refire á autovía A-76, a Ponferrada, aparece unicamente un millón (repartido a partes iguais entre os tramos que van de Requejo ata A Veiga de Cascallá e desde alí ao Barco de Valdeorras). Por outra banda, nesa comarca destacan os 20,6 millóns para a conexión entre as estradas N-120 e N-536, cuxas obras estiveron paradas durante meses e agora pretenden reactivarse.

Tren

25 millóns para a variante exterior. O proxecto orzamentario presentado polo Goberno central prevé 107 millóns de euros de investimento do ADIF (Administrador de Infraestruturas Ferroviarias en Ourense). Aínda que non aparece nominalmente ningunha partida para a estación intermodal, recóllense 61 millóns para actuacións relacionadas coa Rede Ten-T (Rede Transeuropea de Transporte), 25,5 millóns para a variante exterior do AVE, 20,1 millóns para a liña de alta velocidade Olmedo-Lubián-Ourense e 275.000 euros para o proxecto Ourense-Vigo por Cerdedo (o Ministerio de Transportes reserva, de forma directa, outros 100.000 euros). Finalmente, o ADIF tamén prevé gastar 8,8 millóns para a mellora do corredor ferroviario Ourense-Monforte.

Cultura

Sen partida para o mosteiro de Melón. Tras finalizar as obras do complexo de San Francisco, o esforzo investidor do Ministerio de Cultura en Ourense céntrase na finalización da reforma do Museo Arqueolóxico Provincial. Aínda que actualmente están pendentes os trámites administrativos necesarios, nunha recente visita a Ourense, o ministro, Miquel Iceta, mostrouse confiado en que poidan retomarse en breve as obras, paralizadas tras a aparición de restos de interese. Nos presupostos do ano que vén resérvanse tres millóns para iso e a finalización da rehabilitación planifícase para o ano 2027. Por outra banda —aínda que corresponde ao Ministerio de Transportes, por ser un proxecto do 1,5% cultural— non aparece ningunha partida para continuar coas obras do mosteiro de Melón.

Outros

De novo, as oficinas da CHMS. A construción dunha nova sede para a Confederación Hidrográfica Miño-Sil leva anos aparecendo nos presupostos sen que as obras comezasen. De feito, aínda non se decidiu a súa localización. A pesar de iso, para o ano 2023 aparece unha partida dun millón (a metade que nas contas deste exercicio). Ademais, Interior prevé 254.000 euros para obras nos cuarteis da Garda Civil e a sociedade Siepse investirá 462.000 euros no centro penal de Pereiro.

O PSOE destaca o carácter social das contas e o PP bota en falta máis diñeiro para obras

Tras unha primeira análise do proxecto orzamentario, o deputado ourensán do PSOE, Adolfo Pérez Abellás, destacou que as contas «son como di o presidente, un reflexo da aposta pola xustiza social». Segundo remarca, o incremento previsto en pensións, en soldos de funcionarios, en bolsas, en axudas ao alugueiro para mozos ou en materia de dependencia beneficiará especialmente á provincia de Ourense polas súas especiais características demográficas. «Este é o Goberno da xente que máis o necesita», sentenciou o deputado socialista.

Desde o PP, a primeira reacción ao proxecto orzamentario deuna Celso Delgado. O parlamentario popular di que son unhas contas «decepcionantes» e subliña que as partidas que se incrementan «nútrense das inejecuciones de anos anteriores». Puxo como exemplo diso a circunvalación do Barco, case sen avances no actual exercicio e con 20,6 millóns orzados para o 2023. Delgado tamén botou en falta máis diñeiro para completar o variante norte e continuar a A-56 cara a Lugo así como para executar a A-76 desde Ponferrada. Ademais remarcou que non aparecen partidas específicas para a estación intermodal nin para o saneamento do río Barbaña, entre outros proxectos.