Arrincan as obras que permitirán liberar de tráfico á N-120 para facer o bulevar termal en Ourense

Miguel Ascón Belver
Miguel Ascón OURENSE / LA VOZ

OURENSE

Pardo de Vera, a la derecha, presidió el acto en el que se escenificó el inicio de las obras de la A-56.
Pardo de Beira, á dereita, presidiu o acto no que se escenificou o inicio das obras da A-56. ALEJANDRO CAMBA

O Goberno central escenifica o inicio dos traballos para construír o primeiro tramo do variante norte, de 1,8 quilómetros entre Eirasvedras e Quintela

17 sep 2022 . Actualizado á 05:00 h.

O proxecto máis lonxevo nos presupostos xerais do Estado en relación a Ourense é o do variante norte. Despois de case 25 anos de trámites, finalmente as obras empezaron no primeiro tramo, o que vai desde Eirasvedras (onde conectará coa A-52) ata Quintela de Canedo (onde enlazará coa N-120). Este novo vial, ademais de converterse no arranque da autovía a Lugo (A-56), servirá, precisamente, para liberar de tráfico á estrada Nacional 120 no seu ramal de acceso á cidade co obxectivo de convertelo nun «bulevar termal».

A secretaria de Estado de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, Isabel Pardo de Beira, visitou este venres Ourense e supervisou o inicio das obras. Os técnicos do Ministerio explicaron, neste sentido, que a execución deste primeiro tramo do variante norte permitirá converter ese ramal da N-120 nunha estrada de dobre sentido que facilite un acceso máis adecuado ás zonas termais que hai xunto ao río Miño.

Os técnicos do Ministerio lembraron, por outra banda, que está moi avanzado o proxecto do seguinte tramo do variante norte (entre Quintela e A Casa) e que xa saíu a información pública o que discorre desde Cambeo a Ourense. Pardo de Beira remarcou o compromiso do Gobierno central coa execución da autovía a Lugo e dixo que as obras se farán «con racionalidade». Contrapuxo, neste sentido, a xestión do Executivo actual coa do anterior, que priorizou as obras do tramo A Barrela-San Martiño, que «chega da nada á nada».

Só entre Eirasvedras e Quintela, cunha lonxitude de 1,8 quilómetros, prevese un investimento de 32 millóns de euros. Na A-56 completa, o desembolso previsto polo Goberno elévase por amais dos 700 millóns.

CRÓNICA POLÍTICA

O PP ve un «exemplo de sectarismo» e o alcalde non foi invitado por erro

A secretaria de Estado de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, Isabel Pardo de Beira, visitou Ourense este venres e protagonizou un acto no que se descubriu a primeira mouteira da futura autovía A-56. A cita tivo lugar nun soar entre o camiño que leva ao aparcadoiro das termas de Muíño dá Veiga e a nave de Adegas Arnoya e alí agardábana onte diversas autoridades, todas relacionadas co Goberno e co PSOE. O acto foi ?segundo dixo o deputado do PP, Celso Delgado, expresidente da Comisión de Fomento do Congreso— «ou máximo exemplo de sectarismo político».

O parlamentario popular considera «vergoñenta e inaudita» a convocatoria porque, segundo asegurou, o PSOE trataba de «patrimonializar unha obra de Estado, financiada con diñeiro de todos vos cidadáns, obviando que proxectos como este, prolongados non tempo, son froito do traballo de diferentes gobernos». Pardo de Beira respondeu que «deslealdade ningunha» e puxo como exemplo que a ela non a invitan aos actos da Autoridade Portuaria da Coruña. Ademais, preguntáronlle pola ausencia do alcalde, Gonzalo Pérez Jácome, e dixo que el si estaba invitado aínda que despois a Delegación do Gobierno aclarou que unha confusión fixera que non se enviase o aviso, motivo polo que se trasladarán as desculpas do Ministerio ao rexedor ourensán.

Estación intermodal e A-76

Por outra banda, Pardo de Beira remarcou o compromiso do Gobierno coa estación intermodal de Ourense e coa A-76 a Ponferrada. Á falar desa autovía referiuse a un tramo nA Espiña (Asturias) e Celso Delgado preguntouse por que e dixo que «seguramente se despistou».